Permalänk
Hedersmedlem

Vilken deoderant är er favorit?

Min sen många år (10+) favorit och standard-deo verkar ha slutat tillverkas och står som utgått eller slut i lager överallt, Salming Arctic Cool.

Följdfrågan är då såklart vad jag ska börja använda istället? Har uppskattat den eftersom den bara funkat, räcker länge och inte har gett några konstiga reaktioner. Vill gärna ha något lika bra som jag kan hålla kvar vid lika länge.

Så, vad är SweClockers samlade åsikt kring detta ämne?

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Nivea Sensitive i typ 10+ år

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1 + 2 TB M.2 SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Vichy Homme Deo Roll-on 72h anti-trace, 50 ml
https://www.apoteket.se/produkt/vichy-homme-deo-roll-on-72h-5...

Överlägset bästa produkten

Permalänk
Medlem

Dove Original (deo stick) har varit min goto i 10+ år vid det här laget. Har bra effekt, luktar väldigt lite och behöver inte appliceras varje dag om man varierar den med en såndär "saltstens-deo".

Permalänk
Medlem

Nivea Cool Click. Känns fräsch utan att ta plats.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

https://www.apotea.se/thai-kristall-deodorant-maxistift-120-g

Kört såna här i 15+ år, funkar klockrent.
Luktfri och utan märkliga hydroklorhydratpropynylbutylkarbamat-ingredienser
Extra bonus att en sån räcker i åratal med.

Permalänk
Medlem

Jag svettas mycket och har länge haft svårt att hitta en som funkar, tidigare körde jag alltid på ACO Extra Effective:

Men den har sedan många år utgått tyvärr. Sedan var det ett tag med en från barnängen som också nu har utgått

Men sen testade jag runt några olika för två år sedan och blev chockad av resultatet:

ICA Basic Deo är helt enkelt fenomenal!
Torkar snabbt, luktar inget, kladdar inget, långvarigt skydd, billig…

Det finns ingen anledning att kolla på andra om man inte är ute efter en viss lukt, men då känns ändå parfym som ett bättre alternativ och något som är enklare att variera

Permalänk
Medlem
Visa signatur

9800X3D | Asus RTX 5080 | Asus B650M-PLUS WIFI | Kingston 32GB 6000 DDR5 | Lian Li A3 mATX

Permalänk
Medlem

Denna har jag använt ett bra tag. Mild fräsch lukt, fungerar fint.

Visa signatur

ASUS ROG Zephyrus G16 - Core Ultra 9 285H | 32GB | 1TB + 4TB WD SN7100 | RTX 5070 Ti | OLED
Kringutrustning: Logitech MX Keys | Logitech G Pro X Superlight 2

TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset

Permalänk
Medlem

Kör med denna

Permalänk
Medlem

Axe black

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem

Min favorit som luktar väldigt gott och länge - Jean Paul Gaultier

Visa signatur

6 X Apple MacBook Pro 16" M3 Max chip M3 Max / 16.2" / 3456 x 2234 / 1 TB / 16-kärnor / 48 GB / Apple M3 Max 40-core / Silver / Space black

Permalänk
Medlem

Tabac

Tabac

Visa signatur

R4 Titan, 5800x, 16 Gig , Dell U2410, G502 ,Philips HP 800 hörlurar, Ducky shine 3 cherry black, Nvidia 3070, Samsung 840 basic 250 GB, WD blue 1TB m2 SSD
"Where knowledge ends, religion begins." -- Benjamin Disraeli"

Permalänk
Medlem

Bats oparfymerad. En av få vettiga som finns. Det måste vara alkohol i för att få bra effekt och få den att sprida ut sig bra på huden, tyvärr är många utan, liksom "torra" och fungerar väldigt dåligt, åtminstone på min hud. Denna är väldigt effektiv och rätt billig.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Kör samma, inget som matchar i funktion. Doft duger men det finns bättre.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Nivea Men Black and White (roll on) kör jag för tillfället (då jag ofta kör med mestadels svarta band t-shirts). Har även kört med Rexona Men Black + White, men tror jag föredrar Nivea.

Permalänk

Finns det en deodrant som håller bra även på gymmet? Någon som har erfarenhet där?

Permalänk
Medlem

Svettas typ knappt i armhålan, läkare rekommenderade att ej använda antiperspiranter.
Kör ibland deostick dock, oftast rituals deostick då jag gillar doften i deras 2 deosticks.

Permalänk
Medlem

Kört Axe Spray i alla år och ser inte att det ändras i framtiden

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Desktop/Spel 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, NR200P, SF1000, W10 LTSC
Laptop/Jobb MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM
Skärm PG32UCDP OLED Mus Superlight Tangentbord Keychron V4 60% (Gateron Smoothie)

Permalänk
Medlem

Skulle vilja ha en som torkar så snabbt det bara går, vad har ni för erfarenheter där? Ica's som det tipsas om har jag inte testat men det kommer jag göra så snart det går. Tycker Dove och Nivea tar väldigt lång tid på sig att torka.

Permalänk
Medlem

Den här sedan hedenhös.

Permalänk
Medlem

Gick över till den här för några månader sen.
Verkligen super nice!
Lätt kylande effekt, stor "roller" och håller super bra!
Provat den som heter 96h också i samma serie, men gillade den här bättre pga den lite smått kylande effekten.
Kört Nivea's olika deo förr, men den här är galet mycket bättre!

Köp den dock INTE på online apoteken, där kostar den dubbelt så mycket som den kostar på Ica.

Visa signatur

Citera för svar!
9800X3D, ASUS ROG STRIX B650E-F, 32gb @6000 CL30, RTX 4080s FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Libra-75:

Nivea Men Black and White (roll on) kör jag för tillfället (då jag ofta kör med mestadels svarta band t-shirts). Har även kört med Rexona Men Black + White, men tror jag föredrar Nivea.

Jag testade den i några veckor, har aldrig haft så våta armhålor tidigare. Stora lökringar konstant när jag använde den, utan att jag ens var svettig. Satt vid min arbetsplats i lugn och ro, perfekt inomhusklimat, hade inte gjort något fysiskt ansträngande. Hade på mig en ljusgrön linneskjorta, kollade i spegeln vid tillfälle och hade mörkgröna ringar under armarna, helt dyngsur.
Min hud tyckte inte om innehållet. Synd, för den luktade gott.

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Gigabyte B550 Gaming X V2 | 32 GB HyperX Beast 3600 MT/s | Asrock RX 9070 | 1 TB Kingston Fury Renegade | 2 TB Samsung 860 EVO | EVGA G2 750W | FD Define R5 Ti | 2 x 27" MSI MAG274QRF-QD

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 9 3900X | MB: ASUS TUF GAMING X570-PLUS | RAM: Corsair 32GB 3200MHz | GPU: ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

+1, jag har använt denna i nånstans mellan 10-15 år nu. Vet inte ens om det är så längre, men när jag upptäckte den hade jag rätt mycket problem med att jag svettades mycket. Denna var den enda av mååånga deodoranter som hjälpte.

Apotea har nån rabatt på den just nu, så köpte hem 4 st för 82 kr styck.

Permalänk
Medlem

Faktiskt inte varit i behov att använda deo på säkert 10-15 år sen jag gick över till Lactycyd när jag duschar!

Lite intressant hur kroppen fungerar då jag sen 2-3 veckor tillbaka luktar en nedrans massa när jag kommer hem från jobbet och ända som ändrats är att Lactycyden har tagit slut och jag har kört med "vanlig" prafymerad duschkräm.

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av n0kturnal:

https://www.apotea.se/thai-kristall-deodorant-maxistift-120-g

Kört såna här i 15+ år, funkar klockrent.
Luktfri och utan märkliga hydroklorhydratpropynylbutylkarbamat-ingredienser
Extra bonus att en sån räcker i åratal med.

Provade en sån. Inte lika smidigt att applicera. Funkade bra för att motverka lukt, men stoppar ingen svettning. Fick dock sluta då jag fick skavsår i armhålan av saltet.

Permalänk
Medlem

Favorit sen många år tillbaka

NIVEA MEN Cool Kick Roll On ger ett pålitligt 72 timmars antiperspirantskydd. Upplev en underbart fräsch känsla och en hud som skyddas effektivt - hela dagen!

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem

Valfri Palmolive Sport för Men som finns att köpa i valfri butik som Willys eller Ica. Billigt och en dosering håller sig i ett par dagar. 20 kr snittpris.