Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bonovox85:

<Uppladdad bildlänk>

Tror kundtjänst gjorde lite fel när de skulle prismatcha.. inte mig emot.

Sädär brukar det stå om du har valt Klarna.
Det blir rätt summa när du väl tagit emot varan

Visa signatur

"När jag inte har pengar, då kan jag inte dricka sockerdricka, och när jag har pengar, då får jag inte dricka sockerdricka, när i hundan ska jag då dricka sockerdricka?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddan_3:

Sädär brukar det stå om du har valt Klarna.
Det blir rätt summa när du väl tagit emot varan

Jepp har med fått det där. Rättar till sig sen.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair Arctic Liquid Freezer III Pro MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 55” LG G4 OLED TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem

Väntar fortfarande på att se om/när PSSR ska leverera efter betastadiet innan allt snack om ML ska bil intressant.
Hårdvaran blir dock allt mindre intressant när strategin bara är att släppa remasters eller ett nytt GTA var 15:e år.
Dessutom är väl fortfarande 50% fortfarande kvar på PS4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

Jepp har med fått det där. Rättar till sig sen.

Fanken, hade en förhoppning att man skulle få ett gratis spel …

Visa signatur

Meh

Permalänk
Medlem

Clair Obscur: Expedition 33 will get an Amazon exclusive Mirror Edition release, featuring a stylish Steelbook case.
For now, there’s no word on this edition coming to Europe.
https://collectorseditions.co.uk/gaming/clair-obscur-expediti...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Väntar fortfarande på att se om/när PSSR ska leverera efter betastadiet innan allt snack om ML ska bil intressant.
Hårdvaran blir dock allt mindre intressant när strategin bara är att släppa remasters eller ett nytt GTA var 15:e år.
Dessutom är väl fortfarande 50% fortfarande kvar på PS4.

2020: dreams, The last of us part 2, GoT, FF7 remake, Demons souls, Spider man MM, sackboy

2021: Ratchet and Clark, Returnal,Kena, Deathloop

2022: GT7, God of War Ragnarrök, The last of us remake, HFW

2023: Spider man 2. FF Rebirth, FF16

2024:Astro bot, Stellar Blade, helldivers 2

2025: GoY, Death Stranding 2

2026: Saros, Wolverine

—-

Tycker det är lite för kritiskt om PS ibland. 2015 och framåt har varit en helt grymt bra period för exklusiva titlar till Playstation. Plattformen har de bästa exklusiva titlarna inom gaming tycker jag.

Det kommer inte lika många exklusiva spel den här generationen. Men det är ett medvetet val.

Förr i tiden skulle många av den här generationens mindre spel som Sony har någon form av deal med men som inte är exklusivt, ha vara exklusivt för plattformen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

2020: dreams, The last of us part 2, GoT, FF7 remake, Demons souls, Spider man MM, sackboy

2021: Ratchet and Clark, Returnal,Kena, Deathloop

2022: GT7, God of War Ragnarrök, The last of us remake, HFW

2023: Spider man 2. FF Rebirth, FF16

2024:Astro bot, Stellar Blade, helldivers 2

2025: GoY, Death Stranding 2

2026: Saros, Wolverine

—-

Tycker det är lite för kritiskt om PS ibland. 2015 och framåt har varit en helt grymt bra period för exklusiva titlar till Playstation. Plattformen har de bästa exklusiva titlarna inom gaming tycker jag.

Det kommer inte lika många exklusiva spel den här generationen. Men det är ett medvetet val.

Förr i tiden skulle många av den här generationens mindre spel som Sony har någon form av deal med men som inte är exklusivt, ha vara exklusivt för plattformen.

Tycker nog att viss kritik är befogad iallafall. Visst, man måste ha i åtanke att (PS5) generationen startade under covid pandemin och att allt var svårare och tog längre tid då, vilket väldigt många glömmer. Men det har ju gått ett antal år nu sen dess och även om det som har kommit generellt har varit bra (även om det kanske inte personligen tilltalar allas smak), så har det varit väldigt lite nya exklusiva releaser. Fler av dom spelen du listar är ju till exempel remasters, remakes eller spel som är gjorda av tredjepartsstudios. Några av Sonys egna studios (Naughty Dog, Bend t.ex.) har inte släppt nånting nytt än, 5 år in i generationen och verkar inte vara jättenära ett släpp heller. Så, även om det inte har varit katastrof, så har det ju definitivt funnits saker som förtjänar kritik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Libra-75:

Tycker nog att viss kritik är befogad iallafall. Visst, man måste ha i åtanke att (PS5) generationen startade under covid pandemin och att allt var svårare och tog längre tid då, vilket väldigt många glömmer. Men det har ju gått ett antal år nu sen dess och även om det som har kommit generellt har varit bra (även om det kanske inte personligen tilltalar allas smak), så har det varit väldigt lite nya exklusiva releaser. Fler av dom spelen du listar är ju till exempel remasters, remakes eller spel som är gjorda av tredjepartsstudios. Några av Sonys egna studios (Naughty Dog, Bend t.ex.) har inte släppt nånting nytt än, 5 år in i generationen och verkar inte vara jättenära ett släpp heller. Så, även om det inte har varit katastrof, så har det ju definitivt funnits saker som förtjänar kritik.

FF7 remake/rebirth är dock mer än remaster. De är i princip helt nya spel. Bortsett från det är det två remakes ovan. Både the last of us och demons souls är exempel på remakes som är bra. Särskilt den sistnämnda.

Jag håller med i stort. Men det blir ju en annan utgångspunkt i resonemanget om man beaktar att Sony har ändrat inställning till de lite mindre spelen. Många av spelen Sony har deals med hade nog varit exklusiva i tidigare generationer.

Att några av Sonys egna studios inte har släppt några spel beror ju på att deras live service-satsning har misslyckats. Det är där kritiken ska ligga. Jag hoppas att Sony har lärt sig den läxan.

Och den här förväntan att PSSR skulle vara perfekt day one? Det trodde aldrig jag. Sådant tar tid. Ska man f.ö. räkna negativa aspekter av prestanda ska man ju göra detsamma om det som är positivt. PS5 är den första konsolen som har 60 fps som mer eller mindre norm.

Överlag är jag väldigt nöjd med den här generationen. Några av dessa år har generellt varit fantastiska. 2023 är kanske det bästa spelåret i historien: https://www.reddit.com/r/gaming/comments/185rccj/2023_has_bee...

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

FF7 remake/rebirth är dock mer än remaster. De är i princip helt nya spel. Bortsett från det är det två remakes ovan. Både the last of us och demons souls är exempel på remakes som är bra. Särskilt den sistnämnda.

Jag håller med i stort. Men det blir ju en annan utgångspunkt i resonemanget om man beaktar att Sony har ändrat inställning till de lite mindre spelen. Många av spelen Sony har deals med hade nog varit exklusiva i tidigare generationer.

Att några av Sonys egna studios inte har släppt några spel beror ju på att deras live service-satsning har misslyckats. Det är där kritiken ska ligga. Jag hoppas att Sony har lärt sig den läxan.

Och den här förväntan att PSSR skulle vara perfekt day one? Det trodde aldrig jag. Sådant tar tid. Ska man f.ö. räkna negativa aspekter av prestanda ska man ju göra detsamma om det som är positivt. PS5 är den första konsolen som har 60 fps som mer eller mindre norm.

Överlag är jag väldigt nöjd med den här generationen. Några av dessa år har generellt varit fantastiska. 2023 är kanske det bästa spelåret i historien: https://www.reddit.com/r/gaming/comments/185rccj/2023_has_bee...

Remasters/remakes ar just det, oavsett hur bra dom är. Men det är inte automatiskt något negativt dock, vissa remakes/remasters är befogade. Men andra är det inte, som t.ex. The Last of Us 1 (som fått flera på raken dessutom) och 2. Alldeles för nya spel (versioner), som det egentligen inte behövdes lägga en massa tid på, enligt mitt tycke. Äldre spel som nästan blir som en ny upplevelse på grund av hur stor skillnaden är känns mer värt i så fall.

Ja, live service satsningen var definitivt en av dom grejer som jag personligen tycker var under all kritik. Man spillde mycket tid och pengar på det istället för att fokusera på det dom är bäst på.

Ja, som sagt, det som släppts (om man bortser från live service skräpet) har över lag varit riktigt bra. Men generationen har helt klart varit lite trög, av flera anledningar.

Permalänk
Medlem

Efter att ha spelat BL4 och fått en nostalgitripp med deras Sparrow så va jag bara tvungen att starta Destiny 1 igen på PS. Fick uppdatera konsol, handkontroller och allt möjligt skit så tog en bra stund innan man kom igång. Endast barnen som
Använder den annars då o då. 30 fps, risig grafik men wow vilka minnen. Detta är det bästa onlinespelet som någonsin gjorts. När körde detta på ps4 för 11 år sen och framåt.. fyfan va kul vi hade då. Bungie.. Va hände egentligen. Ni kunde haft en 3a på G. Ni kunde gjort en Destiny remastered till ps5. Vad som helst.. utom det ni gör nu. Destiny 2 är skräp. Kan inte ens starta om en gubbe från lvl .

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair Arctic Liquid Freezer III Pro MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 55” LG G4 OLED TV

Permalänk
Medlem

Tror ni på PS6 2027 eller 2028? Trots alla rykten tror jag inte på en ny konsol 2027. Men vi får se. Blir det 2028 tror jag inte på våren utan det blir hösten tror jag. Sony släpper alla sina konsoler på hösten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Tror ni på PS6 2027 eller 2028? Trots alla rykten tror jag inte på en ny konsol 2027. Men vi får se. Blir det 2028 tror jag inte på våren utan det blir hösten tror jag. Sony släpper alla sina konsoler på hösten.

Håller dom sig till den "vanliga" längden på generationen så borde det ju bli 2027 (då det gått 7 år då), men man vet ju inte, eftersom den här generationen har varit lite speciell.

Permalänk
Medlem

Svårt att se hur man kan tänka sig släppa en konsol när det hotas med 100% tull mot Kina varannan vecka.
Ska amerikanerna betala 20000kr för PS6?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Svårt att se hur man kan tänka sig släppa en konsol när det hotas med 100% tull mot Kina varannan vecka.
Ska amerikanerna betala 20000kr för PS6?

Nä, Sony låter ju hela världen hjälpa till att betala usas importtullar så det blir väl ca 15000kr i hela världen istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Libra-75:

Håller dom sig till den "vanliga" längden på generationen så borde det ju bli 2027 (då det gått 7 år då), men man vet ju inte, eftersom den här generationen har varit lite speciell.

Jag tror hösten 2028. För mig spelar det ingen roll. Kommer köpa första dagen ändå. Men hoppas på 2027!

Det känns inte som att Sony riktigt är i fas med att släppa en konsol 2027. Vilka spel ska komma? Känns som att många studios antingen släpper innan, eller långt efteråt.

YouTuben Mystic Ryan väntar in ”sen-generarions-spel” för att spela på ny hårdvara. Det finns inte på kartan för mig. Jag kommer att spela Intergalactic day one på PS5 Pro. Samma sak med Wolverine. Utöver det: Vilka andra stora spel har Sony på gång 2027?

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

Efter att ha spelat BL4 och fått en nostalgitripp med deras Sparrow så va jag bara tvungen att starta Destiny 1 igen på PS. Fick uppdatera konsol, handkontroller och allt möjligt skit så tog en bra stund innan man kom igång. Endast barnen som
Använder den annars då o då. 30 fps, risig grafik men wow vilka minnen. Detta är det bästa onlinespelet som någonsin gjorts. När körde detta på ps4 för 11 år sen och framåt.. fyfan va kul vi hade då. Bungie.. Va hände egentligen. Ni kunde haft en 3a på G. Ni kunde gjort en Destiny remastered till ps5. Vad som helst.. utom det ni gör nu. Destiny 2 är skräp. Kan inte ens starta om en gubbe från lvl .

Blev lite varm inombords av att läsa detta.
Jag kan bara hålla med. Destiny var fantastiskt!
Kampanjen var faktiskt riktigt bra men det var i endgame det glänste. Att sitta i timmar en kväll för att slutligen besegra Atheon och få en Vision of Confluence! Sjuk känsla!
Men det slutade inte där. Bungie levererade galet bra!
Crota's End. Wow alltså! Vilken Raid.
Icebreakern var ju helt galen! Den var kanke lite väl OP men jag älskade den.
Underlättade verkligen i raiden.
Men att aldrig få Gjallarhorn kunde fan knäcka vem som helst. Men så en natt var det min tur!
Den känslan är fan nästan obeskrivlig! Jag tror bara att jag känt så tre gånger i mitt liv hitintills. Gjallarhorn och födelsen av mina två barn.
Sen kom Kings Fall! 🤯 Hur många timmmar satt man inte där och hur många gånger fick man ge upp utan att komma hela vägen men ändå längtade man efter nästa försök..
PvP var även den fantastisk!

Jag skulle kunna fortsätta hur länge som helst.
Det fanns så mycket i Destiny!

Visa signatur

"När jag inte har pengar, då kan jag inte dricka sockerdricka, och när jag har pengar, då får jag inte dricka sockerdricka, när i hundan ska jag då dricka sockerdricka?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddan_3:

Kampanjen var faktiskt riktigt bra men det var i endgame det glänste. Att sitta i timmar en kväll för att slutligen besegra Atheon och få en Vision of Confluence! Sjuk känsla!
Men att aldrig få Gjallarhorn kunde fan knäcka vem som helst. Men så en natt var det min tur!
Den känslan är fan nästan obeskrivlig! Jag tror bara att jag känt så tre gånger i mitt liv hitintills. Gjallarhorn och födelsen av mina två barn.
Sen kom Kings Fall! 🤯 Hur många timmmar satt man inte där och hur många gånger fick man ge upp utan att komma hela vägen men ändå längtade man efter nästa försök..

Jag är sent på bollen. Man blir lite sugen på att spela när man läser din beskrivning. Har aldrig spelat det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddan_3:

Skrivet av EdvinR:

Jag är sent på bollen. Man blir lite sugen på att spela när man läser din beskrivning. Har aldrig spelat det.

Faktiskt en hel del i Tower och ute i spelvärlden fortfarande men givetvis långt ifrån primedays. Inga ”events” längre och jag antar Xur och annat är borttaget. Men jag tror fortfarande man kan få till ett team för att köra raider mm om man skulle vilja. Man vänjer sig ganska fort med grafiken och fps men visst blöder ögonen något..
över 3800 timmar har jag loggade på D1. Snacka om att Bungie prickade rätt i tid och men alla valen fram till Kings Fall är klockrena. Perfektion. När hela världens Youtubers stod och ”värmde” inför nya raiden för att bli ”worlds first”.. Jösses! Good times

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered Physical Edition Now Available
https://bethesda.net/en/article/1mIFZXEeXmNsemXDS03I3t/the-el...

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

YouTuben Mystic Ryan väntar in ”sen-generarions-spel” för att spela på ny hårdvara. Det finns inte på kartan för mig. Jag kommer att spela Intergalactic day one på PS5 Pro. Samma sak med Wolverine. Utöver det: Vilka andra stora spel har Sony på gång 2027?

För mig brukar det bli så automatiskt eftersom jag inte spelar spel i 30fps. Då blir det att man väntar på remastern eller update på nästa generation istället (spelade t ex inte Uncharted 4 eller TLOU 2 förrän jag hade Ps5, körde även TLOU på Ps4). Men nu får vi väl se om det håller i sig hela generationen att man har valet att köra 60fps, då kommer jag inte vänta.

Men jag är lite orolig för att Sony kommer gå all in super greed nu när Xbox typ verkar försvinna så frågan är om det ens blir någon Ps6 för min del, återstår att se hur Sony beter sig, dom har ju ingen bra historik av när dom ligger i ledning..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Men jag är lite orolig för att Sony kommer gå all in super greed nu när Xbox typ verkar försvinna så frågan är om det ens blir någon Ps6 för min del, återstår att se hur Sony beter sig, dom har ju ingen bra historik av när dom ligger i ledning..

Xbox försvinner nog inte, men släpper en pc-hybrid som kommer vara dyrare än PS6.
Xboxen får Play Anywhere och pc spel (inkl pc playstation) köper man väl på något steam-xboxmarket.
Playstation kommer istället börja konkurrera med Nintendo med handhållen plattform som spelar samma nedbantade ps-konsolspel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Är det bara jag som tycker battlefield 2042 ser snyggare ut än battlefield 6? Tycker att bland annat texturerna ser pixligare på battlefield 6. Jag Spelar på ps5 pro.

Stängt av chromatisk abbershitifikation och installerat HD pack?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

För mig brukar det bli så automatiskt eftersom jag inte spelar spel i 30fps. Då blir det att man väntar på remastern eller update på nästa generation istället (spelade t ex inte Uncharted 4 eller TLOU 2 förrän jag hade Ps5, körde även TLOU på Ps4). Men nu får vi väl se om det håller i sig hela generationen att man har valet att köra 60fps, då kommer jag inte vänta.

Jag går också över till pc om det blir för girigt. Tycker väl att den här generationen har varit OK med det ändå. PS5 för 6k, sälja för 4,5 kg när PS5 Pro gör 10k. Sedan PS Portal på rea för 2,2k och PSVR2 för 4k. Mkt pengar. Men jag tycker att jag har fått bra varierad gaming för pengarna. Stora feta titlar som God of War Ragnarök framför stora TVN, jrpg i sängen med portal och typ GT7 och Re4 i VR.

Ju mer man använder något desto mindre priskänslig blir man ju. Och jag har använt mitt PS5/PS5 Pro jäkligt mkt. Jag har väl slitit ut tre kontrollers den här generationen.

Men det finns ju en gräns. Den gränsen passeras oavsett pris om det inte finns möjlighet att köpa fysiska spel. Men det är svårt att byta. Playstation har helt enkelt de bästa exklusiva titlarna tycker jag. Varken PC eller Nintendo kan mäta sig tycker jag. Framför allt har jag enorm tilltro till deras studios om de får rätt förutsättningar och direktiv. Det finns inte en möjlighet att Wolverine kommer bli en medelmåtta. Studion är för bra, har för
mkt talang.

Sedan tror jag 60 fps har blivit standard. Tror absolut det.

Permalänk
Medlem

Bluepoint Games Now Hiring For 3rd-Person Melee Action Game After Latest Cancellation
The team is now hiring for a new project, requiring experience with 3rd-person melee action games.
https://tech4gamers.com/bluepoint-games-3rd-person-melee-acti...

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Ju mer man använder något desto mindre priskänslig blir man ju. Och jag har använt mitt PS5/PS5 Pro jäkligt mkt. Jag har väl slitit ut tre kontrollers den här generationen.

Hur tusan behandlar du dina kontroller om du hunnit slita ut tre? Jag spelar också väldigt mycket men alla är i fint skick.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Bluepoint Games Now Hiring For 3rd-Person Melee Action Game After Latest Cancellation
The team is now hiring for a new project, requiring experience with 3rd-person melee action games.
https://tech4gamers.com/bluepoint-games-3rd-person-melee-acti...

Sony ska göra det svårt som fan att motstånd frestelsen att köpa PS6. Bloodborne remake kommer samma dag som PS6?

När man väl väl ska släppa en ny konsol kan man ju lika gärna släppa en remake av världens bästa tv-spel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Hur tusan behandlar du dina kontroller om du hunnit slita ut tre? Jag spelar också väldigt mycket men alla är i fint skick.

Jag tror det där kan variera mkt från hur man hålla i dem. Om man är len och fin eller om man är brysk. När adrenalinet ökar så tenderar jag att hålla hårdare i kontrollen.

Men jag vet inte. Det händer att jag kastar kontrollen i väggen vid frustrerande ögonblick. Jag älskar soulslike och Fromsoft. Kan det bero på det?