Köpråd av Gaming/Daglig Mus och Tangentbord

Permalänk
Medlem

Köpråd av Gaming/Daglig Mus och Tangentbord

Skall precis ge mig i kast med Arc Raiders som snart släpps och vill då byta ut nuvarande mtrl.

Är ingen hardcoregamer men använder datorn väldigt mycket och lägger många timmar på spel.

Har sökt på nätet efter tester och rekommendationer och dom spänner ganska vitt över olika förslag.

Kvalité och funktionalitet går före pris

Vad jag önskar men inte 100% krav är,
Svenska tangenter/keycaps helst, men nordic kan funka, gärna belysta för att se bättre då jag kör pekfingervalsen fortfarande (rgb som effekt är inget jag behöver)
Små händer för mus

några jag kollade på var "Keychron K4 HE SE" men på Inet fanns denna inte i lager och okänd leveranstid samt för att känna på

Mus har jag kollat på "Razer DeathAdder V3 HyperSpeed" men inte hunnit klämma på.

Är jag ute och cyklar eller är dessa värda att kolla på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Salvion:

Skall precis ge mig i kast med Arc Raiders som snart släpps och vill då byta ut nuvarande mtrl.

Är ingen hardcoregamer men använder datorn väldigt mycket och lägger många timmar på spel.

Har sökt på nätet efter tester och rekommendationer och dom spänner ganska vitt över olika förslag.

Kvalité och funktionalitet går före pris

Vad jag önskar men inte 100% krav är,
Svenska tangenter/keycaps helst, men nordic kan funka, gärna belysta för att se bättre då jag kör pekfingervalsen fortfarande (rgb som effekt är inget jag behöver)
Små händer för mus

några jag kollade på var "Keychron K4 HE SE" men på Inet fanns denna inte i lager och okänd leveranstid samt för att känna på

Mus har jag kollat på "Razer DeathAdder V3 HyperSpeed" men inte hunnit klämma på.

Är jag ute och cyklar eller är dessa värda att kolla på?

https://www.keychron.se/ finns Keychron på, funkar svinbra att beställa ifrån.
Jag är skinöjd med mitt Keychron Q3 HE

Visa signatur

Battlestation: 14900kf - RTX3090 - 32gb ram - 1tb M2 990 PRO - 2TB M2 crucial - NixOS

Permalänk
Medlem

Tack för din input @basn!

Får se om det kommer fler åsikter/förslag

Permalänk
Medlem

mx keys mini ❤️

Permalänk
Medlem

Är själv på jakt efter ett nytt tangentbord, krav trådlöst och mekaniskt så kan inte rekommendera något sånt. Men däremot så använder jag Logitech superlight pro, trådlös mus som är helt suverän. Kan inte bli mer nöjd.

Permalänk
Medlem

Tack för era förslag!

Det blev ett Keychron K4 HE SE som jag pillade på hos Inet men dom kunde inte leverera förrän i december, så jag beställde ifrån Proshop
Men en mus från Inet Razer DeathAdder V3 HyperSpeed, överraskade trevlig och jag trodde inte att den är så lätt skulle spela roll, men det gjorde det.