Permalänk
Medlem
Skrivet av MrV:

Gillar’t! Dock måste battle zone bli större, sjukt drygt när man flyger. Sen måste lite större kartor till. Idag känns det lite för intensivt för att vara BF.

Ja, för små maps… och vill ha CQ small som i bf4, möe roligare då, inte så jäkla rörigt
Väljer bort dom små stadsbanorna nör jag söker match, spyr faen snart på Cairo mapen 🤮 😅

Permalänk
Slaget: Team SweC
Skrivet av Viktorph:

Någon som har tips på bra inställningar för att åtgärda det extremt dåliga ljusförhållandet när man står i fönster och tittar ut? Ospelbart! Eller är det vänta på patch som gäller?

Tror de jobbar på problemet. Men solen är ju helt klart för stark.

Bevis:

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: ASUS RTX 5080 16GB ROG Astral OC PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: X2 CRAZYLIGHT Wireless PXR
Mousepad:
Artisan Type-99 Keyboard: Wooting 80HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem

Har Hardcore blivit ett officiellt mode ännu?

Typ det som hindrar en från att köpa just nu.

Permalänk
Medlem

Angående solen så kommer det komma solglasögon att köpa

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk
Medlem

Detta gjorde ett underverk, herregud!

Permalänk
Medlem

Med min dator fick jag taskiga 60fps isch i 1440p L/M under Betan så jag kommer köpa ny burk med eran hjälp under BW. Fram tills dess får jag gilla läget, men har inte fått testa än eftersom att jag renoverar mancaven

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 32GB (4x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoSkills:

Nope, man kan söka servrar i portal,men många kallar sina servrar HC ,men har ändå minimap, haircross etc… så inte alltid man hittar det man vill ha

Permalänk
Skribent
Skrivet av NordhNet:

Det är med att ens lag ställer tanks i spawn och pepprar…är där någon seriös strategi i det eller är det bara stolpskott som jagar kills?

Skrivet av 4.0:

Laget måste täcka tanken. Nu finns det såklart stolpskott också, men det är långt ifrån ovanligt att laget är såpass pressat att tanken inte kan röra sig utan att dö, och även i dessa fall kommer folk sitta och skriva HELLO TANKS?? MOVE??

Många Breakthrough banor bygger ju faktiskt på att Attackers har ett tank advantage, jag vet att vissa banor i BF V t.ex hade typ 3-5 Tanks för attackers på första sektorn, för att sedan enbart ha 1-2 på resterande. Vilket betydde att på den banan vann attackers ENKELT om tanksen bara såg till att hålla sig vid liv och täcka defensiva vinklar på avstånd. Men om tanksen dog förlorade man.

Som en primär IFV-/tankförare sedan BF3 säger jag så här:
"Jag är ett rörligt artilleri, inte en murbräcka."

När det springer runt 12+ engineers i varje match, och det räcker med 3–5 raketer för att döda dig, då skiter man fullständigt i att chatten spammar "TANK MOVE". Du får helt enkelt mer gjort genom att sitta 100 meter bort och spränga saker, än att rulla in och dö på några sekunder.

Annat är det förstås om man kör med en samordnad grupp, där du har folk på coms som reppar och använder APS/rökgranatar på rätt sätt. Men i vanliga pubmatcher gör man som tankförare oftast ett misstag om man försöker rulla upp tillsammans med infanteriet.

Sedan att man står i spawn – alltså campar – det är en helt annan sak. Däremot kan det hända att man behöver rulla tillbaka till en station för att fylla på ammunition, eller för att hitta en bättre attack- eller försvarsvinkel. Ibland handlar det bara om att rotera, för när det blir alldeles för hett och hela motståndarlaget gör allt i sin makt för att jaga ner dig, då gäller det att tänka taktiskt snarare än heroiskt.

Visa signatur

< R5 7600X | 32 GB 6000 MT/s | RX 9070 XT >

< Redmi Note 14 Pro | Redmi Pad SE 11" >

Permalänk

Finns det några äldre som spelar?

För min egen del, så om jag skulle möta mig själv när jag var 20år yngre så skulle jag bli fullkomligt utklassad. Då jag på den tiden hade bättre, syn hörsel, reaktionsförmåga osv.
Det känns då sådär halvskoj att spela.

Det jag gillade mycket med tidiga BF spel var att få köra fordon, det var inte många spel innan som hade detta. Men jag misstänker att det finns begränsningar för att göra spelet roligare för alla. Så inte någon kan få för sig att spela vid artellieriet och få hur många kills som helst av både lagspelare och motståndare, förhoppningsvis fler motståndare än lagkamrater.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Nope, man kan söka servrar i portal,men många kallar sina servrar HC ,men har ändå minimap, haircross etc… så inte alltid man hittar det man vill ha

Det fixar du i filter när du söker.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Yatagarasu:

När det springer runt 12+ engineers i varje match, och det räcker med 3–5 raketer för att döda dig, då skiter man fullständigt i att chatten spammar "TANK MOVE". Du får helt enkelt mer gjort genom att sitta 100 meter bort och spränga saker, än att rulla in och dö på några sekunder.

Annat är det förstås om man kör med en samordnad grupp, där du har folk på coms som reppar och använder APS/rökgranatar på rätt sätt. Men i vanliga pubmatcher gör man som tankförare oftast ett misstag om man försöker rulla upp tillsammans med infanteriet.

Det där var en väldigt vettig förklaring!

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoSkills:

Behövs inte HC direkt, folk dör som flugor ändå..

Permalänk
Medlem

De bokstavligt talat mobbningsklassat på folk som flyger hur lätt det är att ta ner dom, ännu enklare än i 2042.
Allt är hur bra som helst, men märks vilken spelarbas dom försöker flörta till sig med storleken på banorna och att fordonen är gjorda av papper.

Permalänk
Medlem

Oerhört snyggt spel, men alldeles för svårt för mig. Jag dog inom x antal sekunder när jag provade betan.

Visa signatur

————————————————
Ryzen 7 7800X3D / GIGABYTE B650E A ELITE X ICE RX / Powercolor Red Devil 9070 XT Spectral white / Crucial Pro DDR5 32GB 6000MHz - Philips Evnia 4K 32" OLED 240 Hz

Permalänk
Medlem

Nån mer som tröttnat på spelet? Försökte panga lite men känner att antingen är motståndet alldeles för unga spelare (man har ingen chans) eller så har man 31 totalt värdelösa recons i laget som inte hjälper till att cappa flaggor? Att Dice lyckats få över CoD spelare har inte hjälpt.. Maps är för små, vapnen är ganska tråkiga, tar alldeles för lång tid för vanliga dödliga att levla upp och så finns det knappt ingen anledning att spela andra vapen, det är ett vapen som är bra och så är allt annat skräp eller onödigt. Känns inte som Battlefield längre, 2042 remaster eller något. Ser att spelet tappar rejält på Steam, är väl fler som insett att det är lite överhypat.

Flyter annars på rätt bra, stor skillnad mot den öppna betan.. 60 FPS på Overkill native 1080p med Intel Arc B580 helt utan upscaling och frame gen trams.

Visa signatur

Intel inside ✔ Intel i5 14400F | Intel Arc B580 12GB Steel Legend OC | Corsair Vengeance LPX 32GB 3600MHz | Kingston KC3000 2TB NVME | Windows 11 + Fedora

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

För min egen del, så om jag skulle möta mig själv när jag var 20år yngre så skulle jag bli fullkomligt utklassad. Då jag på den tiden hade bättre, syn hörsel, reaktionsförmåga osv.

Det jag gillade mycket med tidiga BF spel var att få köra fordon, det var inte många spel innan som hade detta. Men jag misstänker att det finns begränsningar för att göra spelet roligare för alla. Så inte någon kan få för sig att spela vid artellieriet och få hur många kills som helst av både lagspelare och motståndare, förhoppningsvis fler motståndare än lagkamrater.

Jag har spelat 7-8 timmar, och fått insikten om att denna speltyp inte passar mig längre. Jag har inte reaktionerna, tiden att lära mig banorna eller tiden att träna för att bli bättre. Tempot och mängden kaos är för högt. I blotta förskräckelsen så har jag ihjäl någon ibland, men statsen blir 2:1 till motståndarsidans favör. Jag blir mest frustrerad över att knappt komma igång innan jag dör. Det får bli singleplayerspel / coop / någon med långsammare tempo / ranked play med grupp "Lead 99" framöver istället. BF2 får leva kvar som lyckligare BF tider i minnet istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Sedan att man står i spawn – alltså campar – det är en helt annan sak. Däremot kan det hända att man behöver rulla tillbaka till en station för att fylla på ammunition, eller för att hitta en bättre attack- eller försvarsvinkel. Ibland handlar det bara om att rotera, för när det blir alldeles för hett och hela motståndarlaget gör allt i sin makt för att jaga ner dig, då gäller det att tänka taktiskt snarare än heroiskt.

Yep.

En tank är riktigt användbar om den sakta tar sig framåt och täcker vinklar men fortfarande ser till att undvika all form av närstrid. Det är där tanks dör.

Permalänk

Hur kan man tycka att banorna är för små när dom tom måste fylla upp dom med Botar!!?

Botar förstör BF. Suger ju. Jävla påfund!

Annars väldigt nöjd med spelet. Bäst sedan Bad Company 2 som är kronjuvelen där jag har speltid på ca 3000 timmar snart.
Spelat i stort sätt alla BF sedan start. Fyllde 50 i år.

Dom får fixa den där buggiga solen bara. Vore fint med lite maps med grönska också (BC2!). Inte bara sandöken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av drifter7508:

Hur kan man tycka att banorna är för små när dom tom måste fylla upp dom med Botar!!?

Botar förstör BF. Suger ju. Jävla påfund!

Annars väldigt nöjd med spelet. Bäst sedan Bad Company 2 som är kronjuvelen där jag har speltid på ca 3000 timmar snart.
Spelat i stort sätt alla BF sedan start. Fyllde 50 i år.

Dom får fixa den där buggiga solen bara. Vore fint med lite maps med grönska också (BC2!). Inte bara sandöken.

Du behöver inte fylla på med bottar om spelet i sig är bra. Du som gillar bc2, såg du bottar någonsin? Där var banorna betydligt större och tanken med den versionen var att den skulle vara mer kompakt.

Permalänk
Skrivet av Ryssfemma:

Du behöver inte fylla på med bottar om spelet i sig är bra. Du som gillar bc2, såg du bottar någonsin? Där var banorna betydligt större och tanken med den versionen var att den skulle vara mer kompakt.

Behöver? Det är väl knappast jag som fyller på med botar? Det är ju något nytt som tillkommit från och med BF 2042.
Tidigare BF har aldrig haft botar mig veterligen. Lobbyn fylls alltid på med massor av botar på 64 player kartorna. (Just nu på PS5).

Permalänk
Medlem

BF6 känns bra än så länge, men det behövs verkligen mer och större banor.

I stil med Bad Company 2 och BF3, så man kan spela som Recon ordentligt

Tänker inte springa runt som en idiot med en sniper det känns löjligt.

Permalänk
Medlem

Riktigt kul, men riktigt intensivt, ffa breakthrough game modet, aldrig varit såhär grötigt/intensivt i något bf-spel men jag gillar det... Det var längesedan jag hade roligt på riktigt i ett bf-spel, senaste var bf1.

Permalänk
Medlem
Skrivet av drifter7508:

Behöver? Det är väl knappast jag som fyller på med botar? Det är ju något nytt som tillkommit från och med BF 2042.
Tidigare BF har aldrig haft botar mig veterligen. Lobbyn fylls alltid på med massor av botar på 64 player kartorna. (Just nu på PS5).

Jag har inte sett några bottar (kör på PC). Men har kanske inte varit uppmärksam. Men skulle ju hellre vänta ett par minuter på matchmaking och bara ha levande spelare.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090 - Fractal North
LEVA: OnePlus 13 - MacBook Pro M4 Pro 14"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Skrivet av Nucco:

Jag har spelat 7-8 timmar, och fått insikten om att denna speltyp inte passar mig längre. Jag har inte reaktionerna, tiden att lära mig banorna eller tiden att träna för att bli bättre. Tempot och mängden kaos är för högt. I blotta förskräckelsen så har jag ihjäl någon ibland, men statsen blir 2:1 till motståndarsidans favör. Jag blir mest frustrerad över att knappt komma igång innan jag dör. Det får bli singleplayerspel / coop / någon med långsammare tempo / ranked play med grupp "Lead 99" framöver istället. BF2 får leva kvar som lyckligare BF tider i minnet istället.

Tackar för svaret. Det var som jag misstänkte. Det är ju extrem fokus på de egenskaper som man var på top i runt 15-25års åldern. (Alla åldras olika)

Jag själv gillar också singelplayer, att vara en ashole kan vara roligt och det bör man vara emot inte riktiga spelare utan bots.

Permalänk
Medlem

BF6 känns bra än så länge, men det behövs verkligen mer och större banor, men jag har fortfarande sjukt roligt i spelet!
Det var längesedan jag hade så här roligt i ett Battlefield spel, BF3 står högst hos mig, detta är uppe och sniffar där uppe!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
ROG Astral GeForce 5080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
ASUS ROG Strix 27" WOLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Kommer säkert ett gubbgäng snart man kan lira med där ptfo väger tyngre än bäst k/d på servern

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 32GB (4x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

Sjukt gnällig tråd. Varför spelar ni ens när alla är kassa och aim mm är skit. Måste finnas något annat för er. Blir också frustrerad när det går dåligt och medspelare springer kors och tvärs, men kom igen. Ta en paus, ut o spring en sväng och rensa hjärnan. Bit ihop och kom igen.
Jag är överlag ganska kass men har skitkul. När
Man spelar i squad som
Kan snacka är ju guld så kul. Njut. Lär dröja länge innan något i denna klassen toppar det här spelet.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair Arctic Liquid Freezer III Pro MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 55” LG G4 OLED TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem

Grymt! 5/5

Visa signatur

GTX 260 SC | GTX 280 SLI | GTX 280 Tri SLi | GTX 590 Quad SLi | GTX 980 ti | RTX 2080 Ti Strix OC | RTX 3090 Strix OC | RTX 4090 Strix OC
The Way It's Meant to be Played|NVIDIA

ASUS MAXIMUS Z790 APEX Encore | i9-14900KS (delidded/direct-die) | 2x24GB G.Skill 8000 M-die | Corsair AX1600i | Samsung 990 PRO 4TB | Corsair 7000D Airflow | 15x Corsair ML Pros (8x ML120 Pro, 7x ML140 Pro) | Rads 360+360+420 | LG C3 48" 120Hz

Permalänk
Slaget: Team SweC

Spelet behöver dubbla antalet kartor. Både stora, medium och små för man tröttnar snabbt. Spelat 75h nu och hälften av kartorna är dåligt balanserade och vissa har exploits tack vare Assault stegen. En del av dem går bort pga av storleken (gillar inte för stora).

I slutändan oavsett hur stora kartor man gillar så blir det tråkigt snabbt för det är för få som passar en.

Finns en del buggar som man blir rätt less på men hoppas de fixar dessa i första patchen.

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: ASUS RTX 5080 16GB ROG Astral OC PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: X2 CRAZYLIGHT Wireless PXR
Mousepad:
Artisan Type-99 Keyboard: Wooting 80HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem

Gillar spelet! Kom precis upp i LVL30 och har för det mesta spelat breakthrough.
Det tog ett tag att lära sig då jag inte spelat så mycket FPS sen BFV.
Support med DRS-IAR och Assault med SOR-556 MK2 får man lätt kills med. Det går lite knackigt med Engineer då SMG inte har så mycket chans mot Assault och Support vapnen och fordon tål en hel del AT skott, kul dock att försvara och placera minor i taktiska positioner med mera!

Testade nyss en runda Escalation, det var skitkul! Ska köra detta med polare nästa vecka!

Visa signatur

ASUS ROG Zephyrus G16 - Core Ultra 9 285H | 32GB | 1TB + 4TB WD SN7100 | RTX 5070 Ti | OLED
Kringutrustning: Logitech MX Keys | Logitech G Pro X Superlight 2

TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset