Permalänk
Medlem

Reward for completing the paid battlepass on Battlefield, versus Call of Duty. 🤷🏼🤦🏼‍♂️

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zero Cool:

Å andra sidan är de flesta kartor så pass små att man inte ens behöver någon rangefinder. Men det är nog många som utnyttjar detta nu för att klara av uppdragen inom dräglig tid.

Oavsett är det set and forget, för dom färre gånger det är längre avstånd.

Permalänk
Medlem

Nope, färdig med spelet! Det är inte kul enligt mig och spel ska vara kul!

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Arctic Liquid Freezer II 360 | Ryzen 5 9600X | MSI B650M Gaming Plus WiFi | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | RTX 4070 Ti Super | Corsair RM750X | MSI 341CQP | ASUS ROG Strix Scope II 96% | Razer Orochi V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Nope, färdig med spelet! Det är inte kul enligt mig och spel ska vara kul!

Tråkigt att höra!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASUS TUF Gaming B850-Plus WIFI - Asus ROG 5080 Astral - Corsair Vengeance 32 GB 6000 MHz CL30 - WD Black SN850X 1TB - Crucial P310 1TB - Arctic Liquid Freezer III Pro 360 - NZXT C1200 - Antec Flux - Hitscan Hyperlight - Keychron K2 HE Wireless - Fosi Audio K5 Pro Gaming - Beyerdynamic DT 990

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dannex:

Det finns en discord för portal community, prova gå med där - https://discord.com/invite/battlefield-portal-community-87024...
Kan uppdatera om jag ser någon annan kanal men ser ut att vara den där.

Tack! Precis vad jag letat efter.

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreasa64:

Tråkigt att höra!

Vem vet kanske återkommer om Dice släpper en patch som fixar den hemska gunplayen.

Hoppade in och lirade några matcher i BFV och det kändes konstigt med vapen som faktiskt hade kulor som gick dit man siktade. Kändes nästan som jag lirade med aim bot 😋

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Arctic Liquid Freezer II 360 | Ryzen 5 9600X | MSI B650M Gaming Plus WiFi | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | RTX 4070 Ti Super | Corsair RM750X | MSI 341CQP | ASUS ROG Strix Scope II 96% | Razer Orochi V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Vem vet kanske återkommer om Dice släpper en patch som fixar den hemska gunplayen.

Hoppade in och lirade några matcher i BFV och det kändes konstigt med vapen som faktiskt hade kulor som gick dit man siktade. Kändes nästan som jag lirade med aim bot 😋

Ingen sport 😉

Visa signatur

Fractal Design North White Mesh
AMD Ryzen7 7800x3D
32GB DDR5
Arctic Cooling Freezer II 240mm
MSI GeForce RTX 4080 Super

Permalänk
Medlem

Tydligen kan man klättra på tak på Mirak Valley också.

Den som approvade över takklättrandet borde seriöst få sparken. I princip i alla andra spel med en "ultimate-highground" så är det alltid jävligt jobbiga torn som man inte utnyttja någon head-glitch eller liknande från, utan snarare tvärtom där du har svårt att överhuvudtaget kunna skjuta från stället utan att vara synlig från hela kartan.

Näe, lägger ner spelet tills de fixar.

Permalänk
Slaget: Team SweC

Har råkat ut för någon riktigt frustrerande bugg där mitt vapen ändrar firing-mode hela tiden, så helt plötsligt är min SMG på burst eller semi-auto, när jag behöver full auto som mest och tvärdör som konsekvens.

Visa signatur

| Corsair Obsidian 500D | Intel Xeon E5-1680 v2 3.9GHz med Corsair iCUE H115i Elite Capellix XT | Asus Rampage IV Black Edition | G.Skill Sniper 4x8GB 2133MHz CL10 | 2x EVGA GeForce GTX TITAN X 12GB, SLI | X-Fi Titanium Fatal1ty Pro | Samsung 870 EVO 2TB, Samsung 870 EVO 1TB, 2x Seagate Barracuda 2TB | Corsair AX860i | DELL P991 Trinitron | Windows XP/10 Dual-Boot |

Permalänk
Medlem

Some of the upcoming vehicle skins for #Battlefield6 Season 1 📸

#Battlefield6 Season 1 includes a new unit for Pax Armata.
Panopticon 8 📸

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Har råkat ut för någon riktigt frustrerande bugg där mitt vapen ändrar firing-mode hela tiden, så helt plötsligt är min SMG på burst eller semi-auto, när jag behöver full auto som mest och tvärdör som konsekvens.

Har flera i klanen med den buggen. Själv så har jag en bugg att när jag ska väcka någon till liv med sprutan och släpar folk så hamnar halva kroppen på min karakter under marken och min bössa försvinner. Så jag springer ikring som en jädrans puckelrygg tills jag dör. Händer varje gång. Har installerat om omslöt det där.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | RTX 5090 32GB | Kingston Fury Beast 64GB (2x32GB) | Kingston Fury Renegade M.2 2TB | ASUS TUF Gaming X870-PLUS WIFI| Phanteks Glacier One 360M25 G2 | Phanteks M25 Gen2 120mm 3 Pack | ASUS TUF Gaming 1200W Gold | Phanteks NV5 MK II | ASUS ROG Swift 27" 4K PG27UCDM | Win 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Håller med, det ser jag fram emot att de patchar! Det är lite tröttsamt 😴

Kan tänka mig, rätt så stor skillnad när kulorna går dit man siktar och inte runt omkring det man vill träffa 😅

Skrivet av Alexraptor:

Du har inte kört något med sniper och range finder? För när man ändrar vilken knapp range findern ska mäta avstående på så är det samma knapp där man ändrar mellan de olika lägena för hur ens vapen ska avfyra. Hände mig, blev lite förvirrad tills jag kom på vad problemet var 😅

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASUS TUF Gaming B850-Plus WIFI - Asus ROG 5080 Astral - Corsair Vengeance 32 GB 6000 MHz CL30 - WD Black SN850X 1TB - Crucial P310 1TB - Arctic Liquid Freezer III Pro 360 - NZXT C1200 - Antec Flux - Hitscan Hyperlight - Keychron K2 HE Wireless - Fosi Audio K5 Pro Gaming - Beyerdynamic DT 990

Permalänk

Vågar man hoppas på en patch inom kort där de fixar så folk inte kan ta sig upp på ställen man inte är tänkt att vara på? Breakthrough är halvt ospelbart på flera banor där folk kan glitcha sig upp på broar, tak etc som DICE inte avsett.

Visa signatur

Fractal Design North XL | AMD Ryzen 7 9800X3D | ASUS ROG Strix X870E-E Gaming WiFi | MSI GeForce RTX 5080 Gaming Trio OC | G.Skill DDR5 6000MHz CL30 Flare X | Arctic Liquid Freezer III Pro 360 | Seasonic Focus GX 1000W | Kingston Fury Renegade G5 2TB | 27" Alienware AW2723DF Nano IPS QHD 280 Hz | Logitech Pro X Superlight 2 | SteelSeries QcK Performance XL Balance | Corsair K70 Core RGB MLX Red | Fractal Design Scape Dark

Permalänk
Medlem

Hej!
Jag har precis kommit tillbaka till Battlefield 6 och undrar om det finns möjlighet att spela solo, bara mot bots? Jag bryr mig inte om ranking eller tävling — jag vill bara kunna ta det lugnt, spela i min egen takt och ha roligt. Jag är nästan 40 och känner att jag inte hänger med i fullfjädrad multiplayer längre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirTouch:

Hej!
Jag har precis kommit tillbaka till Battlefield 6 och undrar om det finns möjlighet att spela solo, bara mot bots? Jag bryr mig inte om ranking eller tävling — jag vill bara kunna ta det lugnt, spela i min egen takt och ha roligt. Jag är nästan 40 och känner att jag inte hänger med i fullfjädrad multiplayer längre.

Spela enbart solo möjligt i portal, prova gör din egna server där och fyll med bots.

Visa signatur

ASUS TUF RTX 4080 Super OC | R7 7800X3D | MSI Tomahawk B650 | ROG STRIX 1000W | Noctua NH-D15 | DDR5 6000MHz CL30 32GB | Samsung Pro 990 1TB | Corsair 4000D RS | Cooled by Noctua | ASUS ROG XG27AQDMG | Lamzu Maya X | Artisan Zero | Wooting 80HE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dannex:

Spela enbart solo möjligt i portal, prova gör din egna server där och fyll med bots.

Jag har testat det, men problemet är att spelet aldrig riktigt startar. Jag kan spawna in tillsammans med alla bots, men matchen står bara och väntar på fler spelare som aldrig dyker upp eftersom jag lägger lösenord så inga andra dyker upp.

Permalänk
Medlem

Såg nyss en post på ett annat forum.. Camper... 🫡

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Jag råkade ut för det, men snarare än en bugg var det att jag glömt att jag bindat zeroing till Mouse 1 när jag provade lite sniper. Tydligen ändrar det även firing mode så dubbelkolla keybinds så att det inte är nåt sånt som spökar.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS ROG Strix X670E-F | Powercolor RX 9070 XT Red Devil |
32GB Kingston Fury 6000MHz | Corsair RM1000X v3 |
1x Samsung M.2 970 EVO Plus 1TB | 2x Samsung M.2 980 EVO 1TB |
MSI MPG271QRX + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceKey:

Såg nyss en post på ett annat forum.. Camper... 🫡

<Uppladdad bildlänk>

Haha, dödade en person så många gånger i en match, så han skrev att jag var en svettig nörd. som farmar bottar, för jag är rank 100, "kört en bottmatch för att låsa upp Spawn Beacon"

Han gick så långt att han fick fram min adress, lite skrämmande xD

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
ROG Astral GeForce 5080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
ASUS ROG Strix 27" WOLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjobbo:

Haha, dödade en person så många gånger i en match, så han skrev att jag var en svettig nörd. som farmar bottar, för jag är rank 100, "kört en bottmatch för att låsa upp Spawn Beacon"

jävlar haha han är nog den som svettas av ilska vid det här laget

Visa signatur

ASUS TUF RTX 4080 Super OC | R7 7800X3D | MSI Tomahawk B650 | ROG STRIX 1000W | Noctua NH-D15 | DDR5 6000MHz CL30 32GB | Samsung Pro 990 1TB | Corsair 4000D RS | Cooled by Noctua | ASUS ROG XG27AQDMG | Lamzu Maya X | Artisan Zero | Wooting 80HE

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjobbo:

LOL! 🤦🏼‍♂️🤣

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vardagsrum:

Jag råkade ut för det, men snarare än en bugg var det att jag glömt att jag bindat zeroing till Mouse 1 när jag provade lite sniper. Tydligen ändrar det även firing mode så dubbelkolla keybinds så att det inte är nåt sånt som spökar.

Gjorde exakt samma misstag. Finns typ 2 settings för samma sak, men en knapp gör massa saker och en gör bara zeroing.

Lurigt!

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem

Desto mer jag spelar, varför gör dom sitt bästa för att antingen göra det korta avstånd eller så göra kartorna till den mest horribla sniper utsatta skiten de mest kan komma på? Det är ju flera kartor som har helt sjuka sniperproblem med snipers på taken.

Varför har typ Manhattan bridge ens en attackhelikopter, det finns 700 andra ställen att titta åt hela tiden. Behöver inte stirra i luften efter några helli only players som även droppar folk på tak (Eller så glitchar dom upp.), så man även blir skjuten från taken och inget effektivt sätt att få ner dom om man inte har de bättre piloterna.

Eller sniper kartan i öknen (Den är ju brutalt jävla kass, det kan vara det värsta jag spelat, någonsin.), där det känns som att dom ställt ut lite höghus för folk så att de kan sitta på medans man försöker spela, sidan som inte har den bättre helli crewen har det faan tufft. Sidan med bättre helli crew har det sweet, med ett par killar på taken som gör det riktigt drygt för andra laget, samt helli som mosar. Att man kan kappa från en del tak är faan sjukt. Jag vet inte ens när jag spelade klart den kartan sist, även när man vinner känns den så jävla jobbig för det sitter en förbannat massa snipers på taken, i vinklar där dom inte ser från andra taken. Det är faan jobbigt och drygt att spela då man mest duckar snipers känns det som. Även då det inte låter pcchht hela tiden känns det drygt, eftersom det känns som att man springer runt och undrar vilket tak i fjärran det sitter ngn och pccchhtar på men man inte råkat ut för pcchtandet än. Har ingen bra helli crew sitter två sidor och pcchtar i extrem mängd, gärna i vinklar dom inte syns från de andras tak med pcchtare. Jag blir helt matt av det.

Antar att man kanske ska lägga ner det här igen då det mest känns som ett drygt jävla arbete att spela vissa kartor eftersom många man ser är bara ljusprickar i fjärran som det låter "pcchht" ifrån när blyet flyger förbi när dom sitter och matar kulor.

Det roliga är att jag känner att mina reflexer inte direkt blivit bättre med åren men jag är sjukt mycket bättre på närstridskartor än på pccht banor.

Permalänk
Slaget: Team SweC
Skrivet av Vardagsrum:

Kan nog vara det, men det är ju definitivt en bugg, eftersom zeroing och byta firing mode "ska vara" separata keybinds.

Visa signatur

| Corsair Obsidian 500D | Intel Xeon E5-1680 v2 3.9GHz med Corsair iCUE H115i Elite Capellix XT | Asus Rampage IV Black Edition | G.Skill Sniper 4x8GB 2133MHz CL10 | 2x EVGA GeForce GTX TITAN X 12GB, SLI | X-Fi Titanium Fatal1ty Pro | Samsung 870 EVO 2TB, Samsung 870 EVO 1TB, 2x Seagate Barracuda 2TB | Corsair AX860i | DELL P991 Trinitron | Windows XP/10 Dual-Boot |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Kan nog vara det, men det är ju definitivt en bugg, eftersom zeroing och byta firing mode "ska vara" separata keybinds.

Jag dubbelkollade keybinds och det finns inte mindre än fyra (!) olika settings kring zeroing och fire mode

Fire Mode / Scope Zeroing
Range Finder Zeroing If Zoomed
Fire Mode / Zeroing / Range Finder Zeroing (Zoom HOLD) (Här är default B)
Fire Mode / Zeroing / Range Finder Zeroing (HOLD) If Zoomed

Inte helt rätt att hålla koll på vad som är vad haha Men utgår från att Range Finder Zeroing If Zoomed är den man vill använda till sniping.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS ROG Strix X670E-F | Powercolor RX 9070 XT Red Devil |
32GB Kingston Fury 6000MHz | Corsair RM1000X v3 |
1x Samsung M.2 970 EVO Plus 1TB | 2x Samsung M.2 980 EVO 1TB |
MSI MPG271QRX + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vardagsrum:

Jag dubbelkollade keybinds och det finns inte mindre än fyra (!) olika settings kring zeroing och fire mode

Fire Mode / Scope Zeroing
Range Finder Zeroing If Zoomed
Fire Mode / Zeroing / Range Finder Zeroing (Zoom HOLD) (Här är default B)
Fire Mode / Zeroing / Range Finder Zeroing (HOLD) If Zoomed

Inte helt rätt att hålla koll på vad som är vad haha Men utgår från att Range Finder Zeroing If Zoomed är den man vill använda till sniping.

Dålig koll på alla dessa jag med, men hittade en bit bakåt i tråden att den som du säger är den man vill använda. Har själv testat och det funkar utan att strula med annat. De har verkligen lyckats göra det enkelt och tydligt i menyer och inställningar denna gång 🤦‍♂️

Visa signatur

AMD Ryzen7 7800x3D
32GB DDR5

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjobbo:

Är man level 100 redan nu så är risken ganska stor att man är en svettig nörd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktorph:

Är man level 100 redan nu så är risken ganska stor att man är en svettig nörd.

Kanske, hade inte varit rank100, om jag inte hade tagit ledigt ifrån jobbet

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
ROG Astral GeForce 5080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
ASUS ROG Strix 27" WOLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjobbo:

Kanske, hade inte varit rank100, om jag inte hade tagit ledigt ifrån jobbet

Hade behövt ta ledigt från jobbet och familjen för att nå 100. Tror jag närmar mig rank 40, kanske hinner med att ta mig till 50 innan Säsong ett drar igång, kanske kvittar men det hade känts bra

Visa signatur

AMD Ryzen7 7800x3D
32GB DDR5

Permalänk
Medlem

Upcoming Changes for #Battlefield6 Season 1 📝
Season 1 'Update 1' goes live October 28th, 8:00 AM UTC.

Live now (Via Backend Updates)

🔹 Custom Search: Battlefield Studios has made some adjustments to improve how accurately matchmaking aligns with your selected map and mode preferences. The system still maintains flexibility to support reasonable queue times, so players with more specific selections may notice slightly longer waits.
🔹 Vehicle Spawn Bug: They've recently deployed a targeted backend change to address an issue where vehicles could sometimes fail to spawn as expected across certain maps and modes.

▪️ Siege of Cairo
The MBT is now available on the Pax Armata side.
▪️ Iberian Offensive
The IFV is now available on the NATO side.
▪️ Manhattan Bridge
The Attack Heli is now available on the NATO side.
▪️ Operation Firestorm
The Attack Heli is now available on the NATO side.
▪️ New Sobek City
The Attack Heli is now available on both sides.
The Transport Heli is now available on the NATO side.
The Mobile AA vehicle is now available on both sides.
▪️ Mirak Valley
The IFV & MBT are now available on attacking side (Breakthrough)

They're aware of a few outliers that this fix did not address, and they're working on a fix to resolve these outstanding issues. They've also seen that this backend change had a slightly positive impact on Breakthrough win rates, but They're working on further balancing changes that are meant to be more impactful and bring the win rates into a better state.

Portal Server Availability: Earlier this week, they made XP adjustments for Community Experiences. Details 👉 https://x.com/BFBulletin/status/1981632792107548857

Upcoming Changes (Overview)

🔸 Player Movement:

Battlefield Studios is actively refining player movement to address areas that previously felt inconsistent, while staying true to the gameplay pace and maintaining the core feel of the launch experience. In parallel, they're enhancing sight stability by minimizing reticle movement during specific animations.

🔸 Progression:

XP earned in Escalation and King of the Hill is not always working as intended. They're planning to significantly increase the payout to bring them in line with other modes and will keep monitoring once the changes are live. The team is also working on a series of improvements to make challenges more straightforward to understand and faster to complete.

Given the scale of challenges, these changes will roll out over at least two updates. Some of these changes include:

▪️ Class Assignment - Assault 1 - Get kills while using the Adrenaline Injector - 30 to 3.
▪️ Class Assignment - Engineer Expert 3 - Repair Vehicles in a Match - From 6000 to 1000.
▪️ Weapon Assignment - Deadeye 2 - Get headshot kills over 200m with Sniper Rifles - from 150 to 5In addition, a later game update will reduce the 200m distance.

🔸 Visibility:

They're actively looking into adjustments to exposure and brightness. This will lead to improvements in places where players have experienced blinding light when looking outdoors, overly dark interiors when looking indoors, and a lack of visibility around weapon optics when zooming in. These adjustments are part of a wider pass focused on improving visibility that they expect to complete later in Season 1.

🔸 Weapon Dispersion:

As part of their Season 1 Update 1, they're making several adjustments to how weapon dispersion behaves. These changes are aimed at ensuring each weapon's accuracy better reflects its intended performance over range. They've also fixed a bug that caused dispersion to not decrease as expected when transitioning from sprinting to a prone position.

Their upcoming tuning pass will reduce the overall impact of dispersion across multiple weapon types while keeping the core intent intact. Burst-firing will remain the most effective way to control a weapon, and each weapon will still perform best within its intended range.

They've also identified a couple of bugs that caused weapons to feel less accurate than intended:

🔸 Post-Sprint Firing:

Weapons fired immediately after sprinting while zoomed could retain higher dispersion, reducing accuracy.
🔸 Movement Start:

Dispersion was increasing faster than it should when players began moving, making even small adjustments unexpectedly impact precision. This was especially noticeable on controllers.

Regarding Battlefield Labs

Battlefield Studios is taking a brief hiatus on Battlefield Labs as they prioritize the rollout of Season 1 content. More updates will be shared when play sessions are returning.

Battle Royale Mode: Learnings and Updates

Here's a quick look at what changes you may notice the next time you play:

▪️ Close-range TTK:

They've adjusted time-to-kill at close range for all weapons to reward clean positioning and tracking while giving players more time to counter attacks.
▪️ Armor Changes: Everyone will now have the capacity for 2 armor plates at the start of the game. All players will spawn with 1 plate, so you will have the chance to upgrade as soon as you start looting, giving everyone an equal chance at upgrading their armor fully.
▪️ World Improvements: They've been fixing pesky world bugs and optimizing areas to improve the environment. With these improvements, they made adjustments to the lighting as well as enhancing the visibility across the map.
▪️ Vehicle Balance: They've adjusted the balance for helicopters and combat vehicles to keep them as powerful tools showing off Battlefield's core DNA, without making them necessary to survive or win the late game. This includes significant adjustments to the heli countermeasures and ammo economy.
▪️ They've also been working on providing smoother performance overall. They have identified and addressed a range of issues that affected performance that they simply couldn't have done without our players' involvement in the tests.