Permalänk
Medlem

bara 2000+ @ 133FSB

jag har ett ganska stort problem med min dator men ingen kan tala om för mig vad som är fel..eller, alla försöker men dom säger olika saker, så jag undrar om jag kanske kan få hjälp...

Jag har nyligen köpt: MSI KT4 ultra, AMD XP2000+ o litte annat skit.. men!

då FSBn står på 133 så döps CPUn i dos till XP2000+ vilket det borde stå där.. men så fort jag ex. försöker installera ett spel lr dyl. startar skiten om sig på studdds! men när jag sätter FSBn på 100 vilket ger CPUn en hastighet på 1300Mhz funkar datorn felfritt! men då har jag ju förstås inte samma JÄVLA hastighet!
Det är faktiskt så att så länge FSBn står över 100 så tramsar datorn... lite knepigt...

när man startar datorn har jag hört att det ska stå AMD XP 2000+ (om man nu har en sådan) oavsätt FSBn...

jag kan inte så hemskt mycket om datorer så gärna ett lättare svar om möjligt!...
typ...KASTA ASET?=)

Visa signatur

Priston Tale

Permalänk
Medlem

Nopp, du måste ha 133 fsb...
Det är inte minnet varafall, chansen att cpu:n skulle vara trasig är inte så stor, vi kan ju testa med mitt moderkort. Hör av dig

Visa signatur

"Yttrandefriheten bör begränsas för dem som dolt eller öppet förespråkar narkotika." - Widar Andersson (s), Källa: Hassela agitation -96
"Övertygelser är ett större hot mot sanningen än lögnen." - Friedrich Nitzche

Permalänk
Medlem

kolla om du har rätt spänning till allt

Permalänk
Medlem

Har kollat det, har även höjt volten över normalt med samma resultat...

Visa signatur

"Yttrandefriheten bör begränsas för dem som dolt eller öppet förespråkar narkotika." - Widar Andersson (s), Källa: Hassela agitation -96

Permalänk
Medlem

Dividers?

Permalänk
Medlem

det kan va cpu´n de e fel på med förmodligen e de det som är probbet en polare han nämligen samma probb fast på ett annat moderkort då ville inte den cpu´n funka i mer än 100Mhz fsb =/ så de e nog cpu´n

Visa signatur

[Abit an7][xp-m 2500+@2646mhz][2x256mb OCZ bh 6 minnen][440gb hdd][ HIS 9500Pro@378/325(Vgpu moddat)][Tagan 380W] superpi 37sec (240x11)

Permalänk

Är moderkortet bygglat så att det är 133fsb?

Permalänk
Medlem

Mmm moderkortet klarar 200 fsb(KT400). Har cpu som vi kan testa med...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

ställ in multi och fsb manuellt

Permalänk
Medlem

Testat det också...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

nyaste bios?

Permalänk
Medlem

Det gjorde vi aldrig, jag vägra göra det då jag inte är så hemma på det. Han gjorde det aldrig själv heller...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

kör in senaste bios........................

Permalänk
Medlem

tack för svaren!

Visa signatur

Priston Tale

Permalänk

Jag hade samma problem när jag inte kunde så mycket, det berode på minnet för när jag ställde ner cpu fsb:n på 100fsb så ställdes minnet in på en lägre hastighet än vad den skulle klara av så försök sänka fsb och timings på bara minnet.
Vad är det för minnet försten?

Permalänk
Medlem

Det är PC3200 minne, har även testat med andra så dem är det inte...

Visa signatur