Permalänk
Medlem

Grymt störande sak

har ett abit ic7-g kort med xp pro och datorn routar en annan dator för internet
Nu är det så att när ja bootar up datorn så hoppar windows igång men system, internet etc sitter å väntar på nått, det haltar i typ 20sek å sen raslar resten igång å man kan gå ut på internet osv. Vad är det som spökar måste ju va nån flummig halt grej ex letar dhcp server eller liknande har fan ingen anning, hjälp plz

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Medlem

Jag hade liknande problem själv för ett tag sedan..
Installerade Service Pack 1, och körde lite upprensing och så, sen funkade det fin fint.

Om du inte har service Pack 1 inlagt, kan du ju prova installera det. Jag är inte alls säker på att det är problemet, men det skadar ju inte aatt testa.

Hör av dig om du behöver, men inte kan få tag på det.

Visa signatur

Abit IC7-MAX3 : Intel P4-C 3,0 @ 3,7: Corsair TWINX1024 3200LL @ 2-2-6-2 : Powercolor 9800 pro @ 445 / 400 : 2x Maxtor sata 120GB : WD raptor 36GB : Lian-Li PC65 : Antec True Power 380W

Permalänk
Medlem

har sp1 inlagt även gått igenom mycket skit via tweaktown ex gjort deras upptweak å sånt men skiten är kvar e ju nå så grymt störande.

chipset driv uppdat.
LAN driver uppdat.
ljud driv uppdat.
graffe drivuppdat.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

så vart det för mig också, testa att formatera om? :/

Visa signatur

/sys: P4 2.6C @ ~3,2 ghz, 4x256 Geil Platinum @ ~490mhz 1:1, PC 9800 Pro @ 396 / 340 (~orig.) l hdd: 1,09tb

Permalänk
Medlem

Avinstallera ms file and printer sharing osv, lämna bara tcp ip. Inaktivera alla tjänster som är på bilden jag skickar med.

Permalänk
Medlem

Jag hade ett liknande problem i min win2k-burk.
Då hade jag dock ett gammalt ISA-nätverkskort och satte in ett extra PCI.

Efter det tog det en bra jäkla stund innan ikonen vid klockan som visar nätverkstrafik kom upp. Även virusskydd och brandvägg verkade vänta på att just det skulle hända.

Hursomhelst löste det sej genonm att jag inaktiverade ISA-kortet i enhetshanteraren och sedan aktiverade det på nytt.

OM du nu har gjort som jag, haft ett kort i och sedan satt in ett till kanske min lösning kanvara lösningen på ditt problem. Värt att testa iallafall om du inte redan gjort det...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Laticce
Avinstallera ms file and printer sharing osv, lämna bara tcp ip. Inaktivera alla tjänster som är på bilden jag skickar med.

vart inne på tweaktown??? å med tjänster menar du Services i admin tool had har ppoE å det är lite känlisgt om man tar bort vissa grejer så vill det inte funka, vad vet jag ej jag haer inte orkat sitta å stänga av å starta om å titta på varje servise

å va menar du med bara lämn tcp/ip menar du att man ska ha bara det protokolet för det e det ända jag har.

hkman: har satt in ett pci kort, mitt kort är inbygt i MK å går till modemet det andra Nicket går till tjejens burk å är ett Cnet200 (pci).

Visa signatur

Permalänk
Medlem

ok, om du nätverk hemma så ska du inte stänga av alla dom, inte net bios helper iallafall. Jag har inte varit inne på tveak town utan de är dom som jag stängt av för att dom är onödiga bara. Det är för att du har ett nätverk som det segar i början, går nog att ställa in anorlunda iofs så att det inte segar men det vet jag inte hur man gör.

edit, lol såg nu att jag stängt av protected storage, den ska inte vara avstängd... vet ifan när och varför jag gjort det.

Permalänk
Medlem

blev så för mig när jag körde "anslut till enhet vid start", alltså att min dator skulle connecta upp alla datorer i nätverket.
fick ta bort dom , sen gick det.

Permalänk
Medlem

vart hittar jag det?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

ta bort nätverksenheterna.
den här datorn.. där finns dom.
eller så ger du fan i o restartar

Permalänk
Medlem

har inga hyperlinkar till andra datorer har bara mina egan share dokument å de är avbockade som delbara

jag har alltså inga mappade network drives men det spökar endå

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Golliwog
har inga hyperlinkar till andra datorer har bara mina egan share dokument å de är avbockade som delbara

jag har alltså inga mappade network drives men det spökar endå

hmm fortfarande nätverket det är fel på. testa byt ut Switch/hub/router eller vad du har.

Permalänk
Medlem

har ju som sagt buntat min dator så den routar internet till en anna dator (jag har 2 st nicks) ådet spelar inge roll om den andra burken är på eller av

Visa signatur