Väntar på CPU. Men kan jag fixa till den här ordern?

Permalänk

Väntar på CPU. Men kan jag fixa till den här ordern?

1 st AMD Athlon XP2700+ Thoroughbred 2170MHz/2.17GHz
1 st ASUS A7N8X Deluxe/GD nForce2
2 st TwinMOS Original 512Mb DDR-DIMM PC2700/DDR333
1 st Maxtor DiamondMax Plus9 6Y080M0 80Gb 7200rpm 8Mb SATA
1 st Seagate Barracuda 7200.7 ST340014A 40Gb 7200rpm UDMA100 IDE

Eftersom man nu blir smått nyrik på CSN så tänkte jag hotta den beställningen lite..
Funderade på att ta ett Abit NF7-S rev 2.0 istället för ASUS och ta en AMD Athlon XP2800+ Barton istället för T-bred:en..

Om man skulle ändra mobo:et så finns ju möjligheten att köpa 400Mhz-minnen liksom..

För o emot?

Sen blir det till att köpa ett Radeon 9800 Pro när det gått ner lite och en 19"-skärm o en DVD-RW..

PS. Jag har väl inte tänkt o klocka i första hand utan köra som den är. DS

Permalänk
Medlem

ta en en 2500+ istället! spara $$

Permalänk

Ingen idé att gå till en Barton istället då?

Och minnen? Gå till Corsair eller kanske hålla sig på TwinMOS fast 400Mhz?

Permalänk
Medlem

2500+ ÄR barton. och twinmos pc3200 kommer nog duga fint!

Permalänk

jag vet att det ÄR Barton.. tänkte mer gå uppåt

Permalänk
Medlem

helt onödigt! 2500+ kan man köra i 3200+ på orginal volt..

Permalänk

verkar iofs inte som att jag kan byta upp/"ner" mig på Datorbutiken..

De grejer jag har på ordern är leveransklara och jag antar att det är likamed "öronmärkta"..

Permalänk
Medlem

skicka ett mejl till dom då! säg att dt är AKUT!

Permalänk
Medlem

Om du ringer till datorbutikens gratisnummer får du hjälp och kan ändra ordern, jag ändrade min order efter att jag beställt grejjerna men innan dom hadde alla grejjorna inne, du säger bara vad du vill byta!
Och varför köpa en ata100 och en sata? köp båda i sata eller en 120! sedan borde du köpa en barton 2500+.... 19" skärmar kostar inte så mycket nu för tiden, jag kan ge dej tips att kolla på: http://buggy.no-ip.com där du hittar billiga grejjor.... datorbutiken är billig på det mesta men du kan hitta billigare på en del grejjor! jag köper min 19" för 1650 då den kostar 2200 på db.com.... buggy är värt att kolla!

P.S. kolla in fliken Räntefri avbetalning

Visa signatur

Min dator är bättre än din.

Permalänk
Medlem

Du menar väl inte att du köper en 40 gb ny? Säger då att 40 gb är inte mycket, och dom kostar ganska så mycket (kr/gb). Köp inte mindre hårddiskar än iaf 120 gb, du kommer ångra dig sen.

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kotan
Du menar väl inte att du köper en 40 gb ny? Säger då att 40 gb är inte mycket, och dom kostar ganska så mycket (kr/gb). Köp inte mindre hårddiskar än iaf 120 gb, du kommer ångra dig sen.

Hehe jag har ett skäl till allt. Den 40-gigaren är till skolarbete. Burkarna pallar inte mer där. Så det är därför. Annars skulle jag aldrig köpt den.

Uppdatering dock.. 80-gigaren är utbytt mot en 120 Gb SATA Och CPU:n till en 2500+. Insåg att jag inte hade råd med 400 mhz rakt igenom så..

Permalänk
Medlem

Är det inte billigare å enklare att använda CD-RW skivor att lägga skolarbete på?
Borde ju vara ganska mycket enklare och billigare.

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kotan
Är det inte billigare å enklare att använda CD-RW skivor att lägga skolarbete på?
Borde ju vara ganska mycket enklare och billigare.

Jo visst vore det det om man behövde flytta såna saker. Men sluta att försöka dumförklara mig. Det är en LABB-DISK. Installera, Partionera, Formatera, Slate:a, Konvertera you name it. Visst har jag gjort det en himla massa gånger förut men det ingår i kursen och jag tänker följa lab:arna eftersom det ska lämnas in. Så sluta nu..