Permalänk

Ni som har COMPUCASE CI-4UT6A 19" !!!

Ni som har denna 19" låda (COMPUCASE CI-4UT6A) eller (S411) finns det en "Fan controller" med i lådan som du kopplar fläktarna till som följer med

Vad har varje lysdiod för funktion fram på lådan

Permalänk

Nix, det ingår ingen i min i alla fall (CI-4UT6A).
Dioderna är:
System, Fan fail, HDD och Power

Vet inte riktigt hur man skall koppla System och Fan fail, kanske borde läsa manualen....

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spook the Hairy
Nix, det ingår ingen i min i alla fall (CI-4UT6A).
Dioderna är:
System, Fan fail, HDD och Power

Vet inte riktigt hur man skall koppla System och Fan fail, kanske borde läsa manualen....

I bland kan det vara bra att läsa manualen, men bara i bland

Det där med Fan fail låter ju som en väldigt bra funktion, det måste ju vara så att det finns ett lite kort någon stans i lådan som man kopplar fläktarna till antar ja ?

Permalänk

Ähhh, manualer är för veklingar. Riktiga män sitter och undrar varför sakerna inte fungerar istället

Tyckte också att det verkade användbart, vet dock inte hur man skall koppla som sagt. Det enda kretskortet som jag tycker mig se är det som dioderna sitter på, men jag får väl försöka hitta manualen... Slängde ihop alla mina nya prylar lite kvickt och det verkar som om hustrollen har ätit upp den.

Permalänk

Höhö ....

Det har hänt mig en gång att det inte funkade alls men det var mest för att tillverkaren hade gjort lite anorlunda med sin pryl vilket gav mig gråa hår

Men man löser ju det ändå

Om du kommer på hur man använder fan fail så posta det gärna om du vill.

Funderar på att köpa en sådan låda, men har även andra alternativ på gång också !

Permalänk

Har fortfarande inte hittat någon manual, men jag tror att jag fattar vad som pågår nu...
Det skall ju tydligen ingå ett kretskort som man kan koppla (styra?) fläktarna, där kopplar man även "Fan fail".
Kretsen ingår inte alltid då den är ett "extra tillval" och ingick således inte i min låda.
Vet inte om den går att köpa löst, skall förnöja mig med att ta reda på det efter helgen.

Vilka andra lådor funderar du på? Image & Shapetek och Chieftec?

Permalänk
Medlem

vart kan man få tag på lådan, och vad kostar sig?

Visa signatur

kosmonist javisst

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av latyrx
vart kan man få tag på lådan, och vad kostar sig?

Hos Dustin kan man köpa den för 1493.75:-

http://www.dustin.se/default.asp?ORIGIN=shopping/ProductDetai...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spook the Hairy
Har fortfarande inte hittat någon manual, men jag tror att jag fattar vad som pågår nu...
Det skall ju tydligen ingå ett kretskort som man kan koppla (styra?) fläktarna, där kopplar man även "Fan fail".
Kretsen ingår inte alltid då den är ett "extra tillval" och ingick således inte i min låda.
Vet inte om den går att köpa löst, skall förnöja mig med att ta reda på det efter helgen.

Vilka andra lådor funderar du på? Image & Shapetek och Chieftec?

Det var ju syn att det inte följde me

Ja det är ju två lådor till utöver denna lådan då ..... Image & Shapetek har ju två stycken som är av intresse me ..... EYE-4800S-B och EYE-4870L-B och va jag har förståt så har båda dessa lådor den möjligheten att kopla fläktarna till ett kretskort och EYE-4870L-B är ju mäst av intresse.

Permalänk

Mmm, kollade också på EYE-4870L-B, kanske köper en sådan också lite senare. Verkar klart schyssta även de. Just nu så var det dock lite snålt med pengar i plånboken.

Sitter på landet just nu....finns det *någonting* som är slöare än 28.8 modem?

Permalänk

Hmmm .. ja den e fin

Tvi valle för 28.8 ...... kan inte vara himla roligt å surfa nu, jag lider me dig

Jag håller på att ploka i hop lite datorer, en Firewall vilket jag har tänkta att jag skulle ha en EYE-4800S-B vilket räker utmärkt.

Sedan så skulle COMPUCASE CI-4UT6A vara till en Web server va tanken.

Hemma server så hade jag tänkt mig en Chenbro Genie SR10405 och kanske får även min Spel server denna låda också.

Har sedan planer på att bygga en 3HE låda där jag skall sätta i 4st hårddiskar i HD-kasetter med USB2 anslutningar och sedan sätta i en 4 portars hub i lådan och sedan ansluta till min hemma server via en USB port på servern.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spook the Hairy
Ähhh, manualer är för veklingar. Riktiga män sitter och undrar varför sakerna inte fungerar istället

riktiga män behöver inte sitta och undra varför sakerna inte fungerar.

Visa signatur

Jesus and I hates you.
Om du vill ha min uppmärksamhet så bör du klicka "citera".

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Magnus
Hmmm .. ja den e fin

Tvi valle för 28.8 ...... kan inte vara himla roligt å surfa nu, jag lider me dig

Jag håller på att ploka i hop lite datorer, en Firewall vilket jag har tänkta att jag skulle ha en EYE-4800S-B vilket räker utmärkt.

Sedan så skulle COMPUCASE CI-4UT6A vara till en Web server va tanken.

Hemma server så hade jag tänkt mig en Chenbro Genie SR10405 och kanske får även min Spel server denna låda också.

Har sedan planer på att bygga en 3HE låda där jag skall sätta i 4st hårddiskar i HD-kasetter med USB2 anslutningar och sedan sätta i en 4 portars hub i lådan och sedan ansluta till min hemma server via en USB port på servern.

Låter trevligt det där.

Min firewall får nog hamna i en gammal låda tills vidare, har inte lagt några stora pengar på den. Servern kanske hamnar i Compucasen eller en EYE-4870L-B när jag får lite bättre tillströmning med pengar.

2 k/s på 28.8 går inte särskilt fort kan jag säga.

Permalänk
Medlem

Tycker det är lika bra att skriva här som att starta en ny tråd när ämnet är det samma på ett ungefär.

Jag köpte mig ett Compucase chassi (S411) och fick även jag syn åp den lilla FAN FAIL LEDen. Eftersom ni redan kommit fram till vad den är till för så ställer jag frågan, är det någon som klurat ut om man kan köpa kontrollern löst?

Eller är det någon som vet hur fankontrollern är gjord eller iaf hur man kan få igång FAN FAIL LEDen på något eget vis.

Visa signatur

Att bli gammal är oundvikligt. Att växa upp är frivilligt.

Permalänk
Medlem

jag skulle haft det, men det är slut på dustin atm.. så jag köpte nått på jmedata.se ist..

Visa signatur

Linux: because a PC is a terrible thing to waste.

Permalänk
Medlem

Fan fail funktionen finns på en del server/workstation mobon vet jag, har ett S411 själv (eller CI-4UT6A om ni vill kalla det det). köp från dustin, snart ett till påväg.

Visa signatur

Om du svarar på nåt jag skrivit, citera mig.
Tack!