Permalänk
Hedersmedlem

Logitech Cordless Desktop MX for Bluetooth..

Hej,

Funderar på att bli trådlös. Har hört att MX700 musen funkar ypperligt tack vare sändningstekninken mellan mus och sändare, vet ni om det funkar lika bra med BT också? Alltså MX900.

Sen undrar jag om tagentbordet man får med är färgat svart, vilket jag skulle tycka vore lite tråkigt. Jämför gärna med MS blåtands tagentbord, det är skitsnyggt i den blåa färgen. Dock litar jag ej ett smack på den musen så MS-paketet blir det icke.

Har lånar brorsan Internet Keyboard Navigator SE, riktigt trevligt. Har ett annat Logitech tgb själv men det passar mig inte alls.

Länk: http://www.logitech.com/index.cfm?page=products/details&CRID=...

mvh.

Ps. Tror ni de kommer sälja musen/tagentbordet löst? Har redan en MX500 som man skulle kunna leva vidare på..

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

Färgen på tangentbordet har jag inte en jalle om?, men jag är ruskigt sugen på detta kittet!
Väntar med späning på priset för det..
Men tänk på att man kan ju zynka mobilen o andra prylar med stöd för just BT med mottagaren.. O hur najs e inte det da?
Det lär ju knappas vara någon som hällst nackdel med BT för längre bort än 10m lär du ju knappast vara från mottagaren.

Visa signatur

//B@gubben

Permalänk
Hedersmedlem

Bara det inte funkar sämre än på MX700 så är jag nöjd

Edit: Jag har visserligen en lätt färgblindhet, men på bilderna tycker jag inte tagentbordet ser svart ut?

Såg lite bilder på MS paketet, å jävlar vad det är snyggt med blått och silverknappar

Shit jag vill ha fler datorer så jag kan rättfärdiga fler köp.. hehe.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

tagentbordet är svart, lite för mycket knappar o rattar för min smak, men man borde kanske slå till på ett sånt iallafall

[edit]
frågan är om det verkligen är svart, om knapparna är svarta så ser ju resten ut att vara nästan lite grönaktiga.. hmmm

Permalänk
Medlem

Kan bara säga att MS keyboardet är snyggt & bra när det fungerar, dock fick vi in 3st reklamationer på MS kiten i butiken jag jobbade i innan. Dom hade en tendens till att bara självdö, dessutom var man tvingad att köra dom i XP sp1.

Visa signatur

Viva las vegas....

Permalänk
Medlem

vill du ha ett snyggt tangentbord kan du alltid köpa "Logitech DiNovo Bluetooth" kostar iof. 1000 kr mer men det är jävligt mycket snyggare.

www.prodimex.ch/images_pdts/11220.jpg

Permalänk
Hedersmedlem

Och var köper man ett sådant kit?

Ser ganska mysigt ut

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Lite offtopic fråga men förhoppningsvis är det ingen som halshugger mig...

tänkte på MX900'ans motagare, kommer den funka att ta emot bluetooth signaler från andra saker (ex. mobiltelefon) samtidigt som råttan? eller är den endast för råttan ?

Visa signatur

If you play a Nickelback song backwards you’ll hear messages from the devil. Even worse, if you play it forwards you’ll hear Nickelback. - Dave Grohl

Permalänk
Hedersmedlem

Jopp, den funkar som mottagare för andra enheter

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Man kan köpa dinovo på jmedata, men priset var väl aningen för kryddat för mig.

http://www.jmedata.se/product.asp?itemno=17813

Visa signatur

Viva las vegas....

Permalänk
Hedersmedlem

Jo det där priset var lite för "hett". 3 papp på tgb/mus.. njee.

Visa signatur

Permalänk

om man redan har blåtand i burken, kan man bara köpa musen då?

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Hedersmedlem

turbonallen: Nej, man får väl köpa i paket med blåtandshubben som också är laddaren..

Däremot kanske man kan köpa tagentbordet löst?

Visa signatur