Permalänk

Ny med MX500 kolla hit!!

Tog bort min tyngd, men när jag öppnade musen så ramlade det ur en fjäder, vet inte vart den ska sitta. Så jag sket i den, men nu är det väldigt trögt att trycka ner knapparna. Så någon med mx500 som kan kolla vart den där fjädern ska sitta, bild gör det inget om det är!

Visa signatur

Jag måste sluta göra så många " :) "

Permalänk
Medlem

Detta har varit uppe förut, man ska öppna den uppochner för att undvika det där.

Permalänk

Neco: Lite sent, vet du vart den ska sitta?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NiX-2k
Neco: Lite sent, vet du vart den ska sitta?

Nope...

Permalänk

Det var synd det, sökte men han som hade samma problem hade inte fått svar. Kanske får söka igen då...

Visa signatur

Permalänk

Hittade denna bild, men jag hittar ingen fjäder på den!
http://www.dansdata.com/images/logitechmx/mx300open500.jpg

Visa signatur

Permalänk
Medlem

det där är väll en mx300 ?

Permalänk

Nocturne: ja, men jag hittar inte till mx500, det är ju iaf ganska likt

Finns det ingen som har en mx500?!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Scrollhjulet? Fast det borde du iofs märkt.

Permalänk

(sic)reaper: Är nästan säker på att det ska sitta vid scrollhjulet, men jag hittar inte vart?!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ser den ut som en bilbana med en loop?? då ska den sitta vid scsollhjulet...på höger sida...om sladden e frammåt...

Visa signatur

| 4 Wheels Move Your Body, 2 Wheels Move Your Soul |

Permalänk
Medlem

Hur f*n öppnar man en mus utan att hålla den upp och ner när skruvarna sitter i botten?
Låg du på rygg eller höll du den upp mot himlen när du öppnade den?
Låter lite klantigt

Permalänk
Medlem

Hoppas denna bild kan hjälpa dig!

Altså för att få dit fjädern så måste du "lyfta" mushjulet. (inte bända utan det skall gå enkelt den sitter i ett spår skall "lyftas" rakt upp) och så skall dom små hullingarna sitta i dom spåren som är till höger om hjulet!

Hoppas du får i hop det!

Så jävla trött på personer som skall komentera alla inlägg som inte kommer med någon lösning på författarens problem, inlägg... Har man inget svar på det kan man lika gärna skita i att skriva något alls!

Visa signatur

A-bit IC7 Max-3 | Intel 3,2c | A-Data PC4000 4x265MB | ATi Radeon X800XT PE | WD Raptor 2x36 i raid0 | Audigy 2 Platinum ex | Waterchill | Lian-li V-2000

Permalänk

ZyBeR-J: Har löst det, Buffer_Overrun gav mig en liten ledtråd, äntligen kan man scrolla som man ska!

xCr: Jag skruva bort skruvarna och bände lite lätt tills man kunde ta ut nedre delen, det sista gjorde jag inte uppochner.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Scrollen funkar utan den där fjädern. Men det den gör är att hjälpa strömställaren att fjädra tillbaka vid nertryckning av scrollen.

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen Appleanvändare för ett fritt SweClockers.
Erik Petterssons blogg om webbutveckling

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ptz0n
Scrollen funkar utan den där fjädern. Men det den gör är att hjälpa strömställaren att fjädra tillbaka vid nertryckning av scrollen.

Min fungerar iallafall utmärkt utan fjäder, du får man ett hjul som är "frirullande utan hack" Jag tycker personligen om det bättre.

Visa signatur

Data Data

Permalänk

ptz0n: Scrollen funkar utan fjädern, men om man snurrar fort ner så trycker man också ner scrollen, vilket jag inte vill.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

MX300drans scrollmekanism är nog den sämsta i världshistorien, den lilla jävla fjädern har en egen uppsättning hack, medans ir-sensorn har en egen uppsättning, vilket leder till att de inte är synkade. Det betyder att ibland så scrollar musen 2 eller 0 ggr när du scrollar ett "hack".
Det är också en oskön känsla när man scrollar, att köra utan fjäder är IMO mycket bättre.