Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xaanin
Jag är rätt säker på att det var ner och inte upp, läste dock att någon lyckats få upp sitt BBB ADSL i 100kB/s upp.

Ah, tänkte väl. Jo 100 funkar men det är ju fortfarande inte 1mbit:)

Visa signatur

| AsusP5W DH Deluxe | Core2 Duo 6600 | 2048Mb| ATI 1900xtx | WD Raptor 74GB | WinXP Pro | LianLi 6070 |
-Antistatarmband? Jag moddar naken på diskbänken!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MammaScan
Ah, tänkte väl. Jo 100 funkar men det är ju fortfarande inte 1mbit:)

Sant, men det är över 768 kbit

Permalänk
Medlem

En byte är 8 bit.

Det är alltså skillnad på Mbit som ofta hastigheten på internetuppkopplingar anges i och i antal KiloBYTE som man laddar ner i.

1mbit=1000000bits
1000000bit=125Kbyte (1000000/8)

alltså blir

768Kbit=768000bits
768000bits=96Kbyte (768000/8)

Alltså är det inte konstigt att en person kan ladda upp i runt 100kb/s om man har en maxxad ADSL uppkoppling som både Bostream och BBB erbjuder.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Slajsen
Alltså är det inte konstigt att en person kan ladda upp i runt 100kb/s om man har en maxxad ADSL uppkoppling som både Bostream och BBB erbjuder.

Nu är det så att Bostream har skrivit upp till 768 kbit på Scream, och inte 1 mbit som man hade tidigare. Därför bör uploaden maxxa vid samma som X-stream gör i dagsläget =(

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xaanin
Nu är det så att Bostream har skrivit upp till 768 kbit på Scream, och inte 1 mbit som man hade tidigare. Därför bör uploaden maxxa vid samma som X-stream gör i dagsläget =(

Min UL är faktiskt lite högre än när jag hade Xstream, även om det är marginellt 105KB/s mot runt 80KB/s.

Visa signatur

[size="1"].sig[/size]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bstark
Min UL är faktiskt lite högre än när jag hade Xstream, även om det är marginellt 105KB/s mot runt 80KB/s.

Ah, trevligt att höra det iaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Slajsen
En byte är 8 bit.

1mbit=1000000bits
1000000bit=125Kbyte (1000000/8)

alltså blir

768Kbit=768000bits
768000bits=96Kbyte (768000/8)

Tänkte utöva rollen som farbror Messerschmidt med en liten kommentar

Å sedan är en kiloByte 1024 byte Så exemplena stämmer inte helt hundra men man får ett värde som är väldigt nära iaf.

1 Mbit = 1 000 000 bit = 125 000 byte = ca 122,1 kB
768 kbit = 768 000 bit = 96 000 byte = 93,8 kB

Visa signatur

There are 10 kinds of people in the world,
those that can do binary arithmetic and those that can't.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kneppis

Å sedan är en kiloByte 1024 byte Så exemplena stämmer inte helt hundra men man får ett värde som är väldigt nära iaf.

haha, du har så rätt...visste att det var nått jag hade missat när jag satt och skrev detta...får säga till mitt försvar att jag hade vart vaken sedan 05.00 och satt på jobbet när jag skrev det..

Jag började ju räkna som alla snika hårddisktillverkare..=)

Permalänk
Medlem

Stationen Göteborg/Hissingen

Nån som vet fall stationen Göteborg/Hissingen har blivit installerad? På statussidan står det fortfarande "Stationen ska installeras v.43" och det var ju ett tag sedan.

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

hype: Ja Hisingen är installerad.

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem

Den är installerad men ännu är inte ordern behandlad.. verkar inte gå speciellt snabbt det här..

Permalänk
Medlem

Sådär!

Nu fungerar äntligen Scream för mig. Tyvärr är det bara ADSL, men alltid något!

DL: 7,02 Mbit/s
UL: 0,80 Mbit/s

Jag bor på Tavastgatan på Söder i Stockholm. Jag har 1440 meter till telestationen.

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kneppis

ni räknar väl med TCP/IP overhead och sånt nu va??

Visa signatur

Allting har en ände, fibern den har två
Layer 2 loopen har ingen, men den får va med ändå

Permalänk
Medlem

Väntar fortfarande på VDSL-uppkopplingen. Beräknat leveransdatum var 2003-10-30, fortfarande samma status (Behandlad, håller på att kopplas in). Får se om det händer något denna vecka då...

ADSL-uppkopplingarna verkar ju installeras på löpande band, men när det gäller VDSL så ver ingen eller bara några enstaka fått tjänsten levererad. Urrrrkk...

Permalänk

undra om det är någon på hisingen som har fått scream ännu ? under dessa 3 veckor som de ska ta efter stationen är uppgraderad för att fixa scream, vad händer då ? kopplar de in de som bor närmast först eller drar de lott eller vill de hellst av allt låta de gå lite tid så man hinner betala mer på sin xstream uppkoppling, jag kan inte förstå att de ska ta sådan tid...

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem

Jag tror de sitter och fikar ett par månader efter att stationen är installerad, sen fikar de lite till och kanske svarar på något mail om de orkar. Efter några veckor till så spelar de sten, sax och påse om vilken kund som ska bli inkopplad.

Sen uppdaterar de statusen, om de orkar. De använder en tärning för att bestämma hur många veckor allt ska skjutas fram. Osv...

Permalänk

Huj.

Någon frågade vilken station jag tillhörde.
Bor i hägersten och jag har nu fått mitt modem och enligt bostreams webbplats ska min station vara installerad och klar att köra. Jag har dock ännu inte kunna ansluta mig.
Enligt killen jag pratade med på supporten håller de på o sistaminutenmeckar.
Jag beställde runt slutet av augusti så den som väntar på någe gott... :]

Håll ut alla. Det ska förhoppningsvis vara värt väntan.

Permalänk
Medlem

hägersten

sitter du på aspudden tele station ?
jag har inte hört ett ljud

Leverans av access-tjänst

Din order är mottagen men har ännu ej hunnit behandlas.

Information om din station *

Din närmsta station är ASPUDDEN.
Stationen installeras vecka 42.
Ditt avstånd till stationen är 758 meter

Permalänk
Medlem

snuttemjuk: ADSL eller VDSL?

Permalänk
Medlem

vdsl

VDSL!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ragnarok
undra om det är någon på hisingen som har fått scream ännu ? under dessa 3 veckor som de ska ta efter stationen är uppgraderad för att fixa scream, vad händer då ? kopplar de in de som bor närmast först eller drar de lott eller vill de hellst av allt låta de gå lite tid så man hinner betala mer på sin xstream uppkoppling, jag kan inte förstå att de ska ta sådan tid...

Jag har inte fått det, enligt bostream så är det dom som beställde först som ska få det först sen så hörde jag ett rykte om att befientliga kunder går före, men det vet jag inte om de är sant. När de gäller att dom segar för att vi ska betala mer så hörde jag att dom kommer att dra dom pengarna du betalat för x-stream och lägga dom som en pott därifrån dom drar för scream och sen när de pengarna är slut så betalar som vanligt, dock vet jag inte om de blir så läste det på ett annat forum

Permalänk
Medlem

Till lechill
Jag sitter på aspudden Telestation och telestation skulle bli klar samma vecka som dig alltså vecka 42.

Min oder har blivit behandlad och godkänd. Dom stängde av mitt gamla xstream här i fredags och jag har fått dom nya ipadress uppgifterna. Dock har inget modem kommit ännu.

På status sidan på Bostream står det att beräknad leverans av tjänsten 2003-11-09

Så ditt scream borde också komma snart..

jag har 1640 meter till telestation
alltså får jag nöja mig med ADSL..

Kommer bli fint med flera ipadresser. Tänke mig sätta upp egna webservrar samt DNS servrar

Visa signatur

1400 Meter Aspudden, BoStream, Har inkopplat Scream ADSL,
// Robban

Permalänk
Medlem

Ok cool, fick nått mail förut som sa att jag skulle få modem på posten senast vecka 45.
sen dess har jag inte hört jota dom har inte uppdaterat status sidan heller. tror jag hade 700m nånting till stationen.
maila deras support i förra veckan och frågade har forfarande inte fått nå svar..

Permalänk
Medlem

oki ja något sånt maila har inte jag fått allafall... och nu när dom har stängt ner mitt internet i fredags utan att säga till alls så kan jag ju inte ens ta imot nya mail. Min mailserver är ju nere
Tur att man har internet på jobbet allafall
Det kommer säkert få det välligt snart. Jag tror jag får igång mitt inom denna vecka.. // Robban

Visa signatur

1400 Meter Aspudden, BoStream, Har inkopplat Scream ADSL,
// Robban

Permalänk
Medlem

första gången jag sitter o hoppas på att nästa gång jag slår på datorn så ska internet inte funka haha...

Permalänk

Läste i CS idag att Telia är på väg med sin VDSL lösning snart. Enligt Yvonne på Bostream så har de kopplat upp 2000 på VDSL nu och BB ska ha kopplat in 3000. Undrar om det stämmer eller om hon pratar om ADSL?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

man ska ju inte anklaga CS för att utöva undersökande journalistik

Visa signatur

whiskas - om katten själv får välja

Permalänk
Medlem

Mitt Scream snurrar på nu. Stockholm/Södermalm (Högalid)

Visa signatur

Stunning debut album 01 Doubt 02 Change The original idea was to press this disk on multi-coloured vinyl but the pressings came out as a rather muddy green colour with a slight warp [The warp didn’t affect the playing of the disk].

Permalänk

om de ska gå efter närman beställde och att man har bostream sedan innan, så borde jag få det nuuuu jag beställde bara timmar efter det blivigt känt att scream skulle komma...

Visa signatur

In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem

var oxå en av de första som anmälde när det blev känt med scream.

uppskjutet från v34.. de ska nu installera telestationen denna vecka (v45) enligt hemsidan... undrar om de håller det..

btw stationen e årsta/stockholm