hkcmd.exe samt igfx tray module - behövs dessa?

Permalänk
Medlem

hkcmd.exe samt igfx tray module - behövs dessa?

Hejsan!

Det är så att det har börjat dyka upp lite varningar ifrån brandväggen helt plötsligt. Det står att "Hkcmd.exe module" och även "igfx tray module" försöker ta sig ut på internet...och brandävggen tycker bestämt att jag ska blockera dessa.

Vad jag kan förstå så är dessa program till mitt integrerade intel extrem graphics eller vad det heter. Saken är den att jag kör med ett Radeon 9600 PRO...räcker det inte med detta kortet?

Är det så att jag kan stänga ner dessa två program i autostart för att slippa dessa eller ska jag släppa ut dem på internet?

Fattar inte varför det dyker upp nu...har haft datorn i typ nån månad utan ngr prob.

mvh KaliZ

Visa signatur

Lenovo k450
intel i7 3,6 GHz
16 GB RAM, Radeon R9 255

Permalänk
Medlem

Kan du inte stänga av intg. grafik i BIOS?
Du ska som du säger klara dig med ati-kortet.

Anledningen till att de dyker upp nu kanske är att den söker efter uppdateringar på nätet, och att de uppdateringarna ligger schemalagda.

Vet att mitt ITouch vill uppdatera sig då och då.

Permalänk
Medlem

Tja i BIOSen är det inställt på att ta första bästa. dvs i en viss ordning... Men okaj... spelar roll egentligen... det ska väl inte strula för det... utan det är väl bara att släppa ut det på internet, om det bara är lite upgraderingar den e ute efter.... inte sant?!

Visa signatur

Lenovo k450
intel i7 3,6 GHz
16 GB RAM, Radeon R9 255

Permalänk
Medlem

Troligen ja.

Ang. BIOS:en, tänkte bara att man kunde stänga av det helt. Har intg. ljud på mitt mb men har stängt av det eftersom jag har pci-soundblaster.

Permalänk
Medlem

Åkaj..Tack!

Får se vilket humör jag är på nästa gång det dyker upp

Tack för svaren!

Visa signatur

Lenovo k450
intel i7 3,6 GHz
16 GB RAM, Radeon R9 255