Permalänk
Medlem

Internet lägger av!!!

Hej!

När jag sitter på en nätverksuppkoppling så lägger mitt internet ner efter en liten stund. Det ända jag kan göra är att starta om datorn, och vänta en liten stund. Sen fungerar internet som det skall, TILLS jag antingen stänger ner cs, stänger ner msn, stänger ner iexplorer eller liknande internet tjänster. VAD kan jag göra för att slippa starta om datorn varje gång? Vad är det för fel egentligen? Snälla hjälp mig! För ca 2 veckor sen så satt jag på lan, och då var jag tvungen att starta om datorn ca 1 gång/halvtimmen... MYCKET irriterande...

Hoppas att någon vet vad det är för fel!

Tack på förhand!
/Max

Permalänk
Medlem

kolla dina inställnigar?? ring din isp

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

men vilka inställningar skall jag kolla då? jag jämförde med alla på sista lanet och vi hade lika... och det funkade för alla andra..... så då är det nog ingen ide att kontakta isp... men är det ingen som vet VILKA inställningar jag skall kolla? det skumma är ju att det alltid fungerar i början, men det slutar att funka när man stänger ner så att inga tjänster anväder internet.. efter det så kan man inte komma ut.. går inte att pinga till nån heller.....

Hoppas någon har en bra lösning på mitt problem..

/max

Permalänk
Medlem

Jag tror att det är fel på dennes dator...men han skulle troligen behöva slänga den frång balkonen ett par gånger...sedan skall den troligen funka utmärkt.
Jag har haft samma problem med mina senaste datorer men efter ett par utslängningar så har dom funka asa bra.....

//den kunnanade "anonymt"

Visa signatur

Aaken e ju den att om alla hade slutat bry sig, vart hade världen varit då?

Permalänk
Medlem

Är det xp så gå in och avbocka energispar funktionen på nätverkskortet.

Visa signatur

/Joga

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joga
Är det xp så gå in och avbocka energispar funktionen på nätverkskortet.

LOL

Visa signatur

Allt bra blir bättre med öppen källkod.