Permalänk
Medlem

Zalman ZM80C-HP heatpipe?

OK.

nu är jag trött på surret från Powercolors fläkt.
har ett 9800 pro 128.

Så nu ska jag köpa ny kylning som jag aldrig gjort förut och tänkte höra vad man ska köpa.
kollade på ett Zalman ZM80C-HP heatpipe, som verkar bra men behöver man fläkten som man kan köpa till (+122kr )
har inte tänkt att klocka nått värre så är det nödvändigt.
går inte över 300:- tror jag, och Zalman ZM80C-HP heatpipe kostar 290 där jag kolla.

finns det nåra andra som är bra?

Permalänk
Medlem

det ska inte vara nödvändigt med den extra fläkten om du inte tänkt klocka. Har också en sån kylare på mitt 9600pro. funkar perfekt och jag kan klocka bra mkt utan extra fläkt. dock beror det nog helt på vad du har för chassiventilation i övrigt. har du skapligt genomflöde i burken ska det inte vara någon fara. ati korten blir inte så värst varama.

Permalänk
Hedersmedlem

Kör mitt radeon 9700pro @ 9800-klockor med Zalman ZM80C-HP, UTAN extra-fläkten, så jag tror nog att det är ganska lugnt.

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

All In Wonder...

Går det att trycka på en sån fläns på ett 9600 All In Wonder kort?

Permalänk
Medlem

Du ska INTE köra utan fläkt. Jag gjorde det på ett Powercolor 9800np, fast det var inte länge. Man bränner sig rejält på det!

Permalänk
Medlem

Jag håller med Rullas.
Jag har Zalmanen på ett hercules 9800np@pro och jag kan säga att utan fläkt blir ett sånt kort RIKTIGT varmt. Inget jag rekommenderar. Men har du en chassiventilation som ett mindre flygplan är det väl iofs inget problem. Om inte, välj till fläkt. Tycker du Zalmans egna är för dyr så går det alltid att gettomodda dit nånting.

Visa signatur

A64 SanDiego 3700+, 1024 CZ BH6
Asus 7800GTX
DFI NF4 Ultra-D

Permalänk
Medlem

Hur e det me ett Fx5600 då? Behöver man extra fläkt till den måntro?

Visa signatur

Antec SONATA - Asus P4P800 - P4 2.4GHz - ASUS V9560TD GeForce FX5600 - Hyundai Q910S 19" - Zalman CNPS 7000 ALCu - TwinMOS 256Mb * 2 - Seagate Barracuda 7200

Permalänk
Medlem

Du BEHÖVER fläkten till ett 9800pro, Zalman rekommenderar det också. 9600 korten blir väl inte lika varma, så där går det nog utan.

Visa signatur

9950X | X670E | 64GB/6000MHz | RTX4080 | 990Pro | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem

Bor man i lund kan man köpa Zalman ZM80C-HP för 240 kr på itel. och då behöver man inte vänta på posten.

Permalänk
Medlem

Köp Tt Giant II istället den är bättre

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Som sagt, om du köper ett: Kör med fläkten till, kortet blir svinvamt

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.