Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av haze
Hehe, Jo det stämmer.
Vet du om man kan få tag på sådana kuber utan att köpa ett helt chassi?

Tror faktiskt inte att man kan köpa kuberna men att göra egna är ju en baggis Ett rör en gängtapp lite epoxylim en bit plexi och en borrmaskin och vips

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk

Ser satans snyggt ut än så länge!
Cool hålsåg föresten, svårt att ställa in lika avstånd på båda sidor?

Sen ser jag det inte som att du bygger om ditt gamla chassie, utan bygger ett helt nytt

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av )ExecutoR(
Ser satans snyggt ut än så länge!
Cool hålsåg föresten, svårt att ställa in lika avstånd på båda sidor?

Sen ser jag det inte som att du bygger om ditt gamla chassie, utan bygger ett helt nytt

Hålsågen är väldigt enkel att ha och göra med Axeln som knivarna sitter på är markerad med mm skala så det är inga problem att få rätt mått

Detta tog 5 minuter att åstakomma med ovanstående såg och det inkluderar ett par minuter med ett fint sandpapper. hemligheten är att man skär upp hålet istället för att såga. Ett profissionellt resultat på ett par minuter vad mer kan man begära

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Fy fan va snyggt... vad ska du göra med dina gamla sidor??? ska du sälja dom kanske???

Visa signatur

Its nice to be important but its more important to be nice!!!! Respect to the man in the icecream van - HP (Scooter)

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Freek
Fy fan va snyggt... vad ska du göra med dina gamla sidor??? ska du sälja dom kanske???

Jepp iallafall ena sidan (den med draken) den andra sidan ska återanvändas när jag ska göra ett nytt system för moderkortsinfästningen. jag finns online på IRC 24/7 i #[wp@] på quakenet

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Avstängd

snyggt synd att lill tösen inte är äldre som min 4-åring som alltid vill hjälpa mig i moddningarna !

Permalänk
Proffsmoddare

ja en 8 månaders klarar ju inte av att modda speciellt mycke
nä nu ska jag fortsätta med bygget så att det blir lite nya fina bilder här idag

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Ser riktigt bra ut det där.!! hoppas att du får till det bra!

Visa signatur

AMD Athlon 64 Newcastle 2800+ @ 2007 mhz * Adata pc 3200 2*256 ddr (512 mb) * 3 Stycken hårddiskar à 170 gb 7200 rpm * Radeon 9600 PRO @ 300/500 mhz * Samsung 52x CD/RW

Permalänk
Avstängd

OBS ! Glöm för gud skull inte att visa bugget av skruv kuberna !

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Drone2of8
OBS ! Glöm för gud skull inte att visa bugget av skruv kuberna !

Sorry men jag har inte byggt några det behövdes inte jag bara återanvände orginalkuberna ifrån Sunbeam lådan.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

var är den hålsågen införskaffad? kostar? och klarar vilka material?
Ser grymt bra ut.. Kommer bli ett fantastiskt resultat om du fortsätter såhär..
Hur hade du tänkte att fästa moderkortet, diskar, floppy mm?
inte som i sunbeam hoppas jag (eller så är det bara jag som gör väldigt fel för att sätta i en extradisk tog dryga timmen )

Citat:

Ursprungligen inskrivet av erc
Snyggt! Uh, nu vart ju jag sugen på att göra nått med plexi igen

Inte ofta man citerar ett inlägg skrivet senare men jag är också lite sugen på nått plexiprojekt

satt och räknade lite.. tar den lokala glasmästaren lika mycket för 6 stycken 400*400*3 mm stora bitar
så hade det kostat över 1000kr (köpte en 300*300*3 bit för lite under 100 kr)

Visa signatur

"Trassla inte till saken genom att komma dragande med fakta." Groucho Marx

Permalänk
Medlem

Snyggt! Uh, nu vart ju jag sugen på att göra nått med plexi igen, problemet är bara att det kostar så mycket, du har inga möjligheter att fixa fram mera plexi?

Visa signatur

Datateknik på Kungliga Tekniska Högskolan.

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fubar
var är den hålsågen införskaffad? kostar? och klarar vilka material?
Ser grymt bra ut.. Kommer bli ett fantastiskt resultat om du fortsätter såhär..
Hur hade du tänkte att fästa moderkortet, diskar, floppy mm?
inte som i sunbeam hoppas jag (eller så är det bara jag som gör väldigt fel för att sätta i en extradisk tog dryga timmen )

Borren är köpt på http://www.harald-nyborg.se/ och kostar 80:- Och jag ska ändra på designen inuti Moderkortet ska fästas i en separat platta så att man slipper ta loss det för att sätta i en ny disk Orginalkonstruktionen med MB fäst i själva sidan är ju utomordentligt korkad Diskar och cd mm ska fästas på samma sätt som i orginalet för att om man fixar MB infästningen så är inte orginal sättet så dumt.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

ok.. tänkte väl det
själv så lossar jag de plexibitarna som alla grejer sitter i och fronten.. så drar jag ut allt där lite omständigt
tack för länken.. blir nog att beställa en sådan..
Går det att få bra resultat med en sådan utan att använda pelarborrmaskin?

Visa signatur

"Trassla inte till saken genom att komma dragande med fakta." Groucho Marx

Permalänk
Proffsmoddare

Så ja nu har jag minsann fått bakstycket klart !!

Som vanligt behövdes det en massa tejp och lite mätande för att få den redo.

Här har vi då fronten och bakstycket sågade borrade putsade och fiiina

Dags för sidorna!!!

ps

Fubar!
det funkar fint utan pelarborr jag har själv använt vanlig handhållen maskin tar man bara hälften ifrån ena hållet och andra hälften ifrån andra hållet så går det hur bra som helst sen putsar man till det med lite fint sandpapper så e saken klar.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

hörrö har du graverat Padsen??

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem

Hur fan gör folk för att få det så snyggt?

Jag vill också kunna modda!!!

Visa signatur

Militant VIM-användare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [WP@]Wolverine
Så ja nu har jag minsann fått bakstycket klart !!

Som vanligt behövdes det en massa tejp och lite mätande för att få den redo.

[url]http://wpa.portalofevil.org/case/bakstycke1.jpg[url]

Här har vi då fronten och bakstycket sågade borrade putsade och fiiina

[url]http://wpa.portalofevil.org/case/frontbakklar.jpg[url]

Dags för sidorna!!!

ps

Fubar!
det funkar fint utan pelarborr jag har själv använt vanlig handhållen maskin tar man bara hälften ifrån ena hållet och andra hälften ifrån andra hållet så går det hur bra som helst sen putsar man till det med lite fint sandpapper så e saken klar.

ser ju hur proffesionelt ut som hellst!
keep up the good work!

Permalänk

ojojoj då. skall bli kul att se hur det blir..
lycka till:)

Visa signatur

Stavfel finns det gott om, men de flesta begriper vad som menas ändå.

Apple MacBook 13.3 Is The Shit !

Permalänk

Lycka till.. Det ser jätte snyggt ut..

Permalänk
Medlem

Dina trollningar med plexi är inte att leka med så jag tror det här kan bli nått

Visa signatur

"Normalbegåvade människor hänger inte på sweclockers. Här samlas eliten och idioterna."
Citera mig så hittar jag tillbaka.

Permalänk
Medlem

uj uj uj vad fint!
Kommer nog super nice när den är klar.
Bluekiwi: Jag gillar din sign.

Permalänk
Proffsmoddare

Man tackar för alla trevliga inlägg Det gör ju att man får en sporre att fortsätta. I morgon är det dags att ta itu med sidorna och Hd,cd racket kommer att bli en hel del borrande eftersom mitt mål är att få 12 interna 3,5 platser. jag ska även färdigställa luckan som ska dölja cd och fläktkontroller. jag har tänkt att använda mig av en teknik som jag har visat ett exempel på här i forumet innan men för er som inte sett den så kommer här en liten bild.

observera att motivet bara är gjort för att visa hur det ser ut Luckan ska ha ett helt annat motiv.
Jag kommer naturligtvis att ta massor av bilder på allt

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [WP@]Wolverine
Jag kommer naturligtvis att ta massor av bilder på allt

Bäst för dig det.

Nej, nu får det vara slut på skitsnack. Vill ju inte att denna tråden ska bli som vissa andra.
Nu går jag i ide och inväntar nya bilder.

Permalänk
Medlem

det ser ju RUSKIGT bra ut!

Permalänk

Kan bara säga en sak WOW klart seriös och snygg mod.

Visa signatur

:: AMD ATHLON64 3200+ S.754 :: MSI K8N NEO PLATINUM :: 1024MB DDR400 :: LEADTEK FX5600 :: 1.0 TB HDD :: ASETEK WATERCHILL :: LIAN LI PC6070 :: HERCULES 19" TFT :: COSSONIC 5.1 HS :: XENIX BLACK TBORD ::

Permalänk
Proffsmoddare

Nu är det minsann dags för lite bilder igen. jag har nu kommit så pass långt att man faktiskt kan se att det börjar likna en låda minsann så jag tog ett par tejp bitar och satte ihop delarna lite provisoriskt så att ni kan få ett smakprov av vad som komma skall. Flaskan ställde jag dit för att ni lättare ska få en upfattning om lådans storlek.

Och så lite närbilder på detaljerna ni får ha överseende med att plexit e skitigt och dammigt men de e ju work in progress foton så..

Jag ska under dagen färdigställa hd/cd racket så det kommer nog lite fler bilder fram åt nattkröken

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

kan bara säga en sak, snyggt!!

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fubar
var är den hålsågen införskaffad? kostar?

www.clasohlson.se
art. nr: 30-7768
98:-

Permalänk
Proffsmoddare

Den frågan var iofs redan besvarad jag köpte samma hålsåg hos harald-nyborg.se för 80:-

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR