Permalänk
Medlem

Tänk på vart ni postar!

Vill bara säga efter det att det har (enligt mig) blivigt en enda stor oröra i forumet.
Jag vill absolut inte lägga skulden på moderatorerna eftersom jag förstår att de har viktigare saker för sig.
Istället skulle jag vilja säga till de kanske lite nyare medlemmarna att de ska titta en extra gång innan de postar så det kommer i rätt forum. För det första blir alla mycket gladare om allt är det ska vara och för det andra så kommer Ni att få hjälp om Ni postar i rätt forum, istället för en massa onödigt gnäll i form av "vad gör den här tråden här..." etc.

Nu ligger den här tråden inte i rätt forum heller men förhoppningsvis kommer folk se den här och förhoppningsvis ta till sig något av vad som står här.

Hjälp till och håll ett rent och snyggt forum. Posta saker där de hör hemma!;)

// Phuno

EDIT: Stava.

Visa signatur

Burk: DFI NFII Infinity|[color="red"] Barton 2500+ AQZEA 0331 [/color](265x9) | A-Data PC3200 BH-5 2x256 MB | PoV Geforce 4 Ti 4200 128 MB
Burkkylning: Maze 4 | Maze Z | Eheim 1250 | Nissan Micra -87 Radiator
Server: Asus P4B533-V | Pentium 4 2,0 GHz | Samsung PC2700 1x512 MB | Geforce 256 32 MB

Permalänk
Medlem

Och den här tråden handlar verkligen om Kylning - Övercloking.....

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

Förstår vad du menar, men du själv är inget bra exempel på det.

Visa signatur

Glöm storebror, Putin ser dig!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniak
Och den här tråden handlar verkligen om Kylning - Övercloking.....

Sant men det skriver ju ocksa :(.
Tror att det här är det mest lästa av forumen och att det är därför han postar här.

Visa signatur

Dags för nyköp och återuppta överklockningen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniak
Och den här tråden handlar verkligen om Kylning - Övercloking.....

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leufert
Förstår vad du menar, men du själv är inget bra exempel på det.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phuno
Nu ligger den här tråden inte i rätt forum heller men förhoppningsvis kommer folk se den här och förhoppningsvis ta till sig något av vad som står här.

Men om ni skulle ta ock läsa lite nogrannare som Rez^, så har jag skrivit att jag själv gör de men för en god sak.

//Phuno

Visa signatur

Burk: DFI NFII Infinity|[color="red"] Barton 2500+ AQZEA 0331 [/color](265x9) | A-Data PC3200 BH-5 2x256 MB | PoV Geforce 4 Ti 4200 128 MB
Burkkylning: Maze 4 | Maze Z | Eheim 1250 | Nissan Micra -87 Radiator
Server: Asus P4B533-V | Pentium 4 2,0 GHz | Samsung PC2700 1x512 MB | Geforce 256 32 MB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniak
Och den här tråden handlar verkligen om Kylning - Övercloking.....

Stavas det vekrligen övercloking?

Visa signatur

** AMD 2000+ ** GF 2 MX400 ** 265 DDR ram ** Lodigt moderkort **

Permalänk

ett par saker sak som jag gärna vill nämna...

Volt- spänning "kan jag höja volten till 1.85v" är FEL, volt är enheten för spänning, alltså skall spänning användas och inte volt (precis som om man hade sagt meter i stället för sträcka) ....

Diod- lysdiod " jag vill ha en blå diod, kan inte hitta den på elfa" -om du menar en sån liten sak som lyser så heter det lysdiod

Ghz-frekvens ... "jag vil ha mer Ghz" är helt fel, högre frekvens heter det ("mer Ghz" är som att säga "mer meter" när man menar längre sträcka)

Data-dator det klassiska felet, data är plural av det latinska ordet datum och betyder något helt annat än vad de flesta menar när de säger data.

I det stora hela tycker jag att man ser allt för många inlägg där författaren använder enheten för en viss sak än själva namnet för det.

"spelar roll man fattar vad dom menar"
-Tänk om alla bara hade skrivit så att man förstår....
Dessutom blir det trevligare att läsa trådar i forumet för att man slipper allt gnäll. Pluss att språket förbättras.

Visa signatur

min skärm är större än din

Permalänk
Medlem

Det störigaste jag vet är ändå när folk postar "min data startar inte!!! Vad är fel!!!" i modifieringar, eget bygge..

Visa signatur

Living your life is a task so difficult it has never been attempted before.

Permalänk
Avstängd

tänka på vad du postar

Visa signatur

Mja...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PaNiC
Det störigaste jag vet är ändå när folk postar "min data startar inte!!! Vad är fel!!!" i modifieringar, eget bygge..

Det är precis det jag menar. Det är sånt som både skapar oreda och gnäll i forumen.
Tack för förståelse.

// Phuno

Visa signatur

Burk: DFI NFII Infinity|[color="red"] Barton 2500+ AQZEA 0331 [/color](265x9) | A-Data PC3200 BH-5 2x256 MB | PoV Geforce 4 Ti 4200 128 MB
Burkkylning: Maze 4 | Maze Z | Eheim 1250 | Nissan Micra -87 Radiator
Server: Asus P4B533-V | Pentium 4 2,0 GHz | Samsung PC2700 1x512 MB | Geforce 256 32 MB

Permalänk
Medlem

Re: Tänk på vart ni postar!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phuno
Jag vill absolut inte lägga skulden på moderatorerna eftersom jag förstår att de har viktigare saker för sig.

Jasså!? Om de har så mycket viktigt för sig så kanske de inte ska vara moderatorer. Vad är egentligen deras uppgift här tror du? Dock så vill inte jag heller smutskasta de som är justa nog att vara moderatorer utan jag vill snarare mena att de nog är för få till antalet för detta forum som har blivit väldigt stort.

Ett litet tecken på detta är t.ex. att denna tråd fortfarande finns kvar och går att skriva i.

Visa signatur

Sapphire Pure Innovation/ Athlon X2 4400+@2.7GHz/ 2GB OCZ/ X1800XT

Permalänk
Avstängd

Håller med, nya medlemmar som inte känner till VAR och VAD man ska posta bör ta och skärpa sig. Blir man medlem så ska man följa reglerna. Många som jag stör mig på är att dom skriver att dom vill ha hjälp men dom skriver inte vad för komponenter som har. Det är precis som att jag skulle fråga:

Hur trimmar man min motor?

Hur ska någon kunna svara på det om man inte vet vilken bil man har?

Stavningen kunde varit bättre. Tycker att det är lite mycket lunarstorm över det hela, så som "Ir" "e" "d" "kjam"

Hoppas att folk bättrar sig. Moderatorerna kanske kan vara lite mer stränga när det gäller detta?

Allvarligt talat så lever vi i sverige men ibland undrar jag alltså om vissa gör det? Har man gått i skolan och har godkänt i svenska så skriver man inte som en 5 åring!

Visa signatur

[ Athlon 1466 @ 2714Mhz / Zalman 7000b-CU ][ Abit NF7-S 2.0 @ 261FSB ][ 2*512MB KHX3000 BH-5 @ 2-2-1-5 1:1 (MemTest) ]
[ ATi 9800PRO @ 500/405Mhz Kylning
][ Win2003 Server Enterprise Edition ] [ Catalyst 4.12beta/nForce 2.45 ]
[ 3DMark2001: 20658P][ 3DMark2003: 7246p ][ Super-Pi: 39s ] ----- AMD San Diego/Venice FAQ! - Posta 3DMark05 resultat här!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the_swede
Data-dator det klassiska felet, data är plural av det latinska ordet datum och betyder något helt annat än vad de flesta menar när de säger data.

Detta stämmer inte enligt Nationalencyklopedin.

"data

2da`ta subst. ~n dator
ORDLED: dat-an

1 system som fortlöpande på elektronisk väg lagrar (vissa) uppgifter och bearbetar dem på beordrat sätt med hjälp av program {edatabehandling, datamaskin, dataregister} [vard.; övergripande beteckning i allmänspr.]: databranschen; dataoperatör; datasättning; datateknik; dataåldern; vi har det på ~; de tänker lägga upp undersökningen på ~; uppgifterna ligger på ~; alla svar körs på ~
BET.NYANSER: a) särsk. med biton av (alltför) stor skala, precision el. kontroll: sedan myndigheten övergick till ~ tar det minst ett år att få rättelse; skall ~n ta över?; ~n vet allt om dig! b) ofta äv. om själva maskinen el. anläggningen: ~n är sönder idag, så vi kan inte få något gjort
KONSTR.: (på) ~
HIST.: sedan 1960-talet; kortord för datamaskin"

Så ordet data har funnits sedan 60-talet och är en förkortning för datamaskin...
Nu håller jag iofs med om att ordet data låter väldigt fult.

Visa signatur

(19:11:16) Håkan: Vill du ut och festa med Jessica?! :D
(19:12:08) Holgersson: Ehm, vae?!
(19:12:31) Håkan: Jag har inget hår =)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the_swede
ett par saker sak som jag gärna vill nämna...

Volt- spänning "kan jag höja volten till 1.85v" är FEL, volt är enheten för spänning, alltså skall spänning användas och inte volt (precis som om man hade sagt meter i stället för sträcka) ....

Diod- lysdiod " jag vill ha en blå diod, kan inte hitta den på elfa" -om du menar en sån liten sak som lyser så heter det lysdiod

Ghz-frekvens ... "jag vil ha mer Ghz" är helt fel, högre frekvens heter det ("mer Ghz" är som att säga "mer meter" när man menar längre sträcka)

Data-dator det klassiska felet, data är plural av det latinska ordet datum och betyder något helt annat än vad de flesta menar när de säger data.

I det stora hela tycker jag att man ser allt för många inlägg där författaren använder enheten för en viss sak än själva namnet för det.

"spelar roll man fattar vad dom menar"
-Tänk om alla bara hade skrivit så att man förstår....
Dessutom blir det trevligare att läsa trådar i forumet för att man slipper allt gnäll. Pluss att språket förbättras.

Hmm du sitter och klagar och du kan inte ens stavas GHz. Det ska stå GHz inte Ghz så de så! Frekvens skrivs Hz.

Ps. Det är alltid roligt att klaga på de som klagar

Du säger även att man säger meter istället för sträcka. Man kan ju säga, vi ökar längden lite och det tycker jag inte är så konstigt att säga. Ett annat exempel är höjdhopp, vi ökar höjden, man säger ju inte vi ökar metern. Allt beror på hur man formulerar meningen.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jimmie.p
Hmm du sitter och du kan inte ens stavas GHz. Det ska stå GHz inte Ghz så de så! Frekvens skrivs Hz.

Ps. Det är alltid roligt att klaga på de som klagar

Du säger även att man säger meter istället för sträcka. Man kan ju säga, vi ökar längden lite och det tycker jag inte är så konstigt att säga. Ett annat exempel är höjdhopp, vi ökar höjden, man säger ju inte vi ökar metern. Allt beror på hur man formulerar meningen.

word.

Visa signatur

åttonde..
Abit NF7-M - 2600+ Barton - 2x256Mb PC3200 TwinMos-Winbond - 120 Gb - GF4MX

Permalänk
Medlem

Re: Re: Tänk på vart ni postar!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av nilsrock
Jasså!? Om de har så mycket viktigt för sig så kanske de inte ska vara moderatorer. Vad är egentligen deras uppgift här tror du? Dock så vill inte jag heller smutskasta de som är justa nog att vara moderatorer utan jag vill snarare mena att de nog är för få till antalet för detta forum som har blivit väldigt stort.

Ett litet tecken på detta är t.ex. att denna tråd fortfarande finns kvar och går att skriva i.

Det var inte så jag menade. Eftersom de också är tvingade att gå igenom inlägg för att se att andra regler också följs så har de kanske inte alltid tid med att kasta trådar härs och tvärs.
Detta är ett av de enklaste problemen att lösa eftersom det ligger på att medlemsnivå, då en del inte tänker det minsta och postar lite varstans. Men om vi kan uppmärksamma detta så skulle det kanske förbättra forumen, kanske lätta lite på moderatorernas arbete och därför tog jag initiativ och skrev den här tråden. Detta är vad jag menar.

// Phuno

Visa signatur

Burk: DFI NFII Infinity|[color="red"] Barton 2500+ AQZEA 0331 [/color](265x9) | A-Data PC3200 BH-5 2x256 MB | PoV Geforce 4 Ti 4200 128 MB
Burkkylning: Maze 4 | Maze Z | Eheim 1250 | Nissan Micra -87 Radiator
Server: Asus P4B533-V | Pentium 4 2,0 GHz | Samsung PC2700 1x512 MB | Geforce 256 32 MB

Permalänk
Medlem

ta bort den här meningslösa tråden!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

K M K !

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jimmie.p
Hmm du sitter och klagar och du kan inte ens stavas GHz. Det ska stå GHz inte Ghz så de så! Frekvens skrivs Hz.

Ps. Det är alltid roligt att klaga på de som klagar

Du säger även att man säger meter istället för sträcka. Man kan ju säga, vi ökar längden lite och det tycker jag inte är så konstigt att säga. Ett annat exempel är höjdhopp, vi ökar höjden, man säger ju inte vi ökar metern. Allt beror på hur man formulerar meningen.

Som jag menade det så är det fel att säga " vi öker metern", det rätta är sträcka (lr längd om du nu vill ha det så)

min fysiklärare skriver alltid hz med litet h

Citat:

Ursprunglit inskrivet av Antrox
Detta stämmer inte enligt Nationalencyklopedin.

"data

2da`ta subst. ~n dator
ORDLED: dat-an

1 system som fortlöpande på elektronisk väg lagrar (vissa) uppgifter och bearbetar dem på beordrat sätt med hjälp av program {edatabehandling, datamaskin, dataregister} [vard.; övergripande beteckning i allmänspr.]: databranschen; dataoperatör; datasättning; datateknik; dataåldern; vi har det på ~; de tänker lägga upp undersökningen på ~; uppgifterna ligger på ~; alla svar körs på ~
BET.NYANSER: a) särsk. med biton av (alltför) stor skala, precision el. kontroll: sedan myndigheten övergick till ~ tar det minst ett år att få rättelse; skall ~n ta över?; ~n vet allt om dig! b) ofta äv. om själva maskinen el. anläggningen: ~n är sönder idag, så vi kan inte få något gjort
KONSTR.: (på) ~
HIST.: sedan 1960-talet; kortord för datamaskin"

Så ordet data har funnits sedan 60-talet och är en förkortning för datamaskin...
Nu håller jag iofs med om att ordet data låter väldigt fult.

Har gjort ett arbete om det....
Det var Börje Lannefors som skapade ordet dator, enligt honom är det ordet dator som är en förkortning för datamaskin.

Vem skall man lita på, skaparen eller ett gäng byrokrater som kan noll om datorer?

Visa signatur

min skärm är större än din

Permalänk
Medlem

Det är det hemska med demokrati, bara för att majoriteten tycker att "data" är bra ord (bara för att de inte förstår bättre) så blir det accepterat i Akademiens ordlista... Tacka vet jag dator!

Visa signatur

Livet är ganska bra om man ser till alternativet

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*
det där är självklarheter som dessutom tas upp i reglerna och under feedback

Visa signatur

Little white flowers Will never awaken you. Not where the black coach of Sorrow has taken you. Angels have no thoughts
Of ever returning you. Wouldn’t they be angry If I thought of joining you?

Not only did I disturb your precious Angels, I also shredded their silken wings and drank their holy icor