Permalänk
Medlem

Netgear RP614v2.. Problem

Nån som vet hur man får bukt med att routern bara lägger av när den belastas.. Direkt jag snittar över 600kb/sec på en anslutning, eller snittar 500kb/sec på två (tex i DC++).. Så krashar den, eller snarare stänger bara ner internetupkopplingaran.. För att starta igen räcker det att man loggar in på routern och väljer "apply" på första sidan.

Körde nån firmware uppgradering + andra ritualer jag hittat på nätet.. Efter det funkade den super i ca 1 månad.. Men nu har den som sagt börjat om med samma skit igen... Nån som har nån bra ide på hur man löser detta?

Visa signatur

Dator: Core i7, 12Gb RAM, Nvidia GTX 670, Massa disk.

Permalänk
Medlem

jag har exakt samma problem., uppdaterade också:(. supporten hos netgear funkar inge vidare heller ..

Permalänk
Medlem

Jag sitter med en lika dan router och har ungefär samma problem.

Min lägger också av vid lite hårdare belastning och det ända som kan få igång den är en hård reset (ur med spänningsmatningen). När den är hängd så slocknar Internetportens link och den svarar inte på något. Helt död med andra ord.

Jag har uppgraderat till Netgears senaste firmware (5.14 RC1 Aug 28 2003) men det innebar ingen som helst förbättring.

Det väl bara att inse att prylar avsedda för "hemmaanvändare" inte tål att man använder dem. Funderar på att springa tillbaka med den och införskaffa en FVS318 istället.

Visa signatur

Abit AB9 QuadGT | C2D E6320 | vatten | 2x1GB Kingston PC-9600 | XFX 8600GT XXX | OCZ PowerStream 520W

Permalänk
Medlem

Tyvärr så köpte även jag en rp614. och inte fan funkade den längre än max 1 timme åt gången...sen var det dags för boot.. bytte till d-link och det går klockrent! Hela den modellen är ett rent skämt. Dags att ringa Sverker kanske?

Visa signatur

cool story bro

Permalänk
Permalänk
Medlem

Netgear RP614v2 - ny firmware

RP614v2 Beta Firmware Version 5.14RC9

Release Date: Feb 12, 2004

New Features
-----------------
DHCP client "Forced Renew" feature
Extended NAT table for improved P2P program support
Support for Large MTU settings on the WAN

Bug Fixes
------------
"Edit" Port Triggering table bug
Intermittent UPnP search reply failure
PPPoE small MRU issue
DHCP broadcast error
Static Route table Bug
Blocked site entry cause router hang bug
Targa3 DoS attack cause hang bug
Max MTU setting bug
DHCP Client handshake bug

Hämtas från:

http://kbserver.netgear.com/support_details.asp?dnldID=620

Permalänk
Medlem

John_J: tack för infon... har redan dragit hem den nya versionen och tryckt in den i routern... so far so good... får se om ett par dagar ifall den fortfarande tapapr DNS'erna/ARP'en...
Det gick faktiskt lite snabbare att surfa efter att jag hade gjort uppgraderingen... fast det kanske är jag som är känslig...

Edit: Kan tala om att den nyaste firmwaren inte hjälpte...
Routern tappade nyss DNS'erna igen...