Min polare hade köpt en Siemens M55 som inte var bunden till någon operatör. Men han ville testa den medans han var hella hos mig så han stoppade i mitt SIM kort i den. Alt fungerade bra och vi satt och lekte en stund.
Sedan åkte han hem, plockade fram sitt SIM och satte i det, men då får han medelandet:
Telefonen
Spärrad!
Nätkod:
"SOS"
Varför blev det så? Jag har ofta använt mitt SIM i andra telefoner förr utan problem och manualen avslöjar inte hur man löser detta. Vid en snabb koll med google hittade jag bara folk som tar betalt för att låsa upp, men vi vill unte betala för att låsa upp en telefon som inte är bunden till något företag.
Ursprungligen inskrivet av Deztron Gå till inköpsstället och klaga?
Elgiganten är stängt nu. Vill använda den idag. Samt att jag känner mig taskig då det var jag som föreslog att han skulle slänga i mitt SIM för att leka Sedan har han 4mil till affären vilket gör att det svider lite om jag inte kan hjälpa honom.
Siemens M55 kräver v3 av simkortet och har han ett gammalt sim-kort som han inte har bytt på länge så är det säkerligen v1 eller v2. Exakt samma sak hände tjejen när hon köpte SL55:an. Bara att ringa telia/comviq och be att dom skickar ett nytt sim-kort.
Ursprungligen inskrivet av Sim Det beror på att han har ett gammalt sim-kort.
Siemens M55 kräver v3 av simkortet och har han ett gammalt sim-kort som han inte har bytt på länge så är det säkerligen v1 eller v2. Exakt samma sak hände tjejen när hon köpte SL55:an. Bara att ringa telia/comviq och be att dom skickar ett nytt sim-kort.
Helt nytt Telia kort var det. Det var första gången han skulle anvanda det. Det stod nått när han satte i mitt "Locking" tror han att det stod. Men det blir så att vi åker tillbaka till affären i morrn och byter. Han har även skrivigt till Suporten, men ett auto svar sade att de inte kan svare förän på måndag