Är din dator lika sexig på insidan som på utsidan?

Permalänk
Medlem

Har rätt stökigt just nu, p.g.a. mitt nya nättag jag köpte ett par dagar sen.
Men allt ska kabelstrumpas som mitt förra agg och fixas fint snart

Visa signatur

;)

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av frhog
Vad är det för isolering? Hur har du satt fast den?

Lågladdande skumgummi. Kan vara lite svårt att få tag i, men finns bland annat på www.boxon.se Går säkert att få tag i någon annanstans också.

Ska jag vara ärlig så sitter den inte fast. Lite smältlim runt kanterna så bitarna sitter ihop och sen sitter det bara fastklämt mellan lådan och flänsen.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk

det här är rätt sexigt tycker jag... (dock inte lika sexigt efter att jag kopplat in allt )

Visa signatur

~Mental åt min signatur :( (Sedan 2002)
Uppdaterad signatur 9 år senare:
|Asus P8P67 Pro| Intel I7 2600K@4,6 Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz 8-8-8-24 | Corsair H70 | OCZ 1250W 80+ Gold | 2x VTX3D Radeon HD7950 3Gb @930, VRM @1250 | Corsair Force 120GB + x antal satadiskar |

Permalänk

Till er som komenterat den fula färgen på min sexiga låda: Den är spacklad nu och väntar på att få en fin svart lack.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem

Min då Har tänkt och köpa nåra runda kablar så jag sket i att gö det lite fint inne i datorn. När tänkte jag? För nåra månader sedan. Aja nångång blir d väl fint

Visa signatur

bää

Permalänk
Medlem

Jag måste nog påstå att den ser goare ut på utsidan än insidan, men det kanske bara är jag som tycker det?

Visa signatur

mAngAn_

Permalänk

Måste fixa till min sladdröra någon gång, och jag är inte den ende

Visa signatur

XP-m 2400+, DFI Lanparty NFII Rev. B, 3x256mb Mushkin PC3500 LvlII BH5, Sapphire 9800pro 128mb, Lian Li PC70, Tagan 380w, 440gb hdd
Kylning: DD TDX, DD Maze4 GPU, Eheim 1048, BIX II

Permalänk
Hedersmedlem

Sådär såg det ut i min dator i höstas (har inte någon nyare bild). Ser väl ut ungefär likadant nu fast 90 % av delarna är bytta. Kabelstrumpor är planerade till det nya nätagget och alla IDE-kablar skall väck, heja SATA!

Bara jag som har en dator som ser trevligare ut på insidan än utsidan?

Visa signatur

"En gång ingen gång, två gånger en gånggång"

Permalänk
Medlem

Här är min, ganska städad tycker jag nog allt, kan dock blir bättre me kabelstrumpa på vissa ställen. Vart kan jag köpa de?

Visa signatur

// ZparQy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZparQy
Här är min, ganska städad tycker jag nog allt, kan dock blir bättre me kabelstrumpa på vissa ställen. Vart kan jag köpa de?

http://galleri.sweclockers.com/galleri_visa.php?chassi_id=160...

Elfa

Permalänk

tycker att min är rätt sexig iaf.. hehe

Visa signatur

Phenom II X4 955 BE @ 4.0GHz - Corsair Vengeance 16GB - Gigabyte GA-990FXA-UD3 - Gigabyte HD6850 OC - Intel SSD 120GB - BenQ 24" Full HD - Fractal Design Define r2 Black

Permalänk
Medlem

min baby

Visa signatur

8x papst 120mm

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av qken
http://medlem.spray.se/quakie/hela.jpg

min baby

Gillade din insida starkt där!

Visa signatur

~Mental åt min signatur :( (Sedan 2002)
Uppdaterad signatur 9 år senare:
|Asus P8P67 Pro| Intel I7 2600K@4,6 Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz 8-8-8-24 | Corsair H70 | OCZ 1250W 80+ Gold | 2x VTX3D Radeon HD7950 3Gb @930, VRM @1250 | Corsair Force 120GB + x antal satadiskar |

Permalänk
Medlem

Råätt många här verkar tro att bilden blir bättre ju större den är

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av qken
http://medlem.spray.se/quakie/hela.jpg

min baby

Jösses, försöker du satsa på SM-Guld i "flest 120-fläktar" eller?

Permalänk
Medlem

Såhär ser det ut hos mig just nu
http://hem.passagen.se/domper/files/Cute_burk.JPG
Ska fixa till det nån dag, men jag ska fixa ljuddämpningsmatta först ...
(får slå ett mellanslag efter adressen för att det ska funka)

Visa signatur

Data 00110011

Permalänk
Medlem

Mitt nystädade chassi:
http://upl.mine.nu/uplfolders/upload4/stadad.jpg
Är väl inte allt för illa tycker jag..

Visa signatur

Jag kör Einstein@home: http://einstein.phys.uwm.edu/

Permalänk
Medlem

Kabelstrumpor var kan man hitta det?
^^
btw snygga insidor grabbar lägger upp en bild på min sen när nya prylarna anlänt

Visa signatur

Intel Pentium 4 3.0Ghz 800FSB, Abit IC-7-G, GeforceFX 5900 Ultra TDH MyVivo Edition 256meg Ram, 512DDr *2 Pc3200 Twinmos, Maxtor 240gb Hdd, Och en Zalman 7000A-CU Cpu kylare, Chassi Chiftec Scorpion BigTower....///If you Dance with the Devil, the Devil don´t change, the Devil changes you

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TaTTaren
Kabelstrumpor var kan man hitta det?
^^
btw snygga insidor grabbar lägger upp en bild på min sen när nya prylarna anlänt

Det finns en SÖK knapp som fungerar alldeles utmärkt, svaret på din fråga finns i många trådar och bland annat denna.
Men jag är snäll idag, på Elfa säljer de kabelstrumpor.

Visa signatur

OOO
OOO
OOO

Permalänk
Medlem

hehe sant at det finns sök funtion men sitter på en 266 för tillfället och orkar inte vänta medans datorn inte fattar komandot "tryck på den förban*ade knappen nu då för h*lvete" ^^
ok elfa tackar

Visa signatur

Intel Pentium 4 3.0Ghz 800FSB, Abit IC-7-G, GeforceFX 5900 Ultra TDH MyVivo Edition 256meg Ram, 512DDr *2 Pc3200 Twinmos, Maxtor 240gb Hdd, Och en Zalman 7000A-CU Cpu kylare, Chassi Chiftec Scorpion BigTower....///If you Dance with the Devil, the Devil don´t change, the Devil changes you

Permalänk
Medlem

Mitt ännu ej avslutade projekt! Ska pula klart allt när jag får pengar till det

442,4 CFM

*edit* OJ ursäktar, trodde inte det hade funkat med den tidigare upptäckte det inte förens nu soz.

Visa signatur

8x papst 120mm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av intha
Min då Har tänkt och köpa nåra runda kablar så jag sket i att gö det lite fint inne i datorn. När tänkte jag? För nåra månader sedan. Aja nångång blir d väl fint

http://mywebpage.netscape.com/joqqsko/datorinnan.jpg

Lian Li pc6070? *ollah*

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen Appleanvändare för ett fritt SweClockers.
Erik Petterssons blogg om webbutveckling

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ptz0n
Lian Li pc6070? *ollah*

aa
så här ser den ut nu efter att ha bytt graffekort. (funkar ej, klent nätagg ) Helt omöjligt att "hålla rent" nu, helt stort :(.

Visa signatur

bää

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av qken
http://medlem.spray.se/quakie/hela.jpg

Mitt ännu ej avslutade projekt! Ska pula klart allt när jag får pengar till det

442,4 CFM

*edit* OJ ursäktar, trodde inte det hade funkat med den tidigare upptäckte det inte förens nu soz.

vad har du fläktarna i botten till?

BTW skynket/gardinerna/tyget brevid burken ser ju ut som en härlig kabelhärva

Visa signatur

PSN: SoL-WiK (PS3 250gb + 1000gb My Book + 500gb My Book @ Sony BRAVIA + Logitech Z-5500 + PS Vita)
Eigenbrötler - I dont give a FööK, cant fail if i dont try.

Permalänk

Lite smådålig bild, min kamera är rätt dålig.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

Nehej!!
Datorer ska vara lagom insnöade
En fullproppad chipspåse är trevligare än en tom

För mig gör det inget om den är fullproppad, men om den är fräckt moddad innuti är det ännu skojigare! Jag har t.e.x en fullt utrustad Actionman som står i prickskytte-position

Sedan har jag grönt neon också. Tänkte placera ut lite små gulliga plast soldater också en tanks på grafikkortet kanske
Sånt är ju för skoj! Ska lägga in nån snygg matta i golvet på den.. gillar inte den plåtbottnen som blir dammig jämt

Permalänk
Medlem

fina datorer BeerCan samma gfx kylare som mig hur mycket har du lyckas clocka?

Visa signatur

Game: i7 6700K, 32Gb DDR4, EVGA GeForce GTX 1080 Ti 11GB SC2 Hybrid Gaming
HTPC: Ryzen 5 5600X, 16Gb DDR4, GTX 1050 Ti 4GB
NAS1: Ryzen 5 4600G , 16Gb DDR4, 284TB
NAS2: A10-7860K, 16Gb DDR3, 408TB
Router (pfSense): i3 9100, 16Gb DDR4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=fredrik=-
Här kommer mitt bidrag.. Lägg särskilt märke till mina fina kabeldragning
(eller inte .. har inte orkat göra nåt åt saken..)
Här är bilden iallafall:
http://w1.141.telia.com/~u14114593/inutidatorn.jpg

Jag ska låna en kamera så ska ni få se på andra bullar(webcamen åkte i väggen efter att jag hade skruvat sönder den och tagit bort uv filtret vilket medförde att den sakta men säkert förlorade skärpan. troligen beroende på att den aldrig gick att få ihop som den var igen...)

Fredrik här ligger bra till. Men jag vinner på upploppet med min modifierade geforce kylning. Sällan har dess make skådats.

Visa signatur

Abit IC7-G, p4 2,6C ghz @ ~ 3,2ghz. Geforce TI4200 128 mb @ 310/550), 2*512 Twinmos Orginal PC3200, SB Audigy Live, 17" TFT*2.
"Love is the delusion that one woman differs from another."

Permalänk
Medlem

Solstice^

Fläktarna i botten kyler mitt gfx, samt hjälper till o trycka upp värmen i taket så jag får ut det snabbare eller något åt det hållet. Kanske slänger upp ett luftflödesschema

Visa signatur

8x papst 120mm

Permalänk

fixat lite mer bilder.. här kommer en till:

Visa signatur

Phenom II X4 955 BE @ 4.0GHz - Corsair Vengeance 16GB - Gigabyte GA-990FXA-UD3 - Gigabyte HD6850 OC - Intel SSD 120GB - BenQ 24" Full HD - Fractal Design Define r2 Black