Permalänk
Medlem

Windows XP

Ifall jag installerar windows xp 2 gånger kan dom se det då???
Båda kommer vara uppkopplade till internet.
Finns säkerten sådan här tråd men kunde inte hitta någon.

Visa signatur

Elias

Permalänk

Nej "dom" kommer inte att se detta. Jag antar att du syftar på Bill och grabbarna...

Visa signatur

Ingenting försvinner, allt finns kvar!

Permalänk
Medlem

Så det är ingen risk ifall man uppdaterar och så då??

Visa signatur

Elias

Permalänk
Medlem

Använder du samma nyckel på båda datorerna kommer ena eller båda datorerna låsa sig. För att sen låsa upp måste du ringa Microsoft.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta tillbaka!

Permalänk
Medlem

Så man kan inte använda Windows XP på två datorer??? Ifall man inte uppdaterar på en kommer det gå bra då?

Visa signatur

Elias

Permalänk
Medlem

Du får inte använda samma licensnyckel på flera datorer. Prova på egen risk.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta tillbaka!

Permalänk
Medlem

Nej jag vet att man inte får det. Vill bara veta vad som kan hända.

Visa signatur

Elias

Permalänk
Medlem

Ungefär samma sak som om du ställer dig i smakprovskön 2 ggr känner tanten med brödbitarna där igen dig så får du inte bröd andra gången.
Dvs uppdaterar du första datoren sen kopplar ner internet och kopplar in internet i dator 2 och uppdaterar kommer nog dator 2 låsas dator 1 vet jag ej.

Visa signatur

E8400,Scythe Ninja Plus B,Gigabyte GA-P35-DS3,4Gb Corsair PC6400,LeadTek GeForce 8800GT 512MB,WD6400AAKS 16MB 640GB,Pioneer DVR-215,Antec P182,NesteQ NA4501 450W,

Permalänk
Medlem

k. Men ifall jag inte uppdaaterar kommer det gå bra då?? Dator 1 borde klara sig tills den kopplar upp sig iaf

Visa signatur

Elias

Permalänk
Medlem

Varför skulle en dator låsa sig ?? Om det är som ni säger så skulle ju datorn låsa sig när man instalerar om datorn och ska uppdatera igen.

Visa signatur

003

Permalänk

Det är ju inte uppdateringar, alltså Windows Update som ställer till det. Det är ju själva aktiveringsprocessen som skickar varje dators SID nummer samt CD key som kontroll som ställer till det. Olika SID nummer på samma CD key samtidigt = no go.

Visa signatur

www.crille.se | info@crille.se | "Men får gudsskull.. sluta med uglypeople.. painrichen sprutar inte precis crème bonjour..." -Greken

Permalänk
Medlem

ok. Det var ju inte riktigt bra

Visa signatur

Elias

Permalänk
Medlem

Eller så fixar man bort TCPA-skiten ur XP...finns patchar

Permalänk
Medlem

Re: Windows XP

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elias14
Ifall jag installerar windows xp 2 gånger kan dom se det då???
Båda kommer vara uppkopplade till internet.
Finns säkerten sådan här tråd men kunde inte hitta någon.

Installera kan du men inte aktivera båda burkarna. Någon av dom kommer låsas antar jag efter aktiverings tiden.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nybben
Eller så fixar man bort TCPA-skiten ur XP...finns patchar

Warez snack behöver vi inte här.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk

Tror det är skitsnack om nycklarna. Jag tror det fungerar att köra samma nyckel på flera datorer. Testa bara, det är ju bara att ta bort det på en av datorerna annars. Jag har aldrig hört om någon som har haft det problemet med något windows någonsin.

Visa signatur

Ingenting försvinner, allt finns kvar!

Permalänk
Medlem

Är det skillnad mellan corp nycklar, student och privat ?
Går på en högskola och alla som går där kan hämta hem ex Win 2003 Server / XP Pro
gratis (högskolan har avtal med MS). Och det finns bara EN nyckel för 2003, EN för XP Pro osv ....

Själv kör jag på en key som jag hämta förut från MS via bluelist, den har jag använt på ca 5 datorer + alla om installationer. (Hur kan Billy veta om du gör en ominstallationen eller installerar på en ny burk ? / Eller om du vill köra Linux på burken med XP på nu och installera XP på din "nya" burk ... ovs ....

Så om det inte är skillnad mellan student/corp och privat så ska det funka, MEN DET ÄR FORTFARANDE LIKA OLAGLIGT !!!
Om det är skillnad ring ms och ljug .....

Jag vill på peka ett par saker:

1. Jag har licens via min högskola, använder bara fel nyckel, eller skrev in fel, hur man nu uttrycker sig.

2. Normalt gäller bara licensen för ETT installerat XP (dvs XP på en burk). (Du får givetvis byta burk, men bara en samtida installation)

3. Om du inte spelar dom nyaste och hetaste spelen eller har ovanliga tillbehör och det medföljer endast win32 drivare, Gå Linux !!!
Du kan göra allt som i XP + lite till och inga bluescreens m.m.
(dock är XP ovanligt stabilt för att vara ms/win32)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag har testa detta och trodde självklart man skulle kunna köra med samma cd-key på mer än en dator och så när man då skulle aktiver så stog det såklart "bla bla denna cd-key är redan aktiverad" sedan kom man till den dagen man skulle installera om datorn som var aktiverad och när allt var installerat om fick man aktiver igen och då var dem redam aktiverad och så stog där man fick ringa deras support och så... Jag ringde dit och fick rabbla upp ett säkerhets nummer som stog på min skärm sen aktivera dom det.

Sen dess har jag skippat XP pga att jag orkar inte ringa dom varje gång jag formaterar...

Permalänk
Avstängd

Alla dessa frågor får du enklast svar på genom att läsa licensavtalet som du "Godkänner" genom att trycka "F8" alldeles i början av installationen...

Varför inte läsa där...