Permalänk
Avstängd

IMB Thinkpad 600

Någon som tror att man skulle klara sig på en PII 266Mhz,96mb ram,4g hdd samt cd? Ska ju användas på Lan för å lira Counter-strike,sufra etc..Inget krävande alltså..Skulle det flyta på smartfritt?

önskar Snabba svar!

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk

CS kan vara rätt krävande, och framför allt så kräver det ett 3d kort om det inte skall använda CPU:n för att rendera 3d, vilket är krävande... men för surfning och allt sånt så borde den vara aldeles utmärkt.

Visa signatur

Dator: Dell inspiron 8600, 1.7 ghz Pentium M, 60Gb + 250 Gb externt, 9600 pro, DVD+RW
Kamera: IXUS 430

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EnbersBuskE
CS kan vara rätt krävande, och framför allt så kräver det ett 3d kort om det inte skall använda CPU:n för att rendera 3d, vilket är krävande... men för surfning och allt sånt så borde den vara aldeles utmärkt.

Jo det är sant..vet ju inte så mycket om den men jag ska kolla upp det hela lite mer om jag finner den på Ibm´s hemsida..Är 2.995kr lite dyrt för den?

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk

Jag tycker det är dyrt med tanke på hur gammal den är, för det priset skall batteriet åtminstone vara i gott skick

Dock vet jag också att folk tar mkt för begagnade bärbara, så det kanske inte går att få så mkt billigare...

Visa signatur

Dator: Dell inspiron 8600, 1.7 ghz Pentium M, 60Gb + 250 Gb externt, 9600 pro, DVD+RW
Kamera: IXUS 430

Permalänk
Medlem

jag har en ibm thinkpad 600, men min har 298mhz p2, 160mb ram, 4 gb hd. Kan även medela att grafikkortet är ett 2mb neomagic Kan inte ens instalera cs på den, men att surfa o se på film funkar utmärkt

Visa signatur

PPC for teh win!

Permalänk

ibm thinkpad 600

kolla in på www.it-auktion.se dom har den modellen billigt ute på auktion varje vecka. kan nog komma över en motsvarande för 1500:-

Visa signatur

MVH Marcus Stenborg