Permalänk
Medlem

varmt nätagregat

När jag kör spel så blåser mitt nätaggregat ut mycket varm luft
och jag har några frågor om det.

1 Om jag kör spel i 2tim i ett sträck kan nätaggregatet bli överhettat eller ta skada på något sätt?

2 Att nätaggregat blir varmt beror det på att det ligger på gränsen vad det klarar av att driva?

3 Kan jag köpa tex fläktar, lysrör etc utan att nätagregatet orkar driva detta?

4 Hur många ampere kan mitt nätaggregat leverara i 12v etc?

jag vet inte hur många watt etc mitt nätaggregat är på pga att det är en compaq och om jag öppnar den rycker garantin.

Det datorn driver nu är:

pentium4 3.0 ghz (200fsb) hypertreathing

512 mb DDR ram (400mhz)

160gb hd 7200rpm

Ati Radeon 9800 (ej pro)

dvd-brännare

dvd-rom

disketstation

soundblaster augtility 5.1

Procesorfläkt

1st chassifläkt

Visa signatur

Kass DATA

Permalänk
Medlem

Nätagg brukar bli varma, så det är inget fel på ditt.

Permalänk
Medlem

Om nätagg inte blev varma varför då ha en fläkt där inne?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NemroD
Om nätagg inte blev varma varför då ha en fläkt där inne?

Men han bara undrade ju. Han tyckte väll att det blåste ut varmare luft än vad han trodde var normalt.
Så svara på hans frågor istället.

Vad är det för compaq modell?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skosnore
Men han bara undrade ju. Han tyckte väll att det blåste ut varmare luft än vad han trodde var normalt.
Så svara på hans frågor istället.

Vad är det för compaq modell?

Compaq presario 8692se

Visa signatur

Kass DATA

Permalänk
Medlem

mitt nätagg har då en temperatur på ~45graderm och efter en stunds spelande så kan den va uppe i 65grader.. och det har då funkat bra länge

Permalänk
Medlem

3 Kan jag köpa tex fläktar, lysrör etc utan att nätagregatet orkar driva detta?
för att stoppa in mer grejor i den måste du juh öppna den, då kan du juh öppna den och kolla vad som sitter i den oxo

Permalänk
Medlem

Jag har samma samma dator fast med ett 9800 Pro, 250 gb hårddisk och 1 gb ram. Luften som kommer ur nätaggregatet blir verkligen varm när man spelar t ex Max Payne 2. Nästan torkskåpstemperatur.
250W är mitt nätaggregat på i alla fall.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av johan866
jag vet inte hur många watt etc mitt nätaggregat är på pga att det är en compaq och om jag öppnar den rycker garantin.

Säker på att du inte få öppna den? Jag har också en Compaq (om det inte framgick) och får öppna och uppgradera den. Det enda som stod var att datorn vid eventuellt tillbakalämnande minst ska ha samma hårdvara som när den levererades.

Permalänk
Medlem

De där stackars burkarna har ju ibland bara en fläkt i hela systemet.
Den i nätagget.. Därför kommer all varm luft ut där och det kan ju blir rätt varmt. Compaqs nätagg (även nya burkar) brukar ha 250w.
Lite fläktar och lysrör drar inte så mkt, men ska du göra en lite större uppgradering klarar nog nätagget itne det.

Visa signatur

A64 3200+ @2700mhz (270*10) | 3dmark01: 25027 | Projekt: Lian-Li
Tillsammans med ÖA försvann den sista anledningen att hänga kvar på swec.

Permalänk
Medlem
Citat:

[i]Säker på att du inte få öppna den? Jag har också en Compaq (om det inte framgick) och får öppna och uppgradera den. Det enda som stod var att datorn vid eventuellt tillbakalämnande minst ska ha samma hårdvara som när den levererades. [/B]

Ja för min far hyr den via sitt jobb och det står i avtalet att man inte får öppna den.

Det sitter en tejpbit mellan sidåplåten och chassitaket så om man öppnar lådan så går tejpen av.

Visa signatur

Kass DATA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av johan866
Ja för min far hyr den via sitt jobb och det står i avtalet att man inte får öppna den.

Det sitter en tejpbit mellan sidåplåten och chassitaket så om man öppnar lådan så går tejpen av.

Hur ska du få in fläktar och lysrör då?
Kolla fall man kan dra av den. Och sätta tillbaka sen. Troligen inte. Men man kan ju se fall den sitter löst.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skosnore
Hur ska du få in fläktar och lysrör då?
Kolla fall man kan dra av den. Och sätta tillbaka sen. Troligen inte. Men man kan ju se fall den sitter löst.

om 6mån går avtalet ut och man får köpa ut datorn till ett billigt pris

då blir det moding

Visa signatur

Kass DATA

Permalänk
Medlem

När jag öppnade min brors compaq tog jag en tunn kniv (helst skalpell) o försiktigt skära upp bakom tejpen, då går det att klistra igen senare...
skit simpelt, gör det dock inte till en vana.