Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AnteP
mhuahaha
de HAR JU REDAN gjort ett med Intel för deras IA64-arkitektur

och eftersom det är AMD som utvecklat "64 Bit Extended"-tekniken själva så verkar det ju sjukt skumt om MS skulle samarbeta med Intel som bara kommer "låna" tekniken av AMD (och dessutom inte kommer låna den just nu utan tänker vänta och hålla på att mesa sig)

men back on track
jag har inte fått mitt mail med min serial och download länk än, har ni andra det?
jag signade upp igår kväll

nepp signa i går kväll med,,

fick inte det heller,
vkryssade för download länken,, Inte kommit ett mail än :(((

Visa signatur

I7 2600K @4450 16gb @1666 ,Gainward Good 2* Gtx 580 Sli , Corsair AX850w , Nzxt H2, Benq XL2410T

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lenco
Citat från MrTT
Jag utgår ifrån att när Microsoft lanserar ett 64 bits desktop operativ kommer det att ske i samarbete med Intel, inte AMD.

Den killen måste leva i någon form av en egen påhittad drömvärd där Intel är härskare över världen och MrTT är förevigt slav åt dom med att predika med sitt "Intel är bäst, allt annat suger"

Visa signatur

Är det i den här raden man ska skryta om sin dator?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AnteP
jag har inte fått mitt mail med min serial och download länk än, har ni andra det?
jag signade upp igår kväll

Jag fick mitt direkt. Men hur som helst, posta gärna drivrutiner till Radeon när/om dom dyker upp så man kan testa lite

Visa signatur

E det så?

Permalänk
Medlem

Nu har man installerat XP 64-bit. Men vad ska man testa?
Det går extremt snabbat att starta allafall

Visa signatur

amd 64 3200+ | asus k8v deluxe | 1 gb | geforce 4 ti4200 | 2 x raptor i raid 0

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enok
Nu har man installerat XP 64-bit. Men vad ska man testa?
Det går extremt snabbat att starta allafall

Kör en 3dmark runda. Testa lite olika tester i PCmark mm.
PCmark, 3dmark

Visa signatur

2003 : 3dmark 01 03| Burken
2004 : SuperPI 29s
06 - 07 : Miranda
www.porrverkad.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ^QuikSilver^
haha precis, finns det nåra benchprogram som stödjer XP-64?

Jag tror Sisoft Sandra finns i 64-bitars version.

Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2

Permalänk
Medlem

SiSoftware Sandra 2004 ska klara det.

Permalänk
Medlem

Det är ju bara 32-bitars program. Det intressanta är ju 64-bitars. Som 81_jocke säger finns Sandra i en 64-bitars version men den måste man köpa.

Visa signatur

amd 64 3200+ | asus k8v deluxe | 1 gb | geforce 4 ti4200 | 2 x raptor i raid 0

Permalänk
Hedersmedlem

Såg en chattlogg med Epic som utvecklar Unreal-spelen. Och när Windows 64-bits for extended systems lanseras kommer Untreal 2003 eller vad spelet nu kommer heta lanseras samtidigt.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enok
Nu har man installerat XP 64-bit. Men vad ska man testa?
Det går extremt snabbat att starta allafall

Hur snabbt går det att starta?

Visa signatur

Idag kom Athlon64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enok
Det är ju bara 32-bitars program. Det intressanta är ju 64-bitars. Som 81_jocke säger finns Sandra i en 64-bitars version men den måste man köpa.

http://www.sisoftware.net/index.html?dir=news&location=2004_r...

"Sandra 64-bit for AMD642 which will extend Sandra to be the first IA64 and AMD642 commercial benchmark on the market right now. " Förmodligen den ni menar?

Permalänk
Medlem

Men kör åtminstone 32 bits program och se om de funkar.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Men kör åtminstone 32 bits program och se om de funkar.

Varför?
klart att de fungerar.

Visa signatur

"My side, your side! My side, your side! My side, your side! My side, your side! My side, your side! My side, your side!"

Permalänk
Medlem

Lol, nä ni ska nog glömma det där 64bitars OSet, MrTT har svar på tal.
Saxat från en annan sajt Svensk hårfvarusajt.

"Detta os finns inte, intel prescott har 64 bits (hidden), amd kommer att krossas av intel snart..."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bimbim
Microsoft brukar köra 120 eller 180-day limit.

Och nu när det är dubbelt så många bitar får man motsvarande mängd extra dagar att testa

Visa signatur

Hej

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thakrillo
Customs Note: Orders outside the US may be subject to import duties and taxes, which are levied once a shipment reaches your country/region. Additional charges for customs clearance must be borne by you; we have no control over these charges and cannot predict what they may be. Customs policies vary widely from country/region to country/region; you should contact your local customs office for further information. Additionally, when ordering from this site, you are considered the importer of record and must comply with all laws and regulations of the country/region in which you are receiving the goods.

alltså va d inte gratis att få cd:n skickat till Sverige

Varför ska du ha en CD när du kan ladda ner den istället?

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Total_Cu
Alla Intelägare kan ju försöka installera det, lycka till!

Lycka till själv!

Visa signatur

P4C 2,4@3,0 / P3 733@770

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AnteP
mhuahaha
de HAR JU REDAN gjort ett med Intel för deras IA64-arkitektur

och eftersom det är AMD som utvecklat "64 Bit Extended"-tekniken själva så verkar det ju sjukt skumt om MS skulle samarbeta med Intel som bara kommer "låna" tekniken av AMD (och dessutom inte kommer låna den just nu utan tänker vänta och hålla på att mesa sig)

men back on track
jag har inte fått mitt mail med min serial och download länk än, har ni andra det?
jag signade upp igår kväll

IA64 är inte en desktop cpu och dess os är inte ett desktop operativsystem...

Visa signatur

The world is made of murderers dreams

Permalänk
Medlem

Hucken är den där MrTT?

Visa signatur

*Intel i7 3820, ASUS Sabertooth X79, 32GB RAM, Nvidia GTX660 & GTX660, Samsung SSD 840 Pro & 2 Barracuda 7200.10 i RAID1, ESI Audio ESP1010e
*Amiga 4000D i Elbox Tower. 16 MB FAST Mem & 2 MB Chip Mem. Indivision AGA MK2, FastATA 4000 MK-VI, 16 GB CF & 40 GB IDE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr_khyron
Varför?
klart att de fungerar.

Jag menade om det verkligen inte ger nån prestanda boost, vet nån verkligen om ingen testat?

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av avicenna
Lol, nä ni ska nog glömma det där 64bitars OSet, MrTT har svar på tal.
Saxat från en annan sajt Svensk hårfvarusajt.

"Detta os finns inte, intel prescott har 64 bits (hidden), amd kommer att krossas av intel snart..."

Jaha Ja

Så vad laddar folk ned om detta OS inte finns, är det vi som lever i en masspsykos och bara inbillar oss att Microsoft har släppt det, eller har MrTT topphemlig information om de megahemliga 64-bits funktionerna i Prescott, nu blir jag rädd

Visa signatur

Not long ago, the Black Gate of Armonk swung open. The lights went out, my skin crawled, and dogs began to howl. I asked my neighbor what it was and he said, 'Those are the nazgul. Once they were human, now they are IBM's lawyers

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av avicenna
Lol, nä ni ska nog glömma det där 64bitars OSet, MrTT har svar på tal.
Saxat från en annan sajt Svensk hårfvarusajt.

"Detta os finns inte, intel prescott har 64 bits (hidden), amd kommer att krossas av intel snart..."

Äntligen klarnar det.
MrTT är Bagdad-Bob för bövelen.

Inte undra på att man inte kan diskutera med en sån filur.

Permalänk
Medlem

Ja, vem är MrTT

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Jag menade om det verkligen inte ger nån prestanda boost, vet nån verkligen om ingen testat?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av avicenna
Media encoding verkar få en riktigt rejäl boost i 64-bit iaf, kör över P4 fullständigt.
185 FPS i DivX-encoding!
http://www.xtremesystems.org/forums/attachment.php?postid=347...

Läs mer HÄR.

Visa signatur

"My side, your side! My side, your side! My side, your side! My side, your side! My side, your side! My side, your side!"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av korda
Äntligen klarnar det.
MrTT är Bagdad-Bob för bövelen.

Inte undra på att man inte kan diskutera med en sån filur.

Ha Ha, kommer att tänka på Sista intervjun Bagdad Bob, Klippet hos Al-Jazeera, när man ser amerikanska Tanks i bakgrunden, och Bob berättar om att Irak kommer att segra stort, inga amerikaner har kommit in i Bagdad osv osv.

Vi har samma fenomen här, Prescott kommer att segra stort, ingen AMD processor har slagit Prescott i benchmarks, Intel kommer att bekämpa ondskans makter (AMD) och Processorerna kommer att bli bättre OCH billigare med monopol!

Visa signatur

Not long ago, the Black Gate of Armonk swung open. The lights went out, my skin crawled, and dogs began to howl. I asked my neighbor what it was and he said, 'Those are the nazgul. Once they were human, now they are IBM's lawyers

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr_khyron

Ja eller så kör de personer som installerat det här på forumet nån bench. *sucka* Eftersom PCMark04 inte använder 64 bits intruktioner och ändå får en boost. Vad säger tex. sisoft sandra? 3D Mark? osv.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av avicenna
Lol, nä ni ska nog glömma det där 64bitars OSet, MrTT har svar på tal.
Saxat från en annan sajt Svensk hårfvarusajt.

"Detta os finns inte, intel prescott har 64 bits (hidden), amd kommer att krossas av intel snart..."

från 64bits ja

Mr_khyron:jo, men sån där bild kan jag oxå göra lugnt. när flera testat, o kanske flera testsidor, ja få kan det ju bekräftas. om det är sant äre ju bra men som sagt kan det ju lika gärna vara fejk

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk

ett annat inlägg från MrTT aka Bagdad Bob

"Nu kommer Windows 64 först Q3 2004 då Intel släpper sin 64bits Pentium V och gör samtidigt Hammer inkompatibel med Intels own 64-bit extensions for Windows Elements.
Den så ”framtidssäkra” Hammer blir då värdelös eftersom den bara kan köra halva Windows 64"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av korda
Äntligen klarnar det.
MrTT är Bagdad-Bob för bövelen.

Inte undra på att man inte kan diskutera med en sån filur.

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av korda
Ha Ha, kommer att tänka på Sista intervjun Bagdad Bob, Klippet hos Al-Jazeera, när man ser amerikanska Tanks i bakgrunden, och Bob berättar om att Irak kommer att segra stort, inga amerikaner har kommit in i Bagdad osv osv.

Vi har samma fenomen här, Prescott kommer att segra stort, ingen AMD processor har slagit Prescott i benchmarks, Intel kommer att bekämpa ondskans makter (AMD) och Processorerna kommer att bli bättre OCH billigare med monopol!

:D:D

Permalänk

ÄNTLIGEN nått att pröva Mariokart 64 på man har ju väntat i flera år!

Aja, det det var ju riktigt trevligt måset prova snarast!