Muskampen 2025: Segraren korad!
Permalänk
Medlem

Fujitsu Siemens Scaleo 800 - AGP 8x

HejHoppTjenamorsGodagens och så vidare och så vidare.

Jag undrar om det är något här på forumet som har en sån HemPC från Fujitsu Siemens, som dom skicka ut i somras till ett billigt pris, erm.. Ja ni förstår va jag menar

Det är såhär iallafall;
Jag kan inte ställa upp min AGP speed till nånting, varken 4x eller 8x. Den står på OFF hela tiden. Kortet funkar dock, halvdant, i spel osv. Om jag försöker ändra till 4x eller 8x och bootar om så står den på "OFF" igen när jag är tillbaks.

Jag har ingen aning om vad som gör detta problem. Jag har kollat i Sandra och där står det att både moderkort och grafikkort är kompatibelt med både 8x och 4x.¨

Någon som har en likadan dator som har samma problem? Som kanske tillome löst det? Posta här isåfall !

Tack!

Permalänk
Medlem

Glömt att spara inställningar i bios? TIHI!!!

Visa signatur

Dator 1:Acer Aspire 8940G, Intel Core i7, 4gb DDR3, 1tbHD, Geforce gt240m, BluRay Brännare, Windows 7 64bit.
Dator 2:Apeivia X-cruiser, Hiper 580w Nätagg, Intel Core2Duo 2,4ghz,Geforce 8800GTX 768mb, 2048mb Ram CL5, Samsung 250gb, Samsung 500gb,Windows Vista Ultimate 32bit.

Permalänk

jag har en sådan dator..
kortet fungerar halvdant sa du?
nu blir jag lite nyfiken på vad du menar
mitt fungerade lite "halvdant" förut kan man väl säga. Kraftiga FPS drops i alla spel, samt allmänt slö
Något du känner igen dig i?

Visa signatur

P4 3.0 ghz > 2 * 512 DDR 400mhz > Maxtor 250 gb > Radeon 9800 pro > Soundblaster Audigy 2 Platinum!

Sedan ett par renoveringsobjekt som ligger och skräpar ;)

Permalänk
Medlem

Japp, känner igen mig precis som du förklara.
En hel del FPS droppar osv i spel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knoge
Glömt att spara inställningar i bios? TIHI!!!

Och det där med BIOS kanske kan ju vara "BIOS-batteriet" ?

Kan vara V-sync om du är dum nog att inte har stängt av den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vanellus
Och det där med BIOS kanske kan ju vara "BIOS-batteriet" ?

Kan vara V-sync om du är dum nog att inte har stängt av den.

Vad skulle V-sync ha att göra med agphastigheten?

Permalänk
Medlem

Sorry, måste läst fel... BIOS-batteriet ?