Muskampen 2025: Segraren korad!
Permalänk

Bedöm min hemsida

Kolla min hemsida och säg vad du tycker..
Säg till om nått e fel och om det är nått jag borde tillägga/ändra på. Gjorde den för en vecka sen på två dagar. Lite stress!

http://www.particle-designs.tk

Visa signatur

[2500+ barton - Aopen AK79D-400VN - Radeon 9200se - 512mb DDR - Maxtor 80gb - Compucase 6A21]
[Laptopen IBM R40] [Mobil Samsung D600 och SE T630][email: particle@gavle.to] [ICQ: 67844045]
[SWECLOCKERS.COM - datornördarnas egen himmel]

Permalänk

Vad är det för skillnad på 5/5 och 10/10?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av malicious
Vad är det för skillnad på 5/5 och 10/10?

Hehe, undrar jag också. Dina Iframe ser lite konstiga ut. De är för små till några sidor

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM
martin.eksit. - EP 8RDA+ - XP2400+ - Prophet 9700 Pro - HyperX 512Mb - WDC 120Gb, SGB 120, 200 GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mattan_carpet
Hehe, undrar jag också. Dina Iframe ser lite konstiga ut. De är för små till några sidor

Oj.. det blev lite fel! 5/10 ska de vara! Okej.. ska ta mej en titt på Iframes:arna.

Visa signatur

[2500+ barton - Aopen AK79D-400VN - Radeon 9200se - 512mb DDR - Maxtor 80gb - Compucase 6A21]
[Laptopen IBM R40] [Mobil Samsung D600 och SE T630][email: particle@gavle.to] [ICQ: 67844045]

Permalänk

Sidan har mycket god potential att bli riktigt bra.

Dock är jag inte så förtjust i färgscemat, Blått och Orange....

Och den ljusblåa färgen är något för standardturkos....

Visa signatur

C64, bandstation
www.deliasson.com

Permalänk
Medlem

Visst, utseendet är bra. Färgvalet är det inget fel på...förutom den turkosa mittenbakgrunden kanske. Men vad gör bilderna längst ner? Nyheterna är ju inte direkt något man vill se under hela besöket heller, räcker att man ser dem när man kommer dit. Jag hade gjort så att hela mittenframen (eller iaf typ 80%) fylls med text och tjafs, istället för att ha en liten iframe med nyheter som syns hela tiden och en ruta längst bort till höger där all text man ska läsa finns. Nu får man ju t.o.m. scrolla "om mig", fast det inte alls är mycket information i den. Och det är ganska svårt att läsa svart text mot en mörkblå motorhuv.
Och sen hade jag även fixat så att bakgrundsbilderna inte loopas, ser mindre snyggt ut när "Particle | Designs" kommer två gånger, även bilen i mitten skulle du kunna låsa i nedre hörnet(med CSS, background: url(bil.jpg) bottom right fixed).
5/10.

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Medlem

håller med filigran, mkt bra färgval!
iframe (om du tvunget ska använda sådan) bör förstoras
sidan ser helt skev ut i högre upplösningar
funkar iaf bra i firefox (f d firebird)
det går inte att läsa vad som står på bilden överst till höger
[b]6/10[/b] (färgvalet väger tyngst)

Permalänk

Snygg... håller med föregående... men bilderna?!?!
Va i helsike gör en röd volvo där?!

Visa signatur

"If you can't explain it simply, you don't understand it well enough"

Vad du än ställer för fråga så är svaret alltid detsamma: www.google.com

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av filigran
Visst, utseendet är bra. Färgvalet är det inget fel på...förutom den turkosa mittenbakgrunden kanske. Men vad gör bilderna längst ner? Nyheterna är ju inte direkt något man vill se under hela besöket heller, räcker att man ser dem när man kommer dit. Jag hade gjort så att hela mittenframen (eller iaf typ 80%) fylls med text och tjafs, istället för att ha en liten iframe med nyheter som syns hela tiden och en ruta längst bort till höger där all text man ska läsa finns. Nu får man ju t.o.m. scrolla "om mig", fast det inte alls är mycket information i den. Och det är ganska svårt att läsa svart text mot en mörkblå motorhuv.
Och sen hade jag även fixat så att bakgrundsbilderna inte loopas, ser mindre snyggt ut när "Particle | Designs" kommer två gånger, även bilen i mitten skulle du kunna låsa i nedre hörnet(med CSS, background: url(bil.jpg) bottom right fixed).
5/10.

Tack.. fick endel att tänka på där! Låsa bakgrunden e nått jag funderat på, men har inte vetat hur jag ska göra, men nu vet jag!

Visa signatur

Permalänk

Blev ju aningen knasigt i 1600*1200 som jag kör... allt blev för smått...

Visa signatur

hollywoodstar

Permalänk
Medlem

Varför kan man inte klicka upp bilderna i lite större format?
Annars tycker jag själva designen var ganska snygg och färgvalet var det inget fel på.

Visa signatur

Sverige är ett så litet land att det bara får plats en åsikt i taget där.

Permalänk
Medlem

När man kommer till första sidan och ser alla den där texten som var oläslig funderade jag på att stänga browsern. Varför har du en försida???

Minitexten sen upp till höger retar jag mig till döds på, varför finns den där?
Sen fram med bild under texten är NO, NO... Så bort med det!

Bar färgval. Ser ok ut. Fast jag hade satt mig ner och försökt ta bort det som känns halvfärdigt. Du har en viss talang, jobba på den! Du är ung så du har tid att lära dig. Besök insperations sidan nummer ett www.linkdup.com

Visa signatur

2x2Ghz PowerMac G5, 8GB Ram, 500 GB HD. Apple X-RAID 1,75 TB HP XW5000 P4 3.0 4GB Ram, 200 GB HD, PowerBook G4 17" 1,33 Ghz 2 GB Ram 80 GB HD, HP NW8000 PM 1.7 2 GB Ram 80 GB HD. HP IPAQ H5550 128MB BT POCKET PC 2003 Apple iPod 40GB Sony Ericsson Z600 Silver Night Apple iSight Webcam SONY Cybershot DSC-F828 Canon XM-2 videokamera mm

Permalänk
Medlem

svaramig: Sitter du och letar upp alla gamla trådar du kan hitta eller..?

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av filigran
svaramig: Sitter du och letar upp alla gamla trådar du kan hitta eller..?

Nej, bara läser forumet framåt, kul att se vad som diskuteras... Sen kan jag inte låta bli att svara, fast det är ju det man skall göra på ett forum!

Visa signatur

2x2Ghz PowerMac G5, 8GB Ram, 500 GB HD. Apple X-RAID 1,75 TB HP XW5000 P4 3.0 4GB Ram, 200 GB HD, PowerBook G4 17" 1,33 Ghz 2 GB Ram 80 GB HD, HP NW8000 PM 1.7 2 GB Ram 80 GB HD. HP IPAQ H5550 128MB BT POCKET PC 2003 Apple iPod 40GB Sony Ericsson Z600 Silver Night Apple iSight Webcam SONY Cybershot DSC-F828 Canon XM-2 videokamera mm

Permalänk
Medlem

Färgen på Iframen känns lite fel, annars snyggt

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.