HL2-kupongen, har du skickat efter eller ska du tanka?

Permalänk
Medlem

HL2-kupongen, har du skickat efter eller ska du tanka?

Hejsan!
Jag har som säkert flera andra fått en HL2-kupong med mitt 9600 xt. Jag tänkte bara höra med er vad ni har gjort med era kuponger, man kan ju redan nu skriva in sig på atihl2offer.com och få HL2 hemskickat när det är release. Sen finns ju altenativet att vänta och tanka hem det ifrån steam, helt lagligt förstås.
Hur har du gjort eller har tänkt att göra? Förstår inte riktigt vad dom snackar om på atihl2offer.com, för enligt dom finns det tre altenativ.

Option 1:
I wish to download the Valve Premier Pack online using STEAM, Valve's broadband delivery mechanism, free of charge.

Option 2:
I wish to order the Valve Premier Pack on CD-ROM.

Option 3:
I wish to receive Half-Life® 2 when available in retail, I am not interested in receiving the Valve Premier Pack.

Vad är skillnaden mellan 2 och 3 och vad är Valve Premier Pack? Lite förvirrad faktiskt. Men det lutar ju åt att välja 3:an.

Mvh Daniel.

Permalänk

Kanske har något att göra med att Steam antagligen kommer bli en betaltjänst innom en snar framtid.
Vet ej säkert.

Visa signatur

Core i5-6600K, 2x8GB Vengeance LPX 2666MHz, Z170 Pro gaming, MSI 760GTX

Permalänk
Medlem

Valve Premier Pack är väl Half-Life + CS + Opposing force....osv

Permalänk
Medlem

Alternativ 1.

Permalänk
Medlem

Det är Nr 3 du ska ta om du vill ha HL2. "Valve premier pack"= Half Life + cs etc

Visa signatur

| 8700K | ASUS Z370-F STRIX | Deepcool 240 EX | G.Skill Trident Z 16GB 3000Mhz | ASUS GTX 1080 Strix | SAMSUNG 970EVO 500GB | Evga 1600W P2 | ACER XB271HU | NZXT H440W |

Permalänk
Medlem

Valve Premier Pack , är det HL1 ?

Visa signatur

Amd 2500+ AQXEA 0330 @ 2200mhz 220x10 | 2x256mb-1x512mb PC3200 | Powercolor x800Pro ViVo @ XT PE
Celeron 800 @ 920mhz 115x8 | 512mb PC 133 | Geforce 2 200MX

Permalänk
Medlem

Jag har för mig dom erbjuder dom som inte vill vänta på HL2 , pga av förseningen , chansen att få CS + HL1 + ngogra andra spel istället för HL2.

Visa signatur

-LIVERPOOL FC || YOU´LL NEVER WALK ALONE || LIVERPOOL FC-

Permalänk
Medlem

hl2 koden

Jag köpte ett radeon 9800xt och fick med koden oxå, jag har mailat valve och de har skickat tillbaka ett svar.

Först! får du välja om du vill ha ALLA valve spel dvs hallife1, vs, tfc osv osv antingen hemskickat eller att du tankar det genom steam! eller ifall du inte vill ha alla så tar du ju bara ett! det påverkar inte hl2 någonting, så fort du dragit ner steam, skrivit in hl2 koden och börjat tanka tex cs så skrivs du in automatiskt för hl2. mer än så behöver du alltså inte göra, sen när Hl2 släpps så kontaktar dom dig genom steam (programmet) de lägger in en länk där du sen kan dra ner hl2, frågan är ju hur man ska göra om man ska tanka den eller få orginal kartong hemskickad för då har man det ju så! men om du vill ha nått hemskickat får du stå för frakten och sen är det en väntetid på runt 3-4veckor....

altervnativ 3 som de skrivit betyder att ifall du inte vill ha nått valve spel förutom HL2 så ska du aktivera koden där, det spelar ingen roll vilket som du gör, antingen så drar du ner alla spel inkl. hl2 eller bara hl2, det finns ju de som inte vill ha eller redan ha alla valve spel.

jag tog alla iaf och funderar på att beställa hem ett premierpack det skulle vara nice!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tack för svaren allihopa!

Rejvscorpio:
Tack för info'n!
Har redan HL1 + cs. Men kan jag få alla valvespel hemskickade + HL2 (även det hemskickat)?
Eller tanka hem valvespelen och sedan få HL2 hemskickat?
Hur gör jag då? väljer jag först altenativ 1 och tankar hem valvespelen och sedan altenativ 3?
Eller kan jag först välja alt. 2 och sedan 3?
Det låter ju på dom som att "du får välja ett av dessa", men man får alltså välja två?

Mvh Daniel.

Permalänk

Ni som får HL2 hemskickat. Räckte det med att ni mejla dom eller är ni tvugna att skicka brev på posten med kort på din kod och kort på din ati-produkt ? jag ska nämligen beställa hem hela hl2, men tycker det verkar jobbigt att fixa alla bilder man ska ha. Snälla hjälp mig!

Permalänk
Medlem

halflife2

du väljer nu om du vill ha det hemskickat eller ifall du vill tanka alla valve spelen, alltså hl1 cs tfc osv osv, sen när hl2 väl släpps kommer valve att kontakta dig genom steam, de kommer att lägga in typ en länk/text på dom personers steam som har en hl2 kod, det räcker med att du installerar steam, trycker på games och tex att du vill tanka tfc, när du väl fyller i hl2 koden så kommer det upp en ruta "thank you for registering your hl2 bundle code bla bla bla", alltså när spelet väl släpps så kontaktar dom dig, då får du välja om du vill ha det hemskickat eller eller nerladdat, alltså det du gör idag med tfc osv påverkar inte hl2, men se bara till att registrera din kod hos steam.....

Visa signatur
Permalänk

Jag har valt att få det hemskickat. eftersom jag vill ha karton och så. Men nu står det att jag ska ta bild på koden och förpackningen av mitt ati-kort. och sedan skicka det ända till USA. finns det inget lättare sätt ? jag orkar inte ta reda på priser å så med brev :p. Snälla hjälp

Permalänk
Medlem

det verkar i dagsläget vara enda sättet för att inga "hackare" ska få tag på grejor.....säger som jag alltid säger, folk tycker att det är tufft när hackare sabbar både windows, spel, hemsidor, men det är OSS det påverkar, inte företagen...hade de tex inte hackat källkoden hos valve på hl2, så hade nog spelet släppts tidgare oxå...men men...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Du måste klippa i kartongen:

Original UPC (bar code) or the full product name cut from the ATI or Partner product package (Photocopies will not be accepted)

Måste man betala TVÅ frakter om man vill ha både "premium pack" och HL2 eller vad menar dom?

Undrar också om man verkligen ska måsta skicka allt detta till USA...låter jobbigt....

EDIT:
Vafan, får man inte detta om man köpt ett 9600XT??

Q5: Which products are bundled with the Half-Life® 2 promotional offer?

ATI is offering the Half-Life 2 promotion with the following products:

Built By ATI qualifying products (available in North American Retail, only)
RADEON™ 9800XT
ALL-IN-WONDER® 9600 PRO
Or

Graphics By ATI qualifying products (available worldwide)
RADEON™ 9800XT

Visa signatur

"Det var bättre förr, men inte länge till.."

Permalänk

men man kan säkert skicka båda i ett å samma brev ?
shit va komplicerat. hoppas att någon kan förklara snart. om jag skulle göra nåt skullde det bara bli fel eftersom dom förklarra så dåligt på den hemsidan

Permalänk
Medlem

Dom kan ju inte skicka allt i samma paket eftersom HL2 inte finns ännu......eller.....hmmmmm....

Visa signatur

Permalänk

nej men jag menar när det kommer ut

Permalänk
Medlem

Dom skickar allt när HL2 kommer menar du?.......jaa....kanske det....
Verkar mysko att det står också att det bara gäller dom som köpt 9800XT och inte 9600XT......

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det grafikkortet som har fått en HL2 kupong med gäller det. Nä, jag säger fortsättningsvis alternativ 1. Det e ju tusen ggr lättare å ladda ner det än å hålla på å skicka saker fram och tillbaka över halva världen.

Permalänk

aa jo .men går det att ändra ? jag har redan fyllt i att jag ska får det i förpackning

Permalänk
Medlem

hur fan menar dom? att man ska kopiera hl2 koden osv eller ska jag "fota" alltså med kamera? lite dumt förklarat då det på svenska kan översättas till båda...humm

Visa signatur
Permalänk
Medlem

va jag vet så är nya release datumet i september (tack nvidia), jaja känns som att det inte spelar nån roll längre, kommer när det kommer

Visa signatur

E

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rejvscorpio
hur fan menar dom? att man ska kopiera hl2 koden osv eller ska jag "fota" alltså med kamera? lite dumt förklarat då det på svenska kan översättas till båda...humm

Dom menar nog en kopieringsautomat.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xviz
va jag vet så är nya release datumet i september (tack nvidia)

VA????

Permalänk

HAHA... alltså det låter ju sjukt. Jag uppfattade det som att man skulle ta kort med twx min webcamera på koden och på ati-paketet. men om dte inte stämmer så ???

Permalänk
Medlem

Du ska kopiera kupongen (med koden framskrapad) och kvittot på graffekortet, och KLIPPA ut modellbeteckningen från kartongen till graffekortet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Väntar nog ett par månader

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mocla
VA????

nvidia klagade på prestandan på deras grafikkort i hl2 så nu ska valve försöka optimera koden så det skulle flyta bättre med nvidia kort

Visa signatur

E

Permalänk
Medlem

Och det finns att läsa vart någonstans?

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xviz
nvidia klagade på prestandan på deras grafikkort i hl2 så nu ska valve försöka optimera koden så det skulle flyta bättre med nvidia kort

De har redan optimert så mycke de kan till nvidia grafikkort, HL2 är försenat för att källkoden vart stulen.

Visa signatur

"My side, your side! My side, your side! My side, your side! My side, your side! My side, your side! My side, your side!"