BF - Antitank vs. Infanteri

Permalänk

BF - Antitank vs. Infanteri

Hur ska man skjuta på en infanterisoldat med Bazookan för att träffa å skada dom?¿ Tycker ofta att jag träffar dom precis vid fötterna, borde dom inte dö av splashdamagen?¿ Dom överlever ju jämt . . . Eller ska man sikta en bit famför dom eller ska raketen träffa typ mitt i magen ?¿
Man e ju oftast rätt chanslös mot andra i fronten om man inte kan träffa dom =/

Visa signatur

P4 2.4, Microstar MS-845e max2,2x 512 Apacer 333 Mhz DDR, 2*60 GB IBM Deskstar, 250 GB Maxtor, GF4 Ti4200 128 MB, känns ju bra att moderkortet inte stöder mer än 266 Mhz minnen . . .

Permalänk
Medlem

pansarskott är inte till för att skjuta mot infanteri. det är wwII, inte quake. använd din pistol.

Visa signatur

12:50. Press Return

Permalänk
Medlem

Japp, pistolen är din vän om du e anti tank.

Permalänk

sikta mot magen så går det bra

Visa signatur

Prescott 2.8GHz l 1024Mb ram l Asus 9600XT l Audigy2 l
Seagate 120Gb l Nec ND1300 l
Logitech Z-2200 l Samsung 172X l

Permalänk
Medlem

Träffa på magen så går det ännu bättre

Permalänk
Medlem

Sikta på magen för att få "one shot one kill".. Men det kräver en del precision.. Måste träffa prick på.. Jag rekommenderar istället pistolen, som är jävligt kraftfullt.. Testa bara att snipea med pistolen, fungerar utmärkt och du siktar bättre än med andra vapen ;D

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Som tidigare sagt så måste man få en direktträff, raketen måste träffa motståndaren han kommer inte ta nå vidare skada om du så träffar 1 cm i marken från honom

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

det är väl bara bra att det fungerar som det gör.
hur sköj vore de att springa runt med bazooka som gör lika mycket skada som en tank kanon?

Visa signatur

-After 2000 years, I will be forgotten, and the Time-Loop will close. I will live forever, and you shall meet doom!!

Permalänk
Medlem

För att citera mitt befäl - "Pansarskottet är bra för pansarskyttefordon, vanliga personbilar och även kulsprutenästen. För enskild fi så är det akn som gäller"

Gäller inte här, men skoj. Pikadolen är bäst mot folk såvett jag har upplevt det.

Permalänk

Rsvladdningar har väldigt sällan (aldrig snarare) nån splashdam (förutom ev splitter då.

Permalänk
Medlem

skulle inte vilja kalla bf för ett realistiskt spel men de har iaf balanserat de flesta vapen rätt bra, spec om man jämför med tex wolfenstein ET där pansarskottet är extremt effektivt mot infanteri.

Visa signatur

12:50. Press Return

Permalänk
Medlem

En fråga. Om man skjuter med pansarskottet mot stridsvagnen ska man skjuta den i baken, toppen/ovansidan eller nån annanstans? Har nämligen blivit dödat i en Tiger med en enda skott från bazookan ett par gånger och det var inte roligt. När jag försöker döda tanks med ett skott bakifrån dör de ändå inte..Vad gör jag för fel?

Permalänk

vettefan men om du kör med bazookan vänta till pansarvagnen åkt förbi några meter sen skjut av pansarskottet i rumpan på den, oftast förstörs den. Om man skjuter med bazookan precis bakom pansarvagnen så tar den inte lika mycket skada, iaf vad jag märkt. tiger tanken tål lite mer baktill.

Visa signatur

CHASSI: Addtronics 7896a | MB: DFI LanParty-UT| HDD: 1 Maxtor 80 gig @ ata133 | CPU: AMD X2 3800+ @ 2500 mhz [250*10] | [color="blue"] Minnen[/color]: Gskill 2x1024 |GFX: XFX 7800gt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan
En fråga. Om man skjuter med pansarskottet mot stridsvagnen ska man skjuta den i baken, toppen/ovansidan eller nån annanstans? Har nämligen blivit dödat i en Tiger med en enda skott från bazookan ett par gånger och det var inte roligt. När jag försöker döda tanks med ett skott bakifrån dör de ändå inte..Vad gör jag för fel?

Sikta på baksidan och larvfötterna.. Alltså.. Maximal damage = snett bakom tanken rakt in i larvfötterna.. Krävs lite träning och precision.. Men det funkar ;D

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

man spränger väll bara lätta tanks genom att träffa bak ?
hmm... dom större kräver väll en 2 st fullträffar bak ?
eller har det ändrats ?
(har bara kört fram till 1.45-patchen) .

Visa signatur

P4 1,7 ghz - 512sdram - geforce 3 ti 500 - 17 tum - 60
*bort* Referallänkar ej tillåtna! /Najk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan

Om jag inte minns helt fel så är tjockleken minst under och över. Vinkel har också betydelse, om jag inte minns helt fel. Ett vinkelrätt bazooka-skott i baken eller under / övertill klämmer de flesta tanks tror jag. Till skillnad från att försöka fimpa en Tiger i fronten

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk
Medlem

Ja, vinkeln spelar stor roll. Kom upp rakt bakom tanken och panga ett skott i baken så borde tanken dö.

Ang. splashdamage så är sprängkraften "riktad" eller var det heter, gör bara skada "frammåt"(?). Rätta mig om jag har fel, men så det fungerar i BF iaf. Lär dig förutse hur fienden springer och skjut därefter.

Visa signatur

The only problem with Microsoft is they just have no taste. They have absolutely no taste. And I don't mean that in a small way, I mean that in a big way, in the sense that they don't think of original ideas, and they don't bring much culture into their products.