Permalänk

SE T100, för "snabba" ringsignaler

Kom nyss hem med en ny Sony Ericsson T100 och började genast leka med den.
En av de första grejerna man vill fixa är rignsignalen, standardsignalen är otroligt irriterande.
Jag har en gammal T28s där jag har en härlig Iron Maiden-ringsignal. På T100 går det också att skriva in egna signaler så jag satte genast igång att "skriva av" signalen från T28:an till T100:an.

Det gick fint, men jag blev grymt besviken när jag spelade upp den i T100. Den gick dubbelt så snabbt! Samma signal, men dubbelt så snabbt! Det låter INTE bra!

Åh Sony Ericsson, varför har ni ändrat på erat "ringsignalsformat"?
Jag vet inte hur jag ska kunna klara mej utan min Number of the Beast-signal....

Finns det nåt hopp om att jag gjort fel vid inmatningen, går det ändra hastigheten, nån som vet? Stod inget i manualen om det i alla fall. Jag försökte lägga in pause-tecken mellan varje ton, men det fick inte plats fler tecken.
Vet nån nånstans på nätet där det finns en T100-anpassad Number Of the Beast-signal?
Hjälp!

Visa signatur

"Nu har jag läst på komvux, så nu förstår jag vad det handlar om"

Permalänk
Medlem

Men brukar det inte finnas en meny som man kan ändra hastigheten på ringsignalen med?
Finns på min fula Nokia 3310 och min farsas Ericsson T18.

Visa signatur
Permalänk

Jag hittar inget sådant menyval i alla fall.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ändra tonlängder och pauser så att det låter rätt?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pellewalter
Jag hittar inget sådant menyval i alla fall.

Jag kan iaf. ändra takt i steg om 1 från 25 upp till 900 på min T600, borde finnas på T100 också även om den är budget. Jag kan även ändra stil, volym på egenkomponerade rignsignaler. Dock tråkigt att man inte verkar kunna ändra i nedladdade rignsignaler.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SantaClaus
Jag kan iaf. ändra takt i steg om 1 från 25 upp till 900 på min T600, borde finnas på T100 också även om den är budget. Jag kan även ändra stil, volym på egenkomponerade rignsignaler. Dock tråkigt att man inte verkar kunna ändra i nedladdade rignsignaler.

Ha! Inte mer budget än T600 imo.

Nu gled jag visst över till helt en annan diskussion

Permalänk

T100 har inte polyfoniska ringsignaler, bara gamla hederliga.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

T100 har inte polyfoniska ringsignaler, bara gamla hederliga.

Bra med gamla hederliga, ingen kraft i polyfoniska bara en lek grej.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Malm
Ha! Inte mer budget än T600 imo.

Jag tycker du har ruskigt fel nu. Vi kan börja med priset, T600 kostar ~800:- mer än T100. T100 är första telefonen i serien, den ser budget ut, den säljs med kontantkort, anonnseras ut som budgettelefon. Jag gissar också att T100 inte kan visa standby i timmar kvar såsom inga av Ericssons budgetmodeller klarar men T600 klarar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag tycker du har ruskigt fel nu. Vi kan börja med priset, T600 kostar ~800:- mer än T100. T100 är första telefonen i serien, den ser budget ut, den säljs med kontantkort, anonnseras ut som budgettelefon. Jag gissar också att T100 inte kan visa standby i timmar kvar såsom inga av Ericssons budgetmodeller klarar men T600 klarar.

Du har rätt i att priset inte kan ses som budget, inte någon fördel direkt.

Detta är sjävklart min högst personliga åsikt.
Jag äger båda modellerna och anser att T100 är bättre kvalitetsmässigt, den ser dessutom inte ut som en plastleksak med förkrympt skärm, vilket T600 tyvärr gör.
T100 är inte på något sätt en fulländad telefon den heller (visst är den ämnad som en budgettelefon), och ett byte till T610 frestar

Permalänk

Jag fixade det! Om man höll in knappen så kom det upp en punkt före "tonen" och det blev en längre ton, tvärtom motför hur man gjorde på T28:an!

Yes Yes Yes...

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Du har rätt i att priset inte kan ses som budget, inte någon fördel direkt.

Detta är sjävklart min högst personliga åsikt.
Jag äger båda modellerna och anser att T100 är bättre kvalitetsmässigt, den ser dessutom inte ut som en plastleksak med förkrympt skärm, vilket T600 tyvärr gör.
T100 är inte på något sätt en fulländad telefon den heller (visst är den ämnad som en budgettelefon), och ett byte till T610 frestar

Du menar att du hellre använder en T100 istället för en T600 och att en T600 är mer budget. Tycker du verkar ha en mycket skev uppfattning då den inte är budget vare sig hos Ericsson eller hos försäljarna.

Att du använder en T100 istället för en minimal och skön T600 är för mig mycket konstigt.

Trodde inte att någon kunde ha den uppfattningen så lägger in en bild för att verkligen veta att du menar T600 och inte R600 som vi inte pratat om här.

T600

Permalänk
Medlem
Citat:

Du menar att du hellre använder en T100 istället för en T600 och att en T600 är mer budget. Tycker du verkar ha en mycket skev uppfattning då den inte är budget vare sig hos Ericsson eller hos försäljarna.

Att du använder en T100 istället för en minimal och skön T600 är för mig mycket konstigt.

Trodde inte att någon kunde ha den uppfattningen så lägger in en bild för att verkligen veta att du menar T600 och inte R600 som vi inte pratat om här.

T600
[img.]http://www.dustin.se/DustinPictures/Products/S/5010045001.jpg[/img.]

Jag äger som sagt båda telefonerna så du behöver inte oroa dig för det.
Byggkvalitén i min T600 är usel (färgen skavs av mycket lätt och det knakar i den när man trycker på knappsatsen).
Jag sa redan i mitt förra inlägg att jag är fullt medveten om att T600 inte är en budgettelefon enligt SE men det håller jag inte med om.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Byggkvalitén i min T600 är usel (färgen skavs av mycket lätt och det knakar i den när man trycker på knappsatsen).

Ok, var nästan helt säker på att du tog fel innan, 90% här på forumet verkar ha problem med att skilja på T600 ochg R600, ber om ursäkt för missförtroendet :).

Iaf. jag tycker du ska be och få den utbytt, knapparna på min T600 knakar inte, dock låter det "klick" när man trycker när dem. Färgen har inte skavts av någonting, dock har jag inte haft den i mer än ett kvartal.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ok, var nästan helt säker på att du tog fel innan, 90% här på forumet verkar ha problem med att skilja på T600 ochg R600, ber om ursäkt för missförtroendet :).

Iaf. jag tycker du ska be och få den utbytt, knapparna på min T600 knakar inte, dock låter det "klick" när man trycker när dem. Färgen har inte skavts av någonting, dock har jag inte haft den i mer än ett kvartal.

Gav den till min syster och hon är nöjd så hon kan gott ha kvar den. T610 däremot verkar riktigt nice, nästan ett måste

Permalänk
Medlem

Äh, R600 ska ni inte heller klaga på, min fungerar prima ...eller nja

blir en t310 eller t68 när jag får lön...men nu har han löst sitt problem, dags att sluta snacka ?

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

hehe.. e väl inget direkt fel på varken r600 el. t600??

iofs, ja har just nu en r600.
Displayen har dött, men telefonen fungerar i övrigt

*funderar på att köpa mig en liten fin t630..*

Visa signatur

:: Intel Core i5-3750K @ 3.86GHz :: 16GB Vengeance 1600MHz :: XFX Radeon HD6950 2GB :: 1x 120GB SSD [WIN 7] :: 1x 1TB [SPEL / PROGRAM / FILM] :: 1x 500GB [INSTALLERADE SPEL] ::

Permalänk

hehe Dampis, bara så du vet så skapade jag den här tråden för över ett och ett halvt år sen, och senast någon skrev i den var för mer än ett halvår sen

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

hehe Dampis, bara så du vet så skapade jag den här tråden för över ett och ett halvt år sen, och senast någon skrev i den var för mer än ett halvår sen

2003-06-16 är inte 1,5 år sen. Det är 8-9 månader.

Visa signatur

uin: 6550610

Permalänk
Medlem

p800 aegzor