Permalänk
Medlem

Pentium 4 3,2 GHz 1 mb cache Prescott!

Hej, jag är lite fundersam över hur varm processorn får blir som max. Jag har juh som rubriken nämner en P4 på 3200MHz och 1 mb cache, som kom upp i 62 Grader Celsius när jag lirade CS (enligt Aida 32) Är detta en normal temperatur? Jag kör med orginalfläkten som följde med i "Boxen". Oavsett vilket så vill jag få en så kall processor som möjligt då jag tänkt överklocka lite, har ni några rekommendationer till val av CPU kylare? Priset bör ligga på max 1000 kr (nån hundrig extra är överkomligt)

/Mvh Crille

Permalänk

Re: Pentium 4 3,2 GHz 1 mb cache Prescott!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av CirX
Hej, jag är lite fundersam över hur varm processorn får blir som max. Jag har juh som rubriken nämner en P4 på 3200MHz och 1 mb cache, som kom upp i 62 Grader Celsius när jag lirade CS (enligt Aida 32) Är detta en normal temperatur? Jag kör med orginalfläkten som följde med i "Boxen". Oavsett vilket så vill jag få en så kall processor som möjligt då jag tänkt överklocka lite, har ni några rekommendationer till val av CPU kylare? Priset bör ligga på max 1000 kr (nån hundrig extra är överkomligt)

/Mvh Crille

kör en 2.8 prescott
i detta system

http://fullmoon.no-ip.org/temp/soltek2.jpg

väldigt låga varvtal på alla fläktar, ligger på 40-50 grader

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"en trevlig sak man skulle kunna göra med hans fru, det är om man malde ner henne till köttfärs, med salt och peppar och sånt där. Så gjorde man en 352 hamburgare av henne som man då gav till honom. För att då skulle ju inte han kunna äta upp dom.. ja för han är ju vegetarian. Det vore trevligt."

Permalänk
Medlem

Passar inte Zalman CNPS7000-CU till P4?

Visa signatur

Osvald: AMD 64 3200+ | 1024 GiB RAM | Sapphire X700 Pro

Permalänk
Avstängd

Jo. Kolla sign

Visa signatur

Compucase Miditower CI-6A21-svart || 2x120mm enermax || p4 2.6c@3.4ghz || Zalman ZM-7000A-CU || Abit Ic7-Max3 || 2x 512mb Adata Vitesta pc4000@524mhz ddr || 2x 160gb seagate barracuda sata 8mb || HIS 9800 pro IceQ(452/372) || Nec nd 2500 || Audigy 2 || 6752 dmark 03 || 19014 3dmark 01 ||