Ljud i båda högtalarna på gitarr inkopplad i Line in

Permalänk

Ljud i båda högtalarna på gitarr inkopplad i Line in

Har då kopplat in min el gitarr i line in porten på datorn. Faktiskt bättre ljud än väntat. Har kopplat gitarren genom preampen sen in i datorn. Men får bara ljud i vänster högtalare när jag spelar i Windows dvs utan nåt program igång men när jag spelar in så blir de både höger o vänster. Hur gör jag för att få ljud i båda högtalarna? låter bättre då..

Permalänk
Medlem

Skaffa en kabel som går Stereo till mono då .. .. så har jag gjort .. finns att köpa på musikbörsen för 29 kr lr ntåt .. men det du kan göra annars är att använda något bra inspelningsprogram typ cool edit .. sen väljer du record -> right channel eller left (vilken du nu använder).. sen får du ljudet i båda högtalarna .. men om du har massa andra preamp effekter och echo på andra kanalen .. så får köpa en ny kabel istället . !! mvh // martin

Permalänk

Du kan prova att dra ut kontakten några millimeter... Du kanske lyssnat med ett par hörlurar nån gång på nått och sen har kontakten åkt ut en liten bit, då får man bara ljud i ena luren. Samma effekt fast tvärtom Ganska smidigt faktiskt.