Behöver hjälp med felsökning.. väldigt skumt fel

Permalänk

Behöver hjälp med felsökning.. väldigt skumt fel

Det är så att min dator strular ibland eller ganska ofta vid uppstarten.. den står för d första väldigt länge och laddar processer vid uppstarten.. och undertiden visas welcome bilden..

Men om man startar aktivitetshanteraren undertiden så ser man när den startar processer och använda minnet ökar..
och oftast när den når runt 140mb använt minne så bootar datorn om..

Efter några uppstarter så funkar d igen.. väldigt iriterande..
Men d händer även att den bootar om utan nån anledning.. helt slumpvis i windows oxå..

Jag drog ut ena minnet och då blev jag av med problemet under uppstarten men datorn är något otroligt seg då..

prova även att flytta minnet till den tredje minnesplatsen men då kom strulet vid uppstarter tillbaka direkt.. så jag tänkte att minnet är väl paj..

Köpte nya 2st 256mb pc3200 OCZ plantinuim limited edition o slängde in i burken..

samma problem:(

kört med f-secure antivirus och sökt efter virus som matchar problemet men hittar inget..

samma händer om jag kör helt oklockat...:(

Visa signatur

Epox-EP8K3A KT333||AMD Athlon XP 2400+ @ 2310||512DDR PC3500 OCZ Platinum ||Radeon 9700 Flashad Pro||
>>Mods And Stuff<< Min Sida, Uppföljning Utav Lotus Bygge!

Permalänk
Medlem

Spyware är en variant. Sen en sak som man nästan alltid bör göra innan man köper ny hårdvara (om man vill fixa ett problem) är att installera om operativsystemet. Det kan lösa det mest förunderliga saker ibland.

Permalänk
Medlem

jag tror att jag har haft samma problem jag har för mig att det va ett virus som spökade.
Norton hitta inget så jag bytte till pc-cillin som då fick bort det.

Permalänk

nu har man ägnat ett par timmar åt o formatera om:o
och d funkar fint änsålänge iaf.. får prova pc-cillin om problemet uppstår igen..

jag körde addaware o spyware progg utan resultat kan ja tillägga..

Visa signatur

Epox-EP8K3A KT333||AMD Athlon XP 2400+ @ 2310||512DDR PC3500 OCZ Platinum ||Radeon 9700 Flashad Pro||
>>Mods And Stuff<< Min Sida, Uppföljning Utav Lotus Bygge!