Skönaste liret på länge

Permalänk
Medlem

Skönaste liret på länge

I samband med att man fick sin nya burk så blev det ju en självklarhet att man skaffade Medal of Honor Allied Assault.

Och jag lär då säga att det var länge sen, mycket länge sen som jag blev sittandes över 8 timmar med ett spel. Ja, om man bortser från HalfLife då.

Trodde att det skulle gå allmänt segt med mitt grafikkort som jag fick med på köpet av maskinen, men det gick hur smidigt som hellst med maxximal upplösning och allt.

Visst finns det ett svenskt producerat ; andra världskriget, lir i samma anda som ovan nämda ? Jag och namn... =/

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 samt en hängiven spöksamlare på hobbybasis 365 dagar om året
• GreeniX 800 G4 SFF i5 | Intel Core i5-8500 | 16GB | GeForce RTX 3050 6GB | 500 GB NVMe SSD | Windows 11 Home
• ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk

Skaffa tilläggen också om du gillade MoHAA. De heter Spearhead och Breakthrough.

Den andra spelet du tänker på är nog Battlefield 1942.

Kan också rekommendera Call of Duty.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pink Lemonade
Skaffa tilläggen också om du gillade MoHAA. De heter Spearhead och Breakthrough.

Den andra spelet du tänker på är nog Battlefield 1942.

Kan också rekommendera Call of Duty.

Battlefield 1942 ja,, så hette liret.

Har du någon erfarenhet från just Battlefield 1942 ? Det jag har hört är ju att det ska vara storslaget i krigspel samanhang.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 samt en hängiven spöksamlare på hobbybasis 365 dagar om året
• GreeniX 800 G4 SFF i5 | Intel Core i5-8500 | 16GB | GeForce RTX 3050 6GB | 500 GB NVMe SSD | Windows 11 Home

Permalänk
Medlem

Online kan BF vara kul, men SP tröttnar man på 5 min.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniak
Online kan BF vara kul, men SP tröttnar man på 5 min.

SP ??

Visa signatur

Permalänk

SP = Single Player.

Angående BF 1942 så finns det ju hur mycket information som helst (både här på forumet och på nätet.) Bara att börja leta...

Lycka till med krigsspelen!

Permalänk
Hedersmedlem

Call of Duty är snyggt och roligt, det kan rekommenderas.

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

Med tanke på Bf... så skaffa Bf Vietnam istället för alla expantion packs till original spelet. Vietnam är ett fristående spel i serien, fast det skiljer ju sig inte mycket... Bf Vietnam och Call Of Duty kan varmt rekomenderas. (köp dom så du kan lira på nätet)

Permalänk
Medlem

tror nog inte att hans apparat drar runt vietnam för det är så jävla buggit nu. kan rekommender day of defeat, call of duty och bf 1942 alla är klart roligaste i multiplayer

Visa signatur

Asus P&T se l I7 930 @ 4ghz l Corsair h70 2x silent typhon 1850 l 6 Gb Corsair XMS3 l G500 l Anatec sonta II l Sparkle 250 gts 512 l Corsair 750w l

Permalänk
Avstängd

hiv&helvete: Jag är nog den största fantasten av ww2 spel här, tänker inte säga varför (kan ju vara perversa grejjer )

Så jag säger: Köp expansionerna "Spearhead" och "Breakthrough".
Det är ett måste
Sen när du lirat "Mohaa", "Mohaa-S" och "Mohaa-BT" så kan du ta dig an "Call of Duty".

Sen kan jag lova dig är du fast i ww2 genren ;):D

Visa signatur

[NF7-S 2.0]-[XP2400+ @ 200x10]-[2x Twinmos Winbond 256Mb @ 400Mhz]-[PoV Gf4 4200 8x 128Mb @ 290/610]-[Seagate Barracuda 7200.7 120Gb 8Mb Sata]-[Atx Fulltower]-[ICQ:62744082]-[Http://sYph.ath.cx]

Permalänk

Jag gillade aldrig BF 1942, tyckte inte det var någon känsla eller precision i vapnen. Det enda som var kul på det spelet var fordonen, det skulle jag vilja se i fler spel. MoHAA med expansioner kör jag i timtal varje helg däremot. Bättre FPS har jag inte testat. Call of Duty ligger ett steg efter även om det är nyare. Hur kul är det egentligen med ett spel där man inte ens kan öppna en dörr? Känslan i vapnen och när man rör sig är väll rätt okay annars, men inte lika bra som MoHAA.

Permalänk
Medlem

Bf 1942 är totalt överlägset när det gäller krigsspel.. Speciellt då klanspel..
Du kan ju kolla vår klanhemsida www.clansfl.org
Ger lite känslan av hur det är att spela ;D

I Bf1942 så kan du flyga, köra tanks, fordon etc.
Allting är VÄLDIGT realistiskt och grafiken är toppen, kräver inte speciellt mycket heller.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triphys

I Bf1942 så kan du flyga, köra tanks, fordon etc.
Allting är VÄLDIGT realistiskt och grafiken är toppen, kräver inte speciellt mycket heller.

Det som jag gillar starkt hos Medal of Honor Allied Assault är ju det här när man nu knäpper en snubbe så har den karaktären olika sätt att dö på , beronde på vart man knäpper den samt i vilken vinkel han står i döds sammanhanget. Är nästan så man får den känslan av att varje individ som man knäpper har fått sin egna personliga nich på hur den ska dö, eller hur man ska säga.

Sen ett steg på andra sidan så kan jag bara inte komma undan att det mest effektiva vapnet som man kan få tag på ( än så länge, har inte kommit så långt än ) är ju utan tvekan "Sniper Rifle".

Men jag ser fram imot att få prova på bf 1942.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Medal of honor är inte så kul i singelspel, man får ju ingen hjälp av medspelarna som man får i Call of Duty. Gubbarna kan vara mer ivägen ibland, speciellt vid trånga gångar. Dom vägrar att flytta på sig om man behöver retirera, men i multiplayer är det kanonbra

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av liv&helvete
Det som jag gillar starkt hos Medal of Honor Allied Assault är ju det här när man nu knäpper en snubbe så har den karaktären olika sätt att dö på , beronde på vart man knäpper den samt i vilken vinkel han står i döds sammanhanget. Är nästan så man får den känslan av att varje individ som man knäpper har fått sin egna personliga nich på hur den ska dö, eller hur man ska säga.

Sen ett steg på andra sidan så kan jag bara inte komma undan att det mest effektiva vapnet som man kan få tag på ( än så länge, har inte kommit så långt än ) är ju utan tvekan "Sniper Rifle".

Men jag ser fram imot att få prova på bf 1942.

Håller med.. Den är ju oftast dom små sakerna som gör spelet ;D
I bf är det också en hel del trevliga "dödsanimationer"

Speciellt när man knäpper någon med snipergeväret och dom faller ner på knän och rycker till

Visa signatur
Permalänk

Call Of Duty i SP är lätt det bästa ww2 spelet jag någonsin lirat.....

Permalänk

Håller nog med den fräscha prinsen där. MoHAA med sina expansioner kommer inte långt efter dock.

Permalänk
Medlem

För att lira BF1942 måste man ha minst 384 i ram minne, annars blir det laggigt. Jag testade själv med min gamla dator, 256 funkade inte, slängde in en 128a och det flöt på perfekt!

Bara som varning om du börjar spela BF

Visa signatur

Opteron 144 265x9 :E

Jag har en anmärkning för jag är en badboy! :)

Permalänk
Medlem

Jag slår ett slag för Hidden And Dangerous 2. Tycker det är underbart skoj.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Battlefield 1942 är det spel som håller längst, lirat sen releasen för mer än 2 år sedan och lirar mer eller mindre seriöst i klan.
Call of Duty är ett av de mest action fyllda spel jag lirat, men det är alldeles förkort. Körde svårstaste och klagarade det på 8h.
När jag första gången jag klara det var på "Normal" och det tog 6h, alldeles för kort!
MoHAA är bra, men expansionerna suger tycker jag. MoHAA är så slitet och genomspelat att det inte är kul längre, men bra spel, långt men för lite action enligt mig. Bara landstigningen på Omaha som är riktigt pulshöjjande.

Visa signatur

NI finner mig i #vänster @ Qnet

http://www.antifasthlm.org/

Permalänk
Medlem

Call of Duty är helt underbart perfekt i både SP och MP! Jag klarade SP på 5h, och spelar MP, och jag har inte tröttnat än! Det är helt perfekt!

Visa signatur

must!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av grensman
Jag slår ett slag för Hidden And Dangerous 2. Tycker det är underbart skoj.

Jag testade demot
Blev inte helt nöjd eftersom dels att det var så många tangenter att hålla reda på och så var AI:n lite halvtaskig, när jag valde "follow me" så följde inte alla soldater med alla gånger, men det var ju bara ett demo trots allt.

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baalzamon
Jag gillade aldrig BF 1942, tyckte inte det var någon känsla eller precision i vapnen. Det enda som var kul på det spelet var fordonen, det skulle jag vilja se i fler spel. MoHAA med expansioner kör jag i timtal varje helg däremot. Bättre FPS har jag inte testat. Call of Duty ligger ett steg efter även om det är nyare. Hur kul är det egentligen med ett spel där man inte ens kan öppna en dörr? Känslan i vapnen och när man rör sig är väll rätt okay annars, men inte lika bra som MoHAA.

håller med. bf 1942 är ett jävla skitspel

mohaa och cod däremot KROSSAR.. bland de bästa spelen som gjorts, specielt mohaa + alla expansioner i både sp och mp

hd2 är rätt grymt spel med, dock har jag inte kommit så långt än

Visa signatur
Permalänk

Jag är en riktig fantast i ww2 games jag har bf 1942 och cod vad mer ska man fixa?

Visa signatur

// MiKeY

Permalänk
Medlem

OM du ska lira något realistiskt WW2 spel ska det vara Red Orchestra till UT2k3 och snart stöd för ut2k4.

Permalänk
Medlem

Lite trist att det inte är nått blod i MOHAA. Visst det ska inte spruta blod, men att det blir en röd fläck på kroppen där man träffade och att det typ skvätter blod realistiskt där man träffar. Annars var det ett kanonbra spel.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Jag säger bara, Codename: Eagle
inget ww2 spel men ACK så underbart! tack att jag fick störa

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lImen
Jag säger bara, Codename: Eagle

MMM det var tider det...
Kom ihåg när man satt för 3-4 år sen och lirade det....

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lappa
Lite trist att det inte är nått blod i MOHAA. Visst det ska inte spruta blod, men att det blir en röd fläck på kroppen där man träffade och att det typ skvätter blod realistiskt där man träffar. Annars var det ett kanonbra spel.

finns ju en helt ok blod-patch

Visa signatur