Styra datorn via fjärrkontroll?

Permalänk
Medlem

Jag använder uICE nu. Det är jag ganska nöjd med. Och det funkar. Men jag undrar över lite saker;

1.

När man trycker på "Menu-knappen" på kontrollen så kommer juh menyn upp. Och sen kan man ju trycka på "FILES" och där kan man juh t.ex trycka på videos m.m.

Men vart ställer man in vart jag har mina filmer? För nu går den till mappen "Mina dokument".

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2.

På min kontroll så finns det bara upp/ner/höger/vänster. Men på bilden ska det vara t.ex snett-ner-höger.

Fick ja en sneak-variant? =/

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

3. Hur gör man egentligen när man ska lägga in ett eget program? T.ex programmet till ett Tv-kort.

MYCKET tacksam för svar!

//Tusse

Visa signatur

Tusse

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dufinhu
Jag använder uICE nu. Det är jag ganska nöjd med. Och det funkar. Men jag undrar över lite saker;

1.

När man trycker på "Menu-knappen" på kontrollen så kommer juh menyn upp. Och sen kan man ju trycka på "FILES" och där kan man juh t.ex trycka på videos m.m.

Men vart ställer man in vart jag har mina filmer? För nu går den till mappen "Mina dokument".

2.

På min kontroll så finns det bara upp/ner/höger/vänster. Men på bilden ska det vara t.ex snett-ner-höger.

Fick ja en sneak-variant? =/

3. Hur gör man egentligen när man ska lägga in ett eget program? T.ex programmet till ett Tv-kort.

MYCKET tacksam för svar!

//Tusse

1. Hmm... Jag hade aldrig det problemet eftersom jag hade "länkat" Mina dokument till partion E: (där jag hade mina filer). På så sätt blev ju allt rätt för min del. Eftersom jag inte använder uICE så kan jag inte kolla, men alternativet är som sagt att lägga om Mina dokument så att de omfattar den partion eller den mapp där du har dina filer.

2. På min kontroll går det också bara att trycka åt fyra håll. Det är Packard Bell du har?

3. Den bästa beskrivningen jag kan ge, är den som jag gav vid det tidigare inlägget. Som sagt, jag använder inte uICE (längre)... Testade den bara ett tag.

Visa signatur

1 [AsRock ION 330HT-BD]
2 [MacBook][C2D 2.0 GHz][2x1024 MB Ram][100 GB Hdd][OS X Leopard]

Permalänk
Medlem

Nån som vet var man kan få tag i programmet IR-Genie. Deras sida är under konstruktion finns det nån annanstans tack för svar
Hittade programmet nyss