Permalänk
Medlem

Ritningar HIT! (CAD)

Hejsan.

Om ni behver hjälp med att göra om ritningar till Cad så säg till så kan jag göra det. Hejs svejs.

Visa signatur

| A64 3000+ @ ~3800+ | corsair xms4400 512mb | Gainward Geforce 6800NU (fullt upplåst) | 2x200gb Maxtor |

Permalänk

då kan du göra en etsritning för moderkort till mig, ifall jag skall bygga ett eget moderkort *hmm*

då har du nått att göra de närmsta timmarna

Visa signatur

bygger, reparerar och modifierar kompressoraggregat.
http://phasechange.se/

Permalänk
Medlem

Seriösa grejjer...

Visa signatur

| A64 3000+ @ ~3800+ | corsair xms4400 512mb | Gainward Geforce 6800NU (fullt upplåst) | 2x200gb Maxtor |

Permalänk
Medlem

Göra om riktingar till CAD?
Det är ju bara att ta "import" i CAD, så kan du ju konvertera massa olika format. Tar ju två sekunder och kan göras av vem som helst...

Permalänk

vadå seriösa grejjer? det är juh det

Visa signatur

bygger, reparerar och modifierar kompressoraggregat.
http://phasechange.se/

Permalänk
Medlem

menn som sagt har bara läst CAD a o ja e inte så hajj på elektronik! men om ni har typ ett vattenblock... eller liknande... det var bara en tanke...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

vad är det för fel på PAD (pencil aided design)

Visa signatur

Ett gäng datorer med lite olika prestanda.....

Permalänk
Medlem

Men ja menar om det är nån som har en ide o vill få ner den i en ritning... menar inte att konvertera ett format till ett annat... och nej det är inte bara att importera o så...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

kan du testa göra en etsritning till den här ?
http://www1.shellkonto.se/icom2002/fmsandare/soundtransmitter...

sebbe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nitram
vad är det för fel på PAD (pencil aided design)

Med det menas att man ritar själv? Själv är jag inte så begåvad i det ämnet om man säger så :p.

Visa signatur

tomt

Permalänk
Medlem

Sorry hörni har inte haft ellära än... men om ni har vattenblock eller liknande så caddar ja dom gärna...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

kunde du inte skriva det i topic då?
att du kan göra cadritningar till vattenblock och dyl. ?

sen så är det inte speciellt avancerat att leka med autocad (t.ex).
klarar man av att designa ett bra presterande vattenblock så ska man nog klara av autocad.

visst autocad kostar en slant, men det finns demo versioner.

Permalänk
Medlem

CAD är inte alls enkelt.... Om man ska göra precis på milimetern att använda funktioner osv...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Illustrator all the way baby!

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

Får man sitta en stund med CAD och klura så är det inte så extremt svårt. Om man ska göra exakta mått så finns det ju "kommandon" där man knappar in vilka mått det ska vara och i vilken riktning det ska gå. Ett vattenblock t.ex. är ju inte speciellt svårt att rita eftersom det är så pass simplelt uppbyggt. Inga överdrivet konstiga krumelurer och sånt.

Men det är bra att du vill hjälpa till. Du kanske kunde skriva en CAD-skola?

Permalänk
Medlem

hmm nja... Ville ha nått o göra bara... MEn ja kan göra exakta 2d och 3d ritningar... bara jag får mått och mindre beskrivning...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tycker cad är jobbigt jag

Hade cad i 2,år förut, o inge mer efter det.

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk
Medlem

Vilket CAD-program använder du, Mechanical Desktop eller?

Hur mycket har du läst? *nyfiken*

Permalänk
Medlem

När 80% av min klass får mvg i CAD så är det nog inte allt försvårt då medlet annars ligger på 12 i snitt.

Permalänk
Medlem

ixon, kan bara inte vara nivån på just den kursen som är för låg?

Permalänk
Medlem

Mev

Håller med dig där faktiskt.

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erki87
CAD är inte alls enkelt.... Om man ska göra precis på milimetern att använda funktioner osv...

Du, jag har läst cad/cam a, cnc a, b, c & d. så jag vet vad det handlar om.
Iof så har cnc-kurserna ingenting med cad att göra, men det är små tolleranser som gäller.

Edit: 1mm är mycket!

Permalänk
Medlem

Vad taskiga alla är! Han försöker bara hjälpa de som vill ha hjälp, sluta klaga om ni tycker det är så lätt med CAD behöver ni ju inte be honom göra något åt er

Permalänk
Medlem

Ja exakt vad har ja gjort er??? ja har bara erbjudit min hjälp... :S

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Du kan få göra en skalaenlig 3d-modell av ett chieftec-fulltower åt mig.. Kan CAD en del, men har än så länge bara riktigt bra kläm på 2d-funktionerna.. Det skulle vara en stor hjälp..

adda mig på msn eller nåt om du vill ha mer information

Permalänk
Medlem

Du skulle kunna göra en ritning på ett vattenblock åt mig du kan skicka ett pm om du skulle kunna tänka dig detta... så skulle jag kunna skicka mina tankar på hur jag vill ha det Tack på förhand !

Visa signatur

ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Asus 4070 OC| Ryzen 7800X3D | 32GB Corsair 6000Mhz CL30 | EVGA G2 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Medlem

Tack, för en superb cad ritning

Visa signatur

Dator = Ja

Permalänk
Medlem

hehe ingen orsak.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Mev, då man fick göra klart hela boken "cad A" lr vad den nu hete så kan väll inte nivån vara för låg. Snarare CAD som är otroligt lätt att lära sig. Diverse programerings kurser som JAVA osv är ju en annan femma med klassen

Permalänk
Medlem

ixon, jag tror fortfarande att kursen kan vara lite för lätt satt. Fotboll är också väldigt lätt att lära sig men svårt att spela riktigt bra. Det finns väldigt mycket innom begreppet CAD.