Muskampen 2025: Segraren korad!
Permalänk

9800pro problem

Hej har ett his 9800pro. Fungerade prima tills ett par dagar sen då jag märkte vissa problem med "små vita prickar" lite över allt i olika spel och program som tex 3dmark. Jag har försökt med olika drivsar till gfxet men det har då inte hjälpt ngt...Kör nu med omegas senaste. Ibland när jag startar datorn eller inte spelar på ett tag så finns det inte lika många prickar under den tiden jag spelar då. Men ifall jag startat ett annat spel just efter det eller samma spel så finns det mycket fler prickar.....Min fråga:
Vad är det som är fel!?!

// Besviken ati ägare förtillfället.

ps kan ni svara?

Visa signatur

I feel just like a child

Permalänk
Medlem

Kanske ska be nån snäll moderator flytta den till:
Skärmar - Grafikkort - Ljudkort

Kanske får bättre svar där...

Visa signatur

Antec P160 + 480W Trueblue, P4 3.2GHz, Asus P4C800-E, R9800Pro, 1024Mb OCZ Dual Platinum, WD200Gb SATA, Maxtor 120GB, Aerogate II, Nec DVD +/-, Plextor DVD

Permalänk
Medlem

Kan vara överhettning, prova att sätt en fläkt som blåser mot kortet och se om det hjälper.

Permalänk
Medlem

små vita prickar får jag på¨mitt 9800pro med R360 kärna (!), annars ffår du vääl göra rma

Permalänk
Medlem

så blir det me mitt geforce FX 5200 128 mb när jag klockar det lite för mkt

Visa signatur

Amd athlon 64 3500+, Abit av8 eye socket 939, Corsair pc3200 512 mb 400 mhz, Geforce 4 ti 128 mb (KLOCKAT), 200+120 gigs hd..

Permalänk
Hedersmedlem

Vita prickar kan hända ifall det är överklockat, dåligt kylt eller att kortet har dålig RAMDAC och är defekt.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3070 :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Fractal Design R5
WiFi: 2x Alta Labs S24-POE :: 2x Alta Labs S8-POE :: 3x AP6 Pro :: 1x AP6W

Permalänk

har ej klockat det så....är det bara skicka tilbaka det eller?

Visa signatur

I feel just like a child

Permalänk
Medlem
Permalänk

hmm då är det nog det man får ta och göra....ska man kontakta dem först eller?

Visa signatur

I feel just like a child

Permalänk

verkar vara något måndagsex. skicka tillbaka, givetvis skall du ha ett nytt.

Visa signatur

P4 3.0 ghz > 2 * 512 DDR 400mhz > Maxtor 250 gb > Radeon 9800 pro > Soundblaster Audigy 2 Platinum!

Sedan ett par renoveringsobjekt som ligger och skräpar ;)