Vdsl scream - är det någon i hela sverige som har det?

Permalänk
Medlem

Men enligt bostream var ju stationerna i gbg inte utbyggda förräns i fredags? Jag trodde det var för vdsl? Det kanske bara gällde bostream?

Visa signatur

Är man inte bra så måste man se bra ut!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tear
Men enligt bostream var ju stationerna i gbg inte utbyggda förräns i fredags? Jag trodde det var för vdsl? Det kanske bara gällde bostream?

När det gäller vissa stationer i Stockhom så säger Bostream att de är helt fulla (läs ADSL) och någon vidare utbyggnad inte är aktuell. Kanske håller man på att ändra kurs i riktning mot ADS2 och ADSL2+ på samma sätt som Telia (med hjälp av Ericsson).

Permalänk
Medlem

Men nu pratar vi gbg Har bbb fungerande VDSL här? Varför har jag då väntat såhär länge på bostream?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Men nu pratar vi gbg Har bbb fungerande VDSL här? Varför har jag då väntat såhär länge på bostream?

För att Bostream och BBB inte är samma företag?

Permalänk
Medlem

Jo jo, det var inte så jag menade. Jag menade: Varför valde jag inte bbb isf bostream? Eller varför bytte jag inte när jag märgte att bostream inte kunde leverera? Jag trodde hela tiden att det var för att stationen inte var förberedd för vdsl och då inte heller bbb kunde leverera vdsl...

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Jag tror inte det är någon skillnad mellan Gbg och Sth när det gäller VDSL.
BBB: Funkar
Telia: Lägger ner
Bostream.: Har problem

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x-dr3am
Det är en 610v och nej den är modem som standard.

Har du koll på om de gjort några firmware ändringar?
Lite undrande eftersom de verkar ha gjort sig besväret att döpa om det till 510v?

Visa signatur

Mamma är bäst!

Sur o Deppig?
Läs lite goda nyheter!
https://www.goodnewsmagazine.se/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Morfeus
Har du koll på om de gjort några firmware ändringar?
Lite undrande eftersom de verkar ha gjort sig besväret att döpa om det till 510v?

Inte osannolikt är den strypt så att den endast kan köras i bryggat läge. Sannoligt därför är namnet bytt till 510V.

Permalänk
Medlem

Alltså, är det någon som sitter på scream vDSL just nu??? Någon i hela världen? Tycker alla snackar om "ja jag har en polare på 26mbit" men igentligen så verkar det inte finnas någon nån stans som sitter på scream vdsl. Ifall jag har fel kom fram och posta lite tptest ping tider iaf, i nuläget fattar jag inte hur folk kan vänta på bostream, klart har man inte access till bbb så är det väll inte mycket att göra åt, men har man bbb vdsl access är saken klar.

Har bbb VDSL, tankar i 1,3mb/s , samtidigt som man ular i 960, det är inte helt full duplex, om jag inte tankar så ular jag i 1080... Pingtiden imot sunet är runt 1-2 MS konstant, vad kan man klaga på? Inte direkt så man inte klarar sig på 12/9 mbit.... Tycker bostream kan ta och lägga ner med sitt långdragna sätt att säga "vi kommer aldrig leverera någon vdsl"

Permalänk
Medlem

har modem o inloggning sedan några veckor nu...men min station kommer uppgraderas...
enl senaste besked från Bostream:
------
Hej!

Vad gäller uppgradering till scream så är det sagt att innan slutet av april ska alla stationer som är kvar vara uppgraderade. Vissa är redan färdiga.
------------

Permalänk
Medlem

Min station (GBG/Vasa) är redan klar och utbyggd, jag har modem och ip-nummer... Fungerar det? NEJ! De har tekniska problem säger de... FAN! Varför valde ajg inte BBB från början...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

precis samma status som dig då tear, men min station är GBG/kaserntorget

Permalänk
Medlem

Såhär ser det ut på min status sida:

Citat:

Följande information hittades.

Din order
Er order är mottagen och godkänd. Vi håller på att koppla Ert telefonabonnemang till vår utrustning på Er telestation. Nästa steg är att vi kommer att skicka ut Ert modem.

Ert modem
Ert modem kommer att skickas till Er idag. Normalt tar det tre dagar till det att Ni kan hämta ut Ert modem på ett av Postens utlämningställen.

Stationsinformation
Din närmsta station är GÖteborg/vasa. Din station är utbyggd. Installationstiden beräknas till 3-4 veckor från beställning.

Varför skriver de inte att de har problem så man vet? Det har stått att mitt modem ska skickas idag i 10dagar nu fast det är 14 dagar sedan jag fick det Installationstiden beräknas till 3 veckor från beställning... Visst... jag har väntat 10veckor och det är lite i dethär sammanhanget...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

grrr... händer ingenting idag heller och imorn är det väl helgdag? orkar man ens ringa dom..... dom kommer ju troligtvis bara säga "nästa vecka ska du bli omkopplad".

Permalänk
Citat:

Såhär ser det ut på min status sida:

Varför skriver de inte att de har problem så man vet? Det har stått att mitt modem ska skickas idag i 10dagar nu fast det är 14 dagar sedan jag fick det Installationstiden beräknas till 3 veckor från beställning... Visst... jag har väntat 10veckor och det är lite i dethär sammanhanget...

Exakt samma besked har jag fått när det gäller min station:
"Din närmsta station är Stockholm/Östermalm. Din station är utbyggd. Installationstiden beräknas till 3-4 veckor från beställning".

Jag kontaktade Bostream i går och frågade hur jag ligger till i kön och fick då svaret: Stationen är utbyggd och fullbelagd. Någon vidare utbyggnad är inte planerad! Men hallå vad håller ni på med. Ni annoserar för fullt om VDSL, men säljer inget. Ursäkta men jag förstår inte affärsidén.

Min slutsats när det gäller VDSL är följande: Telia och Bostream som använder Alcatel/Thomson:s utrustning håller på att lämna banan. Kvar blir Bredbandsbolget som tar sin utrustning från Cisco.

Nu har lagt en beställning hos Bredbandsbolaget.

Permalänk
Medlem

zamson: RING!!!! Stressa dom! Det är då det händer saker...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hasselper
Exakt samma besked har jag fått när det gäller min station:
"Din närmsta station är Stockholm/Östermalm. Din station är utbyggd. Installationstiden beräknas till 3-4 veckor från beställning".

Jag kontaktade Bostream i går och frågade hur jag ligger till i kön och fick då svaret: Stationen är utbyggd och fullbelagd. Någon vidare utbyggnad är inte planerad! Men hallå vad håller ni på med. Ni annoserar för fullt om VDSL, men säljer inget. Ursäkta men jag förstår inte affärsidén.

Min slutsats när det gäller VDSL är följande: Telia och Bostream som använder Alcatel/Thomson:s utrustning håller på att lämna banan. Kvar blir Bredbandsbolget som tar sin utrustning från Cisco.

Nu har lagt en beställning hos Bredbandsbolaget.

Exakt samma sak hände mig, har också beställt BBB. Får tillbaka installationsavgiften från Bostream (har haft Scream-ADSL).

Permalänk
Medlem

jag väntar tills nästa vecka. Har jag inte fått vdsl från bostream då så tar ajg också bbb

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JB-Prod
Exakt samma sak hände mig, har också beställt BBB. Får tillbaka installationsavgiften från Bostream (har haft Scream-ADSL).

Edit: Malmö/Sparven

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JB-Prod

Att Bostream betalar tillbaka installationsavgiften tyder på att man givit upp.

Permalänk

Har ringt upp bostream idag för att höra efter om dom verkligen ska installera scream vdsl denna veckan som dom lovade i telefon för 3 dagar sedan.

Svaret blev detta;

Det blir nästa vecka ser jag nu, det är ju röda dagar nu och så..

Men ligger dom efter nåt så grymt så får dom väl för helvete jobba över som alla andra företag.
Jag blir så sur...

I mitt brev som jag fick i fredags (2:a) stog det att jag skulle bli inkopplad vecka 14, men då hade dom inte många timmar på sig, sedan vecka 15 och nu vecka 16.
Notera att brevet skrevs 200-03-24

Det är 3 Mbit vi snackar om till skillnaden mot BBB och det dröjer tills sista april tidigast innan BBB kommer hit med sina 10Mbit och jag kan bara inte dryga ut det mer än vad som skett.

Ångest ångest och maktlöshet. Ska jag vänta tills måndag/tisdag och se om dom kopplar in eller ska jag klippa banden direkt och gå till BBB?

Visa signatur

Alltid otur!

Permalänk
Medlem

Jag ska vänta tills nästa vecka och se, sedan bryter jag banden och tar BBB. BBB har ju 12/9mbps så ner skiljer det bara 1mbps och upp skiljer det 4mbps. Jag tror dock inte det är någon märkbar skillnad. Jag ångrar att ajg inte valde BBB från början...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Bara en dum fråga...

Ni som har väntat hur länge som helst, fått hundra olika besked, blivit lovad allt mellan himmel o jord... hur fan kan ni acceptera det???????

Permalänk
Medlem

Nu funkar mitt VDSL... igår kopplade Bostream ur mitt adsl och idag rättade dom till ett problem dom stötte på igår så idag funkar det! Jag har 800 meter till stationen och får följande resultat i tptest.

Ping till gateway är 16ms
Ping till sunet.se är 16ms

Ville bara dela med mig...vet inte hur man mäter sin bandbredd på ett bra sätt..nån lär väl uppskatta dom här siffrorna.. Stationen är "Råsunda"

Permalänk
Medlem

GOTTEGRIS!!!!! Varför startar aldrig mitt igång...

Visa signatur

Permalänk

Zamson jag ska få mitt VDSL nästa vecka, vet ej dock om blir stationen Råsunda för dom harju byggt några nya. Men kan säga vilka gata så man får liten uppfattning vad 800m är kabelvägen ;=

Permalänk
Medlem

Ge mig ditt telenummer, så kan jag kolla din exakta kabellängd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zamson
Nu funkar mitt VDSL... igår kopplade Bostream ur mitt adsl och idag rättade dom till ett problem dom stötte på igår så idag funkar det! Jag har 800 meter till stationen och får följande resultat i tptest.

Ping till gateway är 16ms
Ping till sunet.se är 16ms

Ville bara dela med mig...vet inte hur man mäter sin bandbredd på ett bra sätt..nån lär väl uppskatta dom här siffrorna.. Stationen är "Råsunda"

Måste säga att speeden ser himla fin ut Synd att jag bor 1km för långt bort för att få det =(

Permalänk
Medlem

hmm... underligt.

Talade nyss med kundtjänst och dom säger att mitt vdsl modem är på väg och att min station (GBG/Biskopsgården) byggs ut i nästa vecka. Hon på telefonen lät väldigt optimistisk.
Vad säger ni från biskop om det?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xaanin
Måste säga att speeden ser himla fin ut Synd att jag bor 1km för långt bort för att få det =(

Bor du i Solna så bygger ju dom som sagt ut flera, menar jag har/hade 1.9km till närmaste station men enligt min pappa som snackat med dom skulle vi få vårt VDSL modem nästa vecka så YAY :).