Vdsl scream - är det någon i hela sverige som har det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TANDEMCYKELN
Vänner,

Jag bor i Jönköping och fick samma e-brev som Kennel. Kollade om jag kunde få Scream på BoStreams sida, men det kunde jag ju inte. Någon annan som bor i Jönköping och vet vilka områden som de har byggt ut till Scream? Kommer de att bygga ut än mer?

Själv bor jag i Hovslätt.

Bostream täckningskartor för scream: http://www.bostream.com/controller.php?action=imageArchiveScr...

Får hoppas de är korrekta.

Permalänk
Medlem

Modemet är en SpeedTouch 610v (4port router) packad som 510v, blir inkopplad nästa vecka kan inte köra några tester ännu.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TANDEMCYKELN
Vänner,

Jag bor i Jönköping och fick samma e-brev som Kennel. Kollade om jag kunde få Scream på BoStreams sida, men det kunde jag ju inte. Någon annan som bor i Jönköping och vet vilka områden som de har byggt ut till Scream? Kommer de att bygga ut än mer?

Själv bor jag i Hovslätt.

Det är säkerligen bara stationen i centrala jönköping och ev den i huskvarna. Jag själv har beställt scream och bor ca 650m från station (kabelvägen). Bara att hoppas på att kvalitéen på kablarna är fina också.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wyned
Bostream täckningskartor för scream: http://www.bostream.com/controller.php?action=imageArchiveScr...

De där EPS-filerna, hur fungerar dem? Jag öppnade den i Photoshop, men upplösningen var ju rent förskräcklig. Någon som kan ge en hjälpande hand?

Permalänk

Hej där Tandem och Tripoz! Ännu en jönköpingsbo här. Lr Huskvarna rättare sagt. Bor på Drottninggtan, ca 770 meter från stationen. De har lovat att det blir 13 mbit för mig. Hoppas nu inte ledningarna är helkass.

Tandem..Det är dålig kvalitet på länkarna helt enkelt, men du ser rätt. Det kommer inte finnas tillgängligt där du bor direkt tyvär.

Vet någon av er någon som redan har scream vdsl? Jag undrar hur det står till med pingen samt hur hög överföringshastighet man kan vänta sig i praktiken med 13 mbit, men ingen här verkar ha det lr orkar svara.

Permalänk
Medlem

Fick mitt modem i fredags. Förhoppningsvis kopplar dom in mig på en vdslport nästa vecka. Måste man byta ip:n o så? Eller funkar de gamla? Kommer Scream ADSL sluta fungera när VDSL kopplas in? - måste ju veta när jag ska byta modem

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zamson
Fick mitt modem i fredags. Förhoppningsvis kopplar dom in mig på en vdslport nästa vecka. Måste man byta ip:n o så? Eller funkar de gamla? Kommer Scream ADSL sluta fungera när VDSL kopplas in? - måste ju veta när jag ska byta modem

Såvitt jag vet kommer du att behålla ditt gamla ipnummer. Ditt adsl kommer sluta fungera innan ditt vdsl börjar fungera.
Sitter själv o väntar på att dom skall koppla in mig på vdsl, vet dock ej när detta komma inträffa, sitter på stationen Göteborg/hisingen och fick mitt modem i torsdags

Permalänk

Speedtouch 510v

Citat:

Ursprungligen inskrivet av pjens
KAn inte hitta att 510:an skulle vara vdsl, men har hört att det är en 610:a med översklistrad lapp till 510. Man kan ju köra både adsl, vdsl på 610:an men bara adsl på 510:an.
http://www.speedtouch.com/prod510.htm
http://www.speedtouch.com/pdf/overview_brochure.pdf

Speedtouch 510v finns inte i Alcatel/Thomsons produktsortiment.
Det är Boostream som märkt om Speedtouch 610v till 510v!
Varför vet ingen.

/Hasselper

Permalänk
Medlem

Jag har också fått 510v. Är det en router? Eller har de blockat den funktionen så att det bara är ett modem? Isf, i vilken port ska kabel tilll det interna nätverket sitta i?

Visa signatur

Är man inte bra så måste man se bra ut!

Permalänk

Ja det blir ju ett rent h****e med två st routrar när man själv sitter på en sedan tidigare.

Visa signatur

Alltid otur!

Permalänk
Medlem

Det går att ändra modemet till en router.

Permalänk

Två routrar

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kraspor
Ja det blir ju ett rent h****e med två st routrar när man själv sitter på en sedan tidigare.

Om Du kör SpeedTouch 610v som router med NAT så kan Du spola din gamla router. Risken är annars att din gamla router inte hänger med i dom nya VDSL-hastigheterna.

/Hasselper

Permalänk
Medlem

Är 510v en router som standard? Jag har nämligen en 3com router och den klarar av att routa 35mbps lan->wan och 25mbps wan->lan och det är testadet hastigheter... jag vill inte ha någon mer router... så jag vill bara ha ett modem.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tear
Är 510v en router som standard? Jag har nämligen en 3com router och den klarar av att routa 35mbps lan->wan och 25mbps wan->lan och det är testadet hastigheter... jag vill inte ha någon mer router... så jag vill bara ha ett modem.

Det är en 610v och nej den är modem som standard.

Permalänk

VDSL på Östermalmstationen

Är det någon som vet ifall Bostream installerat VDSL på Östermalmstationen i Stockholm?

Permalänk
Medlem

sedär ja, fick brev av bonet nu, där står de att överkopplingen från ADSL till VDSL skall ske v14, fick även en returfraktsedel för adslmodemet.. känns ju redigt bra att man får mailet vecka 15 och fortfarande sitter på ADSL

Är för övrigt kopplad till stationen Göteborg/Hisingen

Permalänk

samma här, oxå kopplad till Göteborg/Hisingen. Fått brevet och hämtat ut modemet, men överkopplingen har inte skett än.

Permalänk

Re: Två routrar

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hasselper
Om Du kör SpeedTouch 610v som router med NAT så kan Du spola din gamla router. Risken är annars att din gamla router inte hänger med i dom nya VDSL-hastigheterna.

/Hasselper

Eftersom jag kör trådlöst så tror jag inte det är någon bra idé att spola min nuvarande router, som även borde klara hastigheten 13/13 vilket är max för mig.

Fick även jag mitt brev idag med adresssedel osv, GBG/hisingen även här om någon missat det, men det är ju inte den informationen ni vill få upprepat 3 ggr va

Hur som helst, återkommer med en skärm dump på tp test i veckan (förhoppningsvis)

Och då kanske vi kan posta en ny tråd där alla som har vdsl kan skriva station tex inte spamma om 10 pers har samma men men

Visa signatur

Alltid otur!

Permalänk
Medlem

Kan inte få scream än
men men...bara o vänta

Permalänk
Medlem

Är det ngn som vet hur lång tid det brukar ta efter att man har beställt scream som man kan börja följa vad som händer!
Står bara att ordern är mottagen men ingen har börjat jobba med den!

Vill ju veta exakt vilken hastighet jag ska få, fick iallefall bekräftat att det skulle bli VDSL.

Visa signatur

signatur raderad av Coltrasten, §6.2

Permalänk
Medlem

Haha jag hade inget bredband innan och jag har fått mitt modem och ip-nummer men mitt modem får fortfarande ingen status. Verkar lite skumt eftersom stationen (göteborg/vasa) nu ska vara utbyggd för vdsl... Jag tror Bostream lurar oss allihoppa... det finns inget vdsl hahahaha

Visa signatur

Permalänk

Re: VDSL på Östermalmstationen

Citat:

Är det någon som vet ifall Bostream installerat VDSL på Östermalmstationen i Stockholm?

Jag har försökt beställa Scream VDSL. Jag tillhör Östermalmstationen i Stockholm. Men Bostream säger att den är full. Det låter konstigt eftersom man knappt startat med Scream VDSL. Är det någon som har en förklaring.

Permalänk
Medlem

Re: Re: VDSL på Östermalmstationen

Citat:

Jag har försökt beställa Scream VDSL. Jag tillhör Östermalmstationen i Stockholm. Men Bostream säger att den är full. Det låter konstigt eftersom man knappt startat med Scream VDSL. Är det någon som har en förklaring.

Dom har fyllt den med ADSL-kunder?

Permalänk
Medlem

Jag fick också en returfraktsedel och undrar om man kan skicka både scream ADSL och xstream modemet i ett paket...nån som har gjort så?

Permalänk
Medlem

Haha, när jag försöker ko kontrollera min status nu får jag "Din order kunde inte kontrolleras, vänligen se över uppgifterna och försök på nytt"

Antingen hålller de på att installera mig eller så har de kommit på att de aldrig kommer kunna leverera vdsl...

EDIT: Fan också.... nu hade ajg tillbaka det gamla meddelandet igen...

EDIT2: Ringde bostream nu. Efter jag valt valet leveransbesked så fick jag svaret: "För närvarande kan vi inte ta emot ditt samtal"

Hahaha vilka stollar de är!

Någon som ringt och fått besked när de kopplar in sina kunder i Göteborg?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Mitt internet var nere ett tag idag på dagen - bra tänkte jag nu får jag 13mbit inkopplat tills ikväll..men nej.. koppla in gamla modemet igen o visst det funkar. grrr - hoppas verkligen dom fixar det den här veckan.

Permalänk
Medlem

Haha jag pratade med supporten idag. De har tekniska problem.... NO SHIT!!!!! Min installation (göteborg/vasa stationen) kommer inte påbörjas förräns nästa vecka. Så jag får mitt bredband nästa vecka då frågade jag. Näää det kunde hon inte svara på hon kunde bara se att det var tekniska problem och att det vara planerat att påbörjas en installation nästa vecka.... AMATÖRER!!!! Jag säger som jag sagt tidigare: Hela vdsl grejjen är en komplott av bostream för att ragga kunder!!!! Vi kommer aldrig få det!!!!

Visa signatur

Permalänk

VDSL bubblan

Citat:

Haha jag pratade med supporten idag. De har tekniska problem.... NO SHIT!!!!! Min installation (göteborg/vasa stationen) kommer inte påbörjas förräns nästa vecka. Så jag får mitt bredband nästa vecka då frågade jag. Näää det kunde hon inte svara på hon kunde bara se att det var tekniska problem och att det vara planerat att påbörjas en installation nästa vecka.... AMATÖRER!!!! Jag säger som jag sagt tidigare: Hela vdsl grejjen är en komplott av bostream för att ragga kunder!!!! Vi kommer aldrig få det!!!!

Kan det vara så att Bostream har problem med VDSL pga att man har samma leverantör (Alcatel/Thomson) som Telia. Kommer kanske Bostream också att kasta in VDSL-hansken på samma sätt som Telia gjort?

Permalänk
Medlem

Har BBB fått igång sitt vdsl? De borde de inte fått va?

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Har BBB fått igång sitt vdsl? De borde de inte fått va?

Ja, BBB VDSL rullar på fint