Vdsl scream - är det någon i hela sverige som har det?

Permalänk
Hedersmedlem

Fick mail idag:

Citat:

Hej!

Nu har scream kommit till Helsingborg!

Du har tidigare visat intresse för Bostreams bredbandstjänster. Nu har vi kommit till dig med Sveriges snabbaste bredband via telejacket - scream!

Förbeställ redan idag och du får 1500 kr rabatt på anslutningsavgiften! Ta chansen att få en hastighet på upp till 26 Mbps, snabbare och enklare kan det inte bli! Erbjudandet gäller hela april och leveranser påbörjas under maj.

Dessutom är Bostream stolta över att ha klivit över gränsen för 100 000 kunder! Detta firar vi med att alla som beställer är med och tävlar om att vinna 100 000kr!!!

Låter detta intressant? Gå in på Bostreams hemsida www.bostream.com och kontrollera om du nu kan få den supersnabba screamanslutningen!

Vänliga Hälsningar
Bostream

Trevligt tänkte jag. Sen läste jag den här tråden och nu är jag inte lika sugen längre. Jag har Telia 2000 nu och det fungerar ypperligt. Det enda jag stör mig på är den fattiga uploaden (~0.4) och det faktum att man inte har fast IP (även om det byts väldigt sällan). Jag har nu ett par frågor som ni kanske kan svara på:

1. Är det möjligt att kontrollera hur långt jag har till min station via någon Internettjänst?
2. Kan man få reda på vilken hastighet man kommer få innan man beställer?
3. Hur länge måste jag vara utan Internet för att byta från Telia 2000 till Bostream Scream?
4. Stöder tjänsten full duplex? Alltså, om jag uppar något, påverkas då min download?

Hoppas ni kan svara på mina små frågor

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kennel
Fick mail idag:

Trevligt tänkte jag. Sen läste jag den här tråden och nu är jag inte lika sugen längre. Jag har Telia 2000 nu och det fungerar ypperligt. Det enda jag stör mig på är den fattiga uploaden (~0.4) och det faktum att man inte har fast IP (även om det byts väldigt sällan). Jag har nu ett par frågor som ni kanske kan svara på:

1. Är det möjligt att kontrollera hur långt jag har till min station via någon Internettjänst?
2. Kan man få reda på vilken hastighet man kommer få innan man beställer?
3. Hur länge måste jag vara utan Internet för att byta från Telia 2000 till Bostream Scream?
4. Stöder tjänsten full duplex? Alltså, om jag uppar något, påverkas då min download?

Hoppas ni kan svara på mina små frågor

1. ring bostrem eller dyligt dom kollar avståndet åt dig.
2.har du avstånd så är det ganska lätt.

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk

Sitter på IC2000 i Linköping för tillfället och fick mail om att jag nu kan få Bostream Scream. IC2000 funkar ypperligt för mig (ofta <10 i ping) men uppströmskapaciteten är lite snål. Enligt kundservice kommer jag kunna få max 8mbit från scream men jag känner mig tveksam, bör jag byta? Ping är viktigt för mig eftersom jag lirar en del.. är det fortfarande stora pingproblem?

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Avstängd

Har Sream ADSL 8/1 och har inga problem öht. Har fungerat klockrent sedan starten i höstas. Jag trir inte det är pingen klagat på utan traceroutern, men den är nu fixat via Netnod.

Visa signatur

------------------------------------------------
Intel E6850 | abit IP35 PRO | 2GB OCZ Titanium | 8800GT | Zalman 9700 CPU Cooler | P180

Permalänk
Medlem

Har Xstream idag och lade en beställning på Scream vdsl!

Pratade med kundtjänst och han sade att jag skulle få vdsl och har goda förutsättningar att få riktigt bra fart!

Jag frågade om han kunde säga exakt hastighet men de fick inte säga exakta avståndet till telestationen. Vet inte ifall det är för att man inte riktigt ska veta så man kan klaga på hastigheten.

Men som sagt hoppas det kommer snart, Vill ha snabbare uppkoppling!

Visa signatur

signatur raderad av Coltrasten, §6.2

Permalänk

Douhane får du det inom ett år, samt tjänsten du beställt då kan du väl vara nöjd.

Permalänk
Medlem

hämtade ut mitt vdslmodem nu mumma

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sajh
hämtade ut mitt vdslmodem nu mumma

ska hämta mitt imorgon hadde inte tid idag, vad e det för modell osv.. ?

Permalänk
Medlem

Ni som skriver att ni skall hämta/hämtat ut era VDSL modem, skriv gärna var i landet ni befinner er. Då blir det mer intressant.

Visa signatur

System:IBEX 7001, CPU: Z80A Zilog 2.5MHz, RAM:64KB, ROM: 64KB, Lagring: 400KB * 2, Grafik:24 x 80 tecken (grön), OS: CP/M

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adameri
Ni som skriver att ni skall hämta/hämtat ut era VDSL modem, skriv gärna var i landet ni befinner er. Då blir det mer intressant.

Göteborg, Biskopsgården

Permalänk
Medlem

...

Permalänk

Haha samma här Södra Biskop

Håll tillgodo med specifikationerna i grova drag:

Thomson (Alcatel design)
SpeedTouch 510V
10/100 4-Port Ethernet switch
VDSL - ROW
Bridging

Hittade ingen bra produktlänk tyvärr

Visa signatur

Alltid otur!

Permalänk
Medlem

KAn inte hitta att 510:an skulle vara vdsl, men har hört att det är en 610:a med översklistrad lapp till 510. Man kan ju köra både adsl, vdsl på 610:an men bara adsl på 510:an.
http://www.speedtouch.com/prod510.htm
http://www.speedtouch.com/pdf/overview_brochure.pdf

Visa signatur

JP

Permalänk
Medlem

bor också i södra biskopsgården. precis bredvid vårväderstorget, hade enligt bostream 940 meter till stationen. int efått någon info om modem eller vdsl installation... tror ni jag borde ringa?

Permalänk
Medlem

De har skrvit lite fel på sidan från första länken om 510 modemet.
"• Up to 8Mbps upstream, 832kps downstream."

Visa signatur

There are 10 kinds of people in the world,
those that can do binary arithmetic and those that can't.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adameri
Ni som skriver att ni skall hämta/hämtat ut era VDSL modem, skriv gärna var i landet ni befinner er. Då blir det mer intressant.

Göteborg/Hisingen

Permalänk
Medlem

@amhar, har du redan Scream ADSL? Om du kommer ihåg så så jag till dig att du troligen kommer inte att få VDSL om du inte har fått garantibrev om det från BoStreams VD i början på oktober. Jag hann avbeställa mitt Scream då och beställde igår från BBB som 100% garanterar mig VDSL inom ca. en månad ... Bor också på Biskopsgården och har enligt BBB 780 meter avstånd .
@ Kraspor , var bor du mer exact och vad har du för avstånd?

Visa signatur

The illiterate of the 21st century will not be those who cannot read and write, but those who cannot learn, unlearn, and relearn. - Alvin Toffler

Permalänk

Jag bor alltså bredvid vårväderstorget, kul att det är så många som skriver i detta forumet och ändå bor där

Jag såg nu att även jag hade en klisterlapp som satt över och där står det 610. Bostream ville väl ha en "egen" modelbeteckning så det är väl varför.

Jag blev lite besviken när jag läste om modemet att man måste köra symmetriskt för att komma upp i 13Mbit upp och ner.

24Mbitner och 4Mbit upp om man kör asymetriskt.
Det är en liten skillnad trots allt även om jag inte är expert.

Nåväl, sitter och spanar mailen nu men ska först anmäla 40 st brev som spam, vilket är pain in the ass.

Visa signatur

Alltid otur!

Permalänk
Medlem

För att notera det uppenbara. Bara i Göteborg verkar det finnas Scream VDSL. Finns det någon i Stockholm med Scream VDSL?

Visa signatur

System:IBEX 7001, CPU: Z80A Zilog 2.5MHz, RAM:64KB, ROM: 64KB, Lagring: 400KB * 2, Grafik:24 x 80 tecken (grön), OS: CP/M

Permalänk

Det "finns" inte i göteborg ännu men jag antar att mina 50 tal samtal har börjat ge effekt tilsammans med gänget från biskop. Så dom kanske prioriterade just bår station före andra här?
Jag har bekanta som även dom beställa scream i göteborg men som inte ens fått adsl ännu

Visa signatur

Alltid otur!

Permalänk
Medlem

Kollade idag och min station Göteborg/Masthugget har fått status utbyggd precis som dom lovade.
(skulle göras denna veckan och status har ändrats idag)

Så det är kanske på gång för fler i Göteborg. Har haft 8/1 sen vecka 52 under tiden

Bor 620m från stationen, och jag har kollat med dom 5 gånger för att säkerställa. 13mbit är det sagt varje gång.

Iofs tror jag inte en minut på dom förrän jag ser att jag har det hemma. Snart gått 11 månader sen jag beställde

Permalänk
Medlem

Jag tillhör station Göteborg/Frölunda och fick mitt vdsl-modem härom dagen, och jag vet att många andra som bor här också fått sitt denna veckan.

Är det någon som vet hur lång tid man blir nedkopplad från adsl när man ska kopplas över till vdsl? Pratar vi dagar eller minuter? Och jag antar att man inte kan använda adsl-modemet längre när man blivit överkopplad?

Permalänk
Medlem

Bostream lovade dyrt och helig att det inte ska vara någon nertid mer än det tar för kunden att byta modem. (brevet deras VD Richard Burton skickade ut innan jul förra året)

Efter det skulle man retunera sitt lånemodem och Bostream skulle stå för frakten
(antar att dom skickar med en färdigfylld avi i så fall)

Jag tänker inte retunera nåt modem förrän jag provat att det nya fungerar innan,
med företagets tidigare löften så tror jag inte på deras ord förrän allt är klart.

Permalänk
Medlem

Tillhör stationen Kaserntorget i Göteborg, fick modem o uppkopplingsuppgifter för 2 veckor sedan, men stationen skall uppgraderas säger Bostream.
Någon som är igång på den stationen på den senaste tiden?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aptass
Bostream lovade dyrt och helig att det inte ska vara någon nertid mer än det tar för kunden att byta modem. (brevet deras VD Richard Burton skickade ut innan jul förra året)

Efter det skulle man retunera sitt lånemodem och Bostream skulle stå för frakten
(antar att dom skickar med en färdigfylld avi i så fall)

Jag tänker inte retunera nåt modem förrän jag provat att det nya fungerar innan,
med företagets tidigare löften så tror jag inte på deras ord förrän allt är klart.

Det där brevet har jag inte sett röken av, trots att jag beställde redan i augusti förra året. Men nu vet jag iaf att jag får vdsl eftersom de skickat ett nytt modem till mig. Dessutom har jag bara 400m till stationen så det är ju inte något gränsfall heller.

Återstår bara att se hur länge det döjer innan man blir omkopplad. Väldigt märkligt att det står att stationen byggs ut först vecka 28 på Bostreams sidor, men de kan ju inte vara så korkade att de låter mig sitta och hålla på två av deras modem i fyra månader...

Permalänk
Medlem

Kollar jag på bostreams sida så kan jag få det, även om jag kollar med telenr, men det funkade inte att lägga en beställning på scream så jag ringde dem å fick veta att huvudstationen va uppgraderad men inte understationen. Inga planer fanns för det heller, så va det roliga slut. Tycker fan att det inte borde vara omöjligt att få över 0,5Mb för en hyffad peng i Bagarmossen...

Till mig sa kundtjänsten att jag va kopplad till brommas station, är det verkligen möjligt? det är ju fan på andra sidan stan

Visa signatur

...excellent

Permalänk
Medlem

Brevet (mailet) jag hänvisa till, kom i mitten på november
Alltsammans finns i den gamla tråden http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=18333...
sidan 29 för detta brevet

Citat:

Bästa kund,

Vi beklagar förseningen av din scream vdsl-beställning!

Du kvalificerar för vår scream vdsl-tjänst då du
ligger mycket nära din telefonstation. Tyvärr är
scream vdsl ytterligare försenad och vi kommer under tiden
du väntar på din scream vdsl-tjänst installera dig
på systertjänsten scream adsl – 8 Mbps.

Vi kommer att kunna installera dig på scream adsl under
vecka 51 och i februari är det planerat att du enkelt och
snabbt ska bli uppgraderad till scream vdsl utan avbrott i
tjänsten och på Bostreams bekostnad. Om du inte önskar
denna alternativa lösning kan du avbeställa din
beställning på www.bostream.com/cancelscream

Här är ett svar från Åke Nilsson, Chef för Bostreams kundtjänst

Citat:

När det gäller det vi erbjuder dig i mailet är att vi kopplar in scream adsl med den installations/uppgraderingskostnad du erhöll vid beställning, sedan betalar du 398 kr i månaden. När du kan får scream vdsl uppgraderar vi till den tjänsten utan kostnad för dig och byter ut ditt modem. Vi kommer inte att gå ut med någon kompensation gällande försening av leveransen.

Tolkar det som att dom står för kostnaden för retur av modemen

Permalänk

hej.. nån som har scream adsl/vdsl som skulle vilja pinga www.pogo.com åt mig..

Skulle vara EXTREMT tacksam för svar. Har telia 2 mbit nu och jag är väldigt nöjd med ping.

Undrar oxå.. vad kommer ni som har vdsl varianten upp i för hastighet om ni laddar från sunet tex?

Undrar oxå om upload i tex DC++ påverkar download lika negativt som med telia adsl tex?

Snälla nån svara!!

Permalänk
Medlem

Jag är inkopplad på stationen Göteborg/Vasa och idag fick ajg status utbygd. jag har inte haft bredband tidigare alls. Jag fick mitt modem och ip-nummer för två veckort sedan... men fortfarande ingen synk på modemet... Men nu när stationen är utbygd kanske det går bättre...

Visa signatur

Är man inte bra så måste man se bra ut!

Permalänk
Avstängd

Vänner,

Jag bor i Jönköping och fick samma e-brev som Kennel. Kollade om jag kunde få Scream på BoStreams sida, men det kunde jag ju inte. Någon annan som bor i Jönköping och vet vilka områden som de har byggt ut till Scream? Kommer de att bygga ut än mer?

Själv bor jag i Hovslätt.