Sämsta och bästa spelet ni har spelat

Permalänk
Medlem

Sämsta och bästa spelet ni har spelat

Hej, tänkte det skulle vara kul att veta vilket spel det är som ni tycker är det sämsta och bästa ni har spelat?

Det sämsta jag spelat är alla Jagged Alliance spelen, fy fan vilka mobbade spel, ingen som helst realism i det och verkligen ful grafik och mobbad ljud.....ahh just det, jag hatar CS också

Dem bästa spelen jag har spelat än så länge är
Mafia
Medal Of Honor Allied Assault
Max Payne 2
Splinter Cell serien
Freedom Fighters
Far Cry
Vietcong
Need For Speed Underground
Commandos serien
Hitman 2 och snart Hitman Contracts förhoppningsvis
Call Of Duty
Rainbow Six 3
Burnout 2 till Gamecube

Permalänk
Medlem

Bästa:

Nfs:u
Max Payne 2.
Quake 3 (har lirat i 3 år, men slutat nu, anser det dock vara de mest välprogrammerade spelet någonsin. Det är i snygg conf. snyggare är många spel som släpps idag, och q3 är från 1999.)
Half-life.

Sämsta:

Street Legal 1&2. (blandade känslor, extremt bra koncept, men att spelet i sig, grafikmässigt och med alla dessa buggar är så dåligt gör mig jättebesviken).

CS (tycker det är rätt roligt med några folkbärspolare sådär på lan, men i övrigt är det hela scenen som sunkar ner spelet).

Visa signatur

"Jag säger bara ett ord. - Du ska dö! Nej vänta det där var ju två ord."
Dubbelt så många spelare, dubbelt så kul - Mer Co-Op åt folket!

Permalänk
Medlem

Call of Duty (2003) - För den otroliga spelkänslan.
Far Cry (2004) - För den mkt Half-life liknande känslan o fantastisk grafik.

Tänkte att man kunde utnämna ett bästa spel per år.

Visa signatur

Specs: Fräsig dator

Permalänk
Medlem

Några av de bästa jag spelat:

Pinball Fantasies
Privateer
Doom
Red Alert
Quake
Half-Life
CS
Far Cry

Synd om Jagged Alliance också. Inte roligt att bli mobbad... Är det de andra spelen som mobbar?

Permalänk

Din fråga var ju "sämsta och bästa spelet ni har spelat". Alltså det sämsta och det bästa;) Inte en hel lista:p Men vem bryr sig.

Det bästa spelet som har gett mig mest spelglädje är nog Q2 och HL. Ska man nämna ett nyare spel så blir det FarCry helt klart. Men de gamla har någon sorts nostalgi över sig så dom känns bättre:p

Det sämsta vet jag inte. Har spelat så många kassa. Kan göra en kort lista på de jag kommer på nu;

Polis2 - En födelsedags-present av morsan som var en stor besvikelse:p
Swat2 - Usch.
Earth Siege2 - Testade första banan sen fick brorsan det:p
Do You Like Horny Bunnies? - Testade det förra veckan men var inte alls så spännande som jag läst:D
Diablo1/2 - Så långt ifrån min spelstil man kan komma.
Need For Speed HP2 - Riktigt uselt.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Jag hatar också Diablo-spelen, såna spel med magi och skit är verkligen inte min smak, inte heller Might & MAgic spelen, alltså jag får huvudvärk av såna spel, men men va ska man göra, finns folk som gillar såna spel:)

Permalänk

Sämsta spelet:
NFSU ligger bra till.
CS och hela communityn.

Bästa:
Ut-serien.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
NAS: Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

sämsta Deus ex 2.

Permalänk
Medlem

Deux Ex spelen är totalt värdelösa, herregud, vem gillar såna spel..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sena85
Deux Ex spelen är totalt värdelösa, herregud, vem gillar såna spel..

En given fråga om man dissar ettan: Vad tycker du om för spel då?

Permalänk

Bästa:
War Craft 3 (Som jag började lira för nån dag sen på lan)
Splinter Cell Pandora Tomorrow ONLINE
Battlefield 1942
Call Of Duty
Counter-Strike
Nfs: Underground
Mafia

Sämsta:
The Thing
CS:CZ

Permalänk
Medlem

Bäst:
Fallout 2 (Soulreaver serien på en fin andra plats för sin underbara story)

Sämst:
Die Hard - Nakomi Plaza (eller vad fan det nu hette, så satans dåligt spel )

Permalänk
Medlem

Bästa:
Call of Duty
Suikoden serien
Metal Gear Solid serien

Kommer att ta ruskigt långt tid innan något annat pc-spel klår COD i känsla.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Persa

Kommer att ta ruskigt långt tid innan något annat pc-spel klår COD i känsla.

True

Permalänk
Medlem

Alltså.... Frågan om CS är ett bra eller dåligt spel är inte subjektiv. Ni kan säga att ni inte gillar spelet för dess comunity eller att det inte tilltalar er men vafan. Att kalla det spel som spelas MEST världen över för dåligt gör er bara larviga. imo.

Visa signatur

Fotograf | www.gardsater.se| P5B DLX/WIFI | 800mhz C4 4GB RAM | C2D E6600 @ 3 ghz | XT1950XTX | Seasonic M12 600W |74 GB Raptor | 1 TB HDD | Vista 64

Permalänk
Medlem

Bästa: Deus Ex, ettan inte tvåan. Mer än bara hjärndöd döda alltid shooter. FPS-RPG funkar riktigt bra

Sämsta: Battlefield:Vietnam. Buggigt som fan obalancerat och är inte mycket större skillnad från Battlefield 1942. Det är inte riktigt värt 400kr.

X2:The Threat. Svårkontrollerat och inte speciellt kul. Bara för att ett spel använder sig av senaste grafik effekterna betyder inte att det är bra

Nitro Family. Körde demot och skrattade hur dåligt det var.

Sen har jag vissa spel som inte riktigt är dåliga men inte heller riktigt bra:

Far Cry. Visst det är vackert, det ger en inblick hur spel kommer att se ut den närmsta tiden och dessutom duger bättre som benchmark än 3DMark03. Dock så har spelet en del buggar. Ai:n som utlovades skulle vara den bästa som fanns och det skulle vara som att spela mot riktiga människor, var inte mer än falsk marknadsföring. Senast igår märkte den största buggen som finns I ALLA SPEL som har ai motståndare. Dom har ingen rädsla för att dö, vilket gör att dom springer fram till och ska försöka slå dig med geväret eller vad dom nu har att attackera dig med. Kom igen, hur ofta händer det i verkligheten??? Det ser mer ut som de har extremt dålig syn och måste springa fram för att se att det inte är sin mamma dom skjuter på. Helt idiotiskt. Sen har de andra buggar i ai:n som att dom vet inte när det är säkert att använda sitt givna vapen. Då tänker jag på motståndarna som har raketgevären. Dom trycker av när dom står mitt intill en eller nära en vägg. Inte speciellt smart tycker jag.

Visa signatur

It's out there
P4C800 Deluxe|2.6@3.2|4x256MbPC3200|2-2-2-5|Club3D ATi Radeon 9800Pro|http://service.futuremark.com/compare?2k1=7108213

Permalänk
Avstängd

Wolf 3D
Doom
Doom II
Duke Nukem 3D
Quake
Quake II
Quake III Arena
GTA III
GTA III Vice city
Soldier Of Fortune II
Return To Castle Wolfenstein
Half-Life
Warcraft III ROC & TFT
Max Payne
Max Payne 2
Far-Cry
Need For Speed Underground

Finns många till, har säkert glömt några andra höjdare.

Visa signatur

[ Athlon 1466 @ 2714Mhz / Zalman 7000b-CU ][ Abit NF7-S 2.0 @ 261FSB ][ 2*512MB KHX3000 BH-5 @ 2-2-1-5 1:1 (MemTest) ]
[ ATi 9800PRO @ 500/405Mhz Kylning
][ Win2003 Server Enterprise Edition ] [ Catalyst 4.12beta/nForce 2.45 ]
[ 3DMark2001: 20658P][ 3DMark2003: 7246p ][ Super-Pi: 39s ] ----- AMD San Diego/Venice FAQ! - Posta 3DMark05 resultat här!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gardis84
Alltså.... Frågan om CS är ett bra eller dåligt spel är inte subjektiv. Ni kan säga att ni inte gillar spelet för dess comunity eller att det inte tilltalar er men vafan. Att kalla det spel som spelas MEST världen över för dåligt gör er bara larviga. imo.

Gillar man inte spelet så tycker man att det är dåligt. Varför skulle man inte få säga det? Det är som vilket annat spel som helst i detta sammanhanget varesig det är en mod eller ett spel för sig. För att det är ett av de mest populära spelen så måste ju inte alla gilla det. Eller har jag fel?

Jag tycker det är betydligt larvigare av dig som påstår att folk som inte gillar CS är larviga.

Xarion: Jag antar att du inte körde på någon utmanande svårighetsgrad precis. Ökar du den så blir AIn betydligt smartare och smyger runt dig för att attackera från alla håll. Testa det och döm igen:rolleyes:

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gardis84

Den frågan är i högsta grad subjektiv.
Gillar man inte CS så gör man inte. Jag gillar t.ex. inte Diablo, som också är populärt.
Sen finns det ju de som hatar CS bara för att man "ska" hata CS och sånt är jävligt larvigt.

Ditt resonemang borde ju gälla alla spel, och inte bara CS, eller hur?
Du får gärna berätta för oss vilka spel som är bäst ur en helt objektiv synvinkel.

Permalänk

Tja, jag blir väl tvungen att säga SimCity 2000 som vanligt då... ett spel som gjorde mig besviken var SimCity 2000 Network Edition, markvärdet när man säljer/köper man är inte särskilt balanserat.
Det dåligaste spelet jag någonsin spelat är nog mitt egenproducerade textbaserade spel där man var en trollkarl och dödade monster i en skog.... (finns att ladda ner på sidan i signaturen om nu är intresserade )

Permalänk
Medlem

UT serien är helt klart dem bästa spelen som går att köra.
Och som en sann UT spelare så måste jag se ner på CS-spelarna och tycka att CS antagligen är det sämsta som någonsin gjorts, inget personligt men det suger bara för hårt!

Permalänk
Medlem

Bästa:
Duke nukem
Quake 3
Medal Of Honor
Counter - strike
Call of duty
Unreal Tournament och 2003
Carmageddon 1
Warcraft 3
Ages of empires
Ragnarok
Rainbow six: Rogue spear (stava?)
Half life!
Diablo 3
Comand and conquer: Red alert (stava?)
Deus Ex 1

Sämsta:
De andra spel som finns

Visa signatur

1337 (Leet = Elite) speak is the latest bastardisation of the English language by our friends from across the Atlantic. It was developed by thousands of adolescent, spotty nerds with no life, poor literacy and non-existent personal hygiene

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Jag antar att du inte körde på någon utmanande svårighetsgrad precis. Ökar du den så blir AIn betydligt smartare och smyger runt dig för att attackera från alla håll. Testa det och döm igen:rolleyes:

Jag kör FarCry på "Veteran" och tycker inte att AI:n är särskilt imponerande. Soldaterna i Half-Life är smartare än dessa. Som Xarion nämnde, de har ingen självbevarelsedrift öht. De springer rakt mot en på öppna ytor efter att man plockat den första och är totalt värdelösa på att köra fordon (särskilt båtarna som de brukar parkera med nosen mot en bergvägg och vänta på döden). Visst, man hör lite "Go left!", "Right flank forward!" osv, men det är inte speciellt mycket mer än det. Det bästa motstånd man får är montren, som dock är riktigt läskiga, vilket höjer spelet.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem

Bäst:
Civilization 1,2,3
Sämst:
Dangerous vaults

Permalänk
Medlem

Bästa:
Grim Fandango

Permalänk
Medlem

Sämsta:
Daikatana

Bästa:
Operation Flashpoint, för att det hållt så pass länge och har helt fantastisk frihet och mod community. Samma gäller Half-Life.

Permalänk
Medlem

Beror ju helt på hur långt tillbaka i tiden man ska gå... men man kan ju lista några favoriter iaf

C64
Ghosts 'n Goblins
The Last Ninja
Decathlon
Delta
Wizball
Bumping Buggies
The Great Giana Sisters

NES
The Legend of Zelda
Mega Man
Castlevania II: Simon's Quest
Metal Gear
Kid Icarus
Metroid
Super Mario Bros
Super Mario Bros 3

Master System
Outrun
Phantasy Star 1
Shinobi
R-Type
Sonic
Shadow of the beast

SNES
The Legend of Zelda: A Link to the Past
F-Zero
Chrono Trigger
Final Fantasy VI
Street Fighter 2
Super Mario World
StarFox
Secret of Mana
Super Metroid

Hmm, får fortsätta med listan vid senare tillfälle... finns ju som sagt hur mycket som helst att välja på till alla plattformar

Visa signatur

FZ.se <---- behövs förklaring?
UnrealNorth <--- Om du undrar över något kring Unreal Tournament 2004
Spel och filmsamlingen <--- inte så stor nu men man måste ju börja någonstans

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Gillar man inte spelet så tycker man att det är dåligt. Varför skulle man inte få säga det? Det är som vilket annat spel som helst i detta sammanhanget varesig det är en mod eller ett spel för sig. För att det är ett av de mest populära spelen så måste ju inte alla gilla det. Eller har jag fel?

Jag tycker det är betydligt larvigare av dig som påstår att folk som inte gillar CS är larviga.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av BigMomma
Den frågan är i högsta grad subjektiv.
Gillar man inte CS så gör man inte. Jag gillar t.ex. inte Diablo, som också är populärt.
Sen finns det ju de som hatar CS bara för att man "ska" hata CS och sånt är jävligt larvigt.

Ditt resonemang borde ju gälla alla spel, och inte bara CS, eller hur?
Du får gärna berätta för oss vilka spel som är bäst ur en helt objektiv synvinkel.

Hej!

Mr.Bravo: att säga att man inte gillar en sak och att tycka att det är dåligt är helt olika saker. Tex. En kvinna sjunger tekniskt väldigt bra. jag tycker att hon är duktig på att sjunga, men gillar det inte.

bigMomma: Visst, BigMomma, som du säger, gillar man inte cs så gör man inte det, men att påstå att det är världens sämsta spel tycker iallfall jag bara är löjligt. se resonemang ovan.

Angående mitt resonemang.

Självklart kan man inte klassa ett spel som helt objektivt bra eller dåligt eftersom den frågan är subjektiv. DOCK till en viss grad. såsom tex. cs. Eller varför inte FarCry ? är frågan subjektiv om man tycker spelets grafik är är bra eller inte ? jovist, till en viss grad. Men samma sak där. Att säga att grafiken suger stenhårt är bara larvigt.

Förstår ni någolunda vad jag menar ?

Mvh // Gårdis

Visa signatur

Fotograf | www.gardsater.se| P5B DLX/WIFI | 800mhz C4 4GB RAM | C2D E6600 @ 3 ghz | XT1950XTX | Seasonic M12 600W |74 GB Raptor | 1 TB HDD | Vista 64

Permalänk
Medlem

gardis84: Jag förstår vad du menar och jag håller med om att det är löjligt att klassa CS som världens sämsta spel bara för att det spelas av en massa fjortisar.
Men om man gillar CS eller inte är ändå en subjektiv fråga och huvudfrågan i tråden är "Vilket spel det är som ni tycker är det sämsta och bästa ni har spelat?"

Testar man CS och tycker att det är skit, så är spelet skit i den personens ögon trots att det är många som gillar det.
Det finns säkert de som tycker att CS är ett första klassens skitspel pga att spelet helt enkelt inte passar dem. Men då finns det nåt annat spel som passar istället och nån annan som tycker att just det spelet är riktig skit.

Om grafiken är bra eller inte är inte en lika subjektiv fråga tycker jag. Där kan man säga mer objektivt att Far Cry har bra grafik.
Men ska man börja prata om spelkänslan i Far Cry så blir det genast mer subjektivt eftersom alla har olika smak och vissa kanske älskar känslan, medan andra tycker att den suger.

Nu känner jag att det blir för mycket offtopic, så jag ger mig här. jag har sagt vad jag tycker om den här frågan. Hoppas ni förstår vad jag menar.

Permalänk
Medlem

Mr. Bravo , du har rätt fan, det är sant, när jag höjde på svårighetsgraden i Far Cry, alltså fy fan va Ai blev smartare och bättre, den är riktig bra:)