Permalänk
Medlem

Mysko instabil accesspoint

Hejsan!

Sitter och jäklas med en accespoint. Det är en D-Link DWL-2100 AP. Problemet med den är att den är mycket instabil. Den funkar jätte bra ett tag sen helt plötsligt så går den ner och man kan inte komma åt den över huvutaget, inte ens via kabel. Sen om man drar ur strömmen och startar om den så funkar den ett tag igen.

Har ingen aning om var jag ska börja felsöka, så därför behöver jag lite tips om vad det kan vara.

Det kan inte vara att den blir överbelastad i alla fall, för att det är bara en burk som sitter på den

Skulle bli tacksam för lite tips i alla fall.

Visa signatur

Mac Mini Intel Core Duo 1,66GHz, 1GB ram | Powermac G4 (sawtooth) 1Ghz, 512MB ram | Mac Mini G4 1,25GHz@1,42GHz

Permalänk
Medlem

Har precis samma fel på min DWL-2100 AP! Har du kommit på någon lösning? Om man bara använder AP:n hela tiden så är det innga problem, t.ex när man skickar filer. Men när man inte användt den på någon minut är den stendöd...

Permalänk
Avstängd

Sådana problem hade jag med min dwl 120+ men jag gav fan i trådlöst och sla sladdarna fint bakom listen ;). Trådlöst är inge roligt.

Visa signatur

-=XP-M 2400+=- -=Abit AN7=- -=9700PRO=- -=TW/WB 2x256[BH5]=- -=Antec True Power 550W=- -=Audigy2=- -=Maze 4@CPU=- -=Samsung 959NF[BNC]=-
-=Clock=250x10.5 | 11-2-2-2 [Sync][CPU Interface enable]=-

Permalänk
Medlem

Jo men problemet är att vi kör trådlöst mellan 2st hus D-Link ska släppa en Firmware-uppdatering till 2100:an. Den ska öka räckvidden med 50% låt oss hoppas att det löser problemen..