Logitech Cordless Desktop MX eller diNovo Media Desktop?

Permalänk
Medlem

Logitech Cordless Desktop MX eller diNovo Media Desktop?

Tänkte köpa ett nytt tangentbord plus mus. Trådlöst passar utmärkt då jag har datorn i ett annat rum än tangentbordet och musen.

Då är frågan om jag ska köpa Logitech Cordless Desktop MX eller Logitech diNovo Media Desktop som rubriken lyder. Den senare kostar runt 2200:- och den första cirka 900:-.

Om vi kollar på musen då. I Desktop MX-paketet får man med en MX700 vilken inte är bluetooth. Klarar den att gå igenom väggen till datorn då? Är den sämre eller bättre i spel-prestanda än MX900'an som man får med i diNovo-paketet?

Tangentborden skiljer sig ganska mycket har jag märkt. Därav är väl diNovon så pass mycket dyrare. Knappar som på en bärbar dator, separat numpad med display mm. har ju diNovon medans Desktop MX'n verkar mer som ett "vanligt" tangentbord förutom lite snabbknappar.

Vilket "tangentbord + mus"-paket tycker ni jag ska köpa?

/Nagini

Edit: Ett tredje alternativ är att köpa Desktop MX-paketet med MX900-musen för cirka 1500:-

Visa signatur

Damn! Those alien bastards are gonna pay for ruining my ride.

Permalänk
Medlem

jag har själv ett Logitech Dinovo och jag är skitnöjd. om du köper mx900 löst så får du inte exakt samma mus som medföljer paketet. den medföljande musen har lite exclusivare material. (gummerade sidor).

När det kommer till räckvidden så har jag aldrig upplevt problem. jag kan t.o.m. styra datorn fast jag befinner mig 2 rum bort, och då är det betongväggar jag snackar om.