Hur många zeldaspel..

Permalänk
Avstängd

Hur många zeldaspel..

Hur många zeldaspel existerar det idag?
Alla konsoller sammanlagda,

Visa signatur

Att kalla en moderator för nazist var en mindre intelligent sak jag gjort

Permalänk
Medlem

Zelda 1 och 2 kom till Nes och 3an(det bästa) till Snes, sen har vi ocarina of time till N64 och ett till som jag inte kommer ihåg vad det hette och Wind Waker till GC(?). Ska finnas några nyare till Gameboy som jag inte hållt reda på.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

inte att förglömma de 3? till philips cdi... det maniak inte minns namnet på är majoras mask. 3-4 gameboyspel har jag för mig, beroende på hur man räknar.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

Namn Konsoll År

Zelda 1 "Legend of Zelda" Nintendo 8-bit 1986

Zelda 2 "Adventures of Link" Nintendo 8-bit 1988

Zelda 3 "A Link to the Past" Super Nintendo 1991

Zelda 4 "Link's Awakening" (DX) Gameboy (& Color) 1993

Zelda 5 "Ocarina of Time" Nintendo 64 1998

Zelda 6 "Majora's Mask" Nintendo 64 2000

Zelda 7 "Oracle of Ages" Gameboy Color 2001

Zelda 8 "Oracle of Seasons" Gameboy Color 2001

Zelda 9 "Wind Waker" Gamecube 2003

Zelda 10 "No name Yet" Gamecube 2005

Sen finns det några skitspel som kode skrev om, men dom är inte officiella spel, utan dom var så värdelösa att dom fick skitbetyg då de kom ut. Nintendo vill officiellt inte erkänna att de sålde licenser till andra tillverkare för att tjäna en snabb hacka pengar. Vad jag förstått är Zelda 10 inte nån Wind Waker 2? Jag kan ha fel.

/M

Visa signatur

Ah...min älskade Lenovo budget bärbar med Dual-Core! Spöar vilken Celeron / Atom vilken dag som helst i veckan!

Permalänk
Avstängd

Tack Morleon,

Visa signatur

Att kalla en moderator för nazist var en mindre intelligent sak jag gjort

Permalänk

Ni glömde OOT : Master quest, modifierad version av OOT som skulle släppas till 64 : DD men som aldrig kom, finns dock på WindWaker SE skivan till gamecube nu.
Och Four swords mp Zelda som finns på gba kassetten med A link to the past.

Visa signatur

Pappas: 5900X, 32GB, 9070XT, M.2 1TB Gen4, LG Ultragear 27".
Barn: 4790K, 24GB, RTX 3070, SSD 1TB, 27" IPS.
HTPC: 5800x3D, 32GB, 9070XT, M.2 2+1TB Gen4, Sony 75x90K.
Konsoller: Fler än vad min fru tycker får plats i förråden.

Permalänk

.

Visa signatur

Vi välkomnar vår senaste medlem, FiskeKrok.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neohamster
Ni glömde OOT : Master quest, modifierad version av OOT som skulle släppas till 64 : DD men som aldrig kom, finns dock på WindWaker SE skivan till gamecube nu.

Vad är det för skillnad på Master quest och det vanliga oot??

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exerco
Vad är det för skillnad på Master quest och det vanliga oot??

Alla "Dungeons" är annorlunda och oftast mycket svårare. Allt annat är likadant, perfekt att lira ifall man redan har spelat sönder OOT.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

det följer med specialutgåvan av wind waker?

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk

yup
man får med OOT och master quest
OOT man får med collectors edition skivan till Gamecube är bättre dock, snabbare emulator.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

sen är inte dom 2 zelda spelen gjorda av nintedo heller utan av capcom

Visa signatur

Stolt Piratpartist!

Permalänk
Hedersmedlem

tänk på att "emulation" och "roms" från nintendo är olagliga

Och det där med "24" timmar bara är bluff, även om man äger spelen + fodralen så är det olagligt, står så på Nintendos hemsida. Jag hittar inte vart det står men jag letar

"Can I Download a Nintendo ROM from the Internet if I Already Own the Authentic Game?

There is a good deal of misinformation on the Internet regarding the backup/archival copy exception. It is not a "second copy" rule and is often mistakenly cited for the proposition that if you have one lawful copy of a copyrighted work, you are entitled to have a second copy of the copyrighted work even if that second copy is an infringing copy. The backup/archival copy exception is a very narrow limitation relating to a copy being made by the rightful owner of an authentic game to ensure he or she has one in the event of damage or destruction of the authentic. Therefore, whether you have an authentic game or not, or whether you have possession of a Nintendo ROM for a limited amount of time, i.e. 24 hours, it is illegal to download and play a Nintendo ROM from the Internet. "

http://www.nintendo.com/pop_video.vm?url=http://media.nintend...

Nytt Zelda

Permalänk
Medlem

reVer: Glömde faktiskt att skriva att det var Capcom

Master Quest räknas inte som ett eget spel, det var ju egentligen tänkt att vara som Zelda 1, alltså "World 2" eller nåt, men det blev aldrig av i Europa, men den fanns i Japan, dock vet jag ej ifall det fanns med på original Ocarina of Time den var med eller inte.

Four Swords är fan inte ett riktigt Zelda spel heller, jävla sketen måste köpa 4 jävla Gameboys och köpa jävla massa onödiga Linkkablar för att kunna tvinga 3 av sina Counterstrike kompisar att sitta och lira ett jävla skitspel för att man själv vill varva

Nejnej, Four Swords räknas inte som ett spel.

/M

Visa signatur

Ah...min älskade Lenovo budget bärbar med Dual-Core! Spöar vilken Celeron / Atom vilken dag som helst i veckan!

Permalänk
Avstängd

nintendo DD kom väll visst ?
i japan only dock.
och Master Quest hade väll funnits i japan i en... 2-5 år INNAN wind waker kom ?
d.v.s att ladda ner då.

Visa signatur

P4 1,7 ghz - 512sdram - geforce 3 ti 500 - 17 tum - 60
*bort* Referallänkar ej tillåtna! /Najk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Morleon
Namn Konsoll År

Zelda 3 "A Link to the Past" Super Nintendo 1991

Zelda 4 "Link's Awakening" (DX) Gameboy (& Color) 1993

Zelda 5 "Ocarina of Time" Nintendo 64 1998

Zelda 6 "Majora's Mask" Nintendo 64 2000

Zelda 9 "Wind Waker" Gamecube 2003

Zelda 10 "No name Yet" Gamecube 2005

Sen finns det några skitspel som kode skrev om, men dom är inte officiella spel, utan dom var så värdelösa att dom fick skitbetyg då de kom ut. Nintendo vill officiellt inte erkänna att de sålde licenser till andra tillverkare för att tjäna en snabb hacka pengar. Vad jag förstått är Zelda 10 inte nån Wind Waker 2? Jag kan ha fel.

/M

Det var väl inte att de ville "tjäna en snabb hacka" utan mer en flirt med Philips inför deras planerade samarbete med en CD-spelare till SNES, om jag inte minns fel.

"Four Swords Adventure" till GC, och "Minish Cap" till GBA bör väl finnas med på den listan också om den täcker kommande spel. Och så då "Four Swords" till GBA kanske, om man inte bara ser det som ett extraläge i GBA-portningen av ALttP.

Permalänk
Medlem

Ran4: Jo fan, nu när jag tänker efter, DD kom till japan fast jag undrar inte om hela den skiten sket sig där egentligen?

Sen är det ju Zelda 11 också, hm...kan inte namnet på den, ska tydligen vara till Gameboy Advance, med nånting om Links mössa som börjar leva sitt eget liv va? Justé, "The Minish Cap" hette den

Nåt jag missade?

EDIT: Notera att Kanzetsu hann före mig att nämna "Minish Cap"

Kanzetsu:
Jojo, du menar hela den där Playstation grejen dom hade igång där ett tag? Att Nintendo aldrig stämde Sony för det, om det är rätt grej jag minns?
Det var mer än en flirt, Nintendo ville ju tjäna en hacka på grejerna också, du måste förstå Nintendo....2 flugor i en smäll taktik dom har ibland Samma sak med Capcom, de var ju intresserade att köpa Capcom en gång i tiden (fortfarande är?), men det blev ju aldrig av, och till sist totalnekade de att de ville köpa Capcom...bla bla bla

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kommer ett "the four swords" till Gamecube snart vill jag minnas. Verkar rätt kul. Massa multiplayerlägen som deathmatch utöver vanliga coopspelandet.

Visa signatur

Vostro 1500

Permalänk

DD kom bara ut i några fåtal exemplar, ingen riktig release på det. Nintendo la ner projektet ganska fort.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kom två zeldaspel till en konsol från philips nån gång på 80-talet. Dom var dock skit.

Kanske var det du menade Morleon.

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk

Zelda 3 ligger längs upp på speltoppen

Visa signatur

Vi välkomnar vår senaste medlem, FiskeKrok.

Permalänk
Medlem

blir i alla fall ett sånt här paket i slutet på månaden om de får in den http://www.webhallen.com/prod.php?id=19191 annars blir jag ledsen

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Zelda: The minish cap .... Spring 2005 GBA

Visa signatur

Abit NF7-S 2.0 |AMD Athlon 2500+ | TwinMos PC3200 2x256mb Dual Channel | Maxtor 120gb + IBM 20 gb sys.disk | GeForce 2 MX 32 mb <-- haha

[color="green"]MSN: Per_87@hotmail.com[/color]

Permalänk
Medlem

Exerco: Varför betala överpriser? Finns säkert många därute som säljer sina Gamecube med flera spel, kanske inkl Wind Waker för tusenlappen?

/Med

PS:

Tog reda på detta om den där CD-i skiten som phillips hade:

Zelda: The Wand of Gamelon
Link: The Faces of Evil

Plus att det stämde, det ska ju komma nån Gamecube version av Four Swords, hoppas väl på att NÅN slags singleplayer mode ska erbjudas, eller????

När jag tänker efter, finns inte det nåt Tetras nånting också?

/DS

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

[B]Tog reda på detta om den där CD-i skiten som phillips hade:

Zelda: The Wand of Gamelon
Link: The Faces of Evil

Du glömde Zelda's Adventure. Jag har dom två andra sug spelen, Zelda´s Adventure är tydligen lite sällsyntare.

http://www.parnasas.com/PopArena/Articles/cdi.html

Permalänk
Medlem

Ruarc:

Tack

Förresten....
The gameplay is a lot better then the other two, but still pretty stupid... You know... I don't feel like it anymore. Just know this! If you have a CDi system, and you have these games, then... Um... Yeah...
Fast du har inte alla tre

OKEJ OKEJ OKEJ
Nu har jag samlat ihop alla Zelda spel som överhuvudtaget har funnits....hoppas jag
Siffrorna är inte spelens riktiga namn, utan det är i nummerordning som de släpptes (tror jag)

Namn Konsoll År

Zelda 3 "Zelda" Game & Watch 1988

Zelda 4 "A Link to the Past" Super Nintendo 1991

Link 5 "Faces of Evil" Phillips CDi 1993

Zelda 6 "Wand of Gamelon" Phillips CDi 1993

Zelda 7 "Zelda's Adventure" 1995

Zelda 8 "Link's Awakening" (DX) Gameboy (& Color) 1993

Zelda 9 "Ocarina of Time" (& Master Quest DD) Nintendo 64 1998

Zelda 10 "Majora's Mask" Nintendo 64 2000

Zelda 11 "Oracle of Ages" (Made by Capcom) Gameboy Color 2001

Zelda 12 "Oracle of Seasons" (Made by Capcom) Gameboy Color 2001

Zelda 13 "The Four Swords" GBA 4-Player 2002

Zelda 14 "Wind Waker" Gamecube 2003

Zelda 15 "The Four Swords" Gamecube 2004

Zelda 16 "Wind Waker 2?" Gamecube 2005

Zelda 17 "The Minish Cap" GBA 2005

ANNAT NYTTOINFO:
1) Zelda BS - Ett spel som släpptes bara i japan till Super Nintendot, man kunde tanka ner banorna via satellit, och på så sätt fortsätta spelet. Det var bara Zelda 1 som var omgjort till Zelda 3 grafiken så att säga, och blev tydligen aldrig nån jättehit. Kom aldrig till Europa.

2) Zelda 7 & 8 Är egentligen Ett spel, man måste varva ena spelet för att ge kod till det andra spelet för att se det riktiga slutet respektive.

3) Tetras Trackers skulle ju bli nåt eget spel, men från vad jag hört, så ska Tetras trackers ingå i The Four Swords till Gamecube, eller?

4) Sen finns väl Link med i tex Smash Brothers & Smash Brothers Melee? Och eh....Soul Calibur 2 till GameCuben också, nåt annat spel han är med i som jag har missat?

Ej att glömma tv-serien på 80-talet och de diverse böckerna som såldes också! Nåt mer jag har missat så får ni gärna säga till!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

3) Tetras Trackers skulle ju bli nåt eget spel, men från vad jag hört, så ska Tetras trackers ingå i The Four Swords till Gamecube, eller?

ja, men tydligen inte utanför japan, enligt vad jag har hört. tråkigt nog.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem
Citat:

Exerco: Varför betala överpriser? Finns säkert många därute som säljer sina Gamecube med flera spel, kanske inkl Wind Waker för tusenlappen?

Det är det att jag vill ha OOT och OOT master quest med när jag köper spelet så jag kan lira Master quest oxå

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exerco
Det är det att jag vill ha OOT och OOT master quest med när jag köper spelet så jag kan lira Master quest oxå

Dom har ju Wind Waker med OOT+Master Quest fristående på Webhallen.

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Medlem

Då jag var liten köpte jag en klocka som innehöll ett zeldaäventyr. Räknas det ?

Visa signatur

Sony Vaio FE21M