Permalänk

Connection timeout i DC!

Tja,

stött på ett problem nu jag försöker bli av med.
Sitter bakom en trådlös router, och har konfiguerat min DC++ klient och router så allt ska fungera som det ska.

Jag sitter i active mode, jag kan söka efter filer (får träffar på mina sökningar), men kan inte börja tanka en enda fil eller filelist, utan den står och tuggar på "connecting... " tills den övergår till "connection timeout". Provat att sitta i olika hubbar, kan inte få hem enda enda filelist, oavsett vilken ISP dom har.

Jag har provat bytt port, som jag kör DC på, bl.a. "612", men då kunde jag inte ens hitta filer när jag sökte. Provade "1466" så funkade sökningen, men kan inte tanka filer.

Jag har en linksys router, om det nu mot all förmodan skulle hjälpa Jag kör inte heller någon form av brandvägg på datorn jag sitter på, och det är ingen inbyggd i routern heller.

Är tacksam för svar ifall någon har något tips, eller en aning om vad problemet kan vara.

Permalänk
Medlem

Du sitter inte med Netlimiter som du har stängt av uploaden på?

Visa signatur

3 barnsfar som förhoppningsvis fortfarande har nåt kvar innanför pannbenet......

Zepto 3415, 2.2Ghz/4mb 8600GT 512mb 2Gb ram 120Gb 7200rpm Vista Premium

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lamer71
Du sitter inte med Netlimiter som du har stängt av uploaden på?

Svar nej, och på vilket sätt skulle det ändå påverka min dc klient att HÄMTA dc filelist av andra användare?

Permalänk
Medlem

Ganska säker gissning är att du i routern bara forwardar UDP- och inte TCP-trafik till den port du ställt in i DC. Sökningar på DC sker över UDP, medans överföringar över TCP. Provade att ställa in det så på min router nu, och då blev det samma fenomen som du beskriver.

Permalänk

Jag har samma problem. Håller på att bli vansinnig snart.
Tar tacksamt emot tips på vad det kan sitta i.

Visa signatur

Just cuz I'm not paranoid doesn't mean they aren't watching

Permalänk
Medlem

Själv var man tvungen att sitta på Passive mode då man körde dc med router hemma hos en kompis.

Permalänk
Medlem

Som sagt, kolla att både TCP och UDP är forwardat i routern. Sökningar sker med UDP, filöverföringar med TCP, på den port som man ställt in. Finns någon mjukvarubrandvägg i datorn så kolla att även den tillåter trafiken.