Allmän Diablo II-LoD-tråd (skills, strategier, character builds, skryt m.m.)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anubis
Det jag undrar är vad jag ska tänka på när det gäller mina attribut poäng, mana är ju en självklar sak för sorc, men vad bör jag tänka på i andra hand osv?

Jag har en sorc i nya laddern som är lvl 90 om nån minut. Jag har 25 energy på den och det funkar underbart. (MF sorc, vet inte hur/om det skulle funka i PVP)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr Johnson
Hur mycket dex ska man ha för maxblock med stormshield på en sorceress? Jag har 140 och bara 49% chance to block på mephisto

Storm har inte tillräckligt hög blockrate för mej, brukar använda mej av Whistan´s Guard (stavning ?) med en perf diamant. Tror jag hade 150 (+- 10-20) i dex (död så jag kan inte kolla )

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesoj
Vilken klass är du?

Jag antar att du frågade mig. En gång i tiden hade jag en lvl 47 Necromanser, nu spelar jag med en lvl 11 Sorceress. Hon jobbar sig sakta till toppen =p

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SueCia

Jag har en sorc i nya laddern som är lvl 90 om nån minut. Jag har 25 energy på den och det funkar underbart. (MF sorc, vet inte hur/om det skulle funka i PVP)

Manan stiger ju lite med varje lvl, även om man inte höjer energy, fast det går väl långsammare antar jag. Men jag ska nog fokusera på energy och det där man får liv av (har glömt vad det heter ).

Jag hittade några lustiga handskar i setett Death's Hand.

Permalänk
Medlem

om man är MF sorc och inte HC är blocken helt onödigt. det är vad ja skulle kalla "waste på stats". man ska ha bra resist + massor av liv så man kan ta lite smällar. min sorcar brukar ha upp mot en 1000 liv utan "% mera liv" saker och charms.

Visa signatur

folk ser inte skillnad på encentare och femtioöringar. Jag kommer göra mig en förmögenhet på detta faktum.

Permalänk
Medlem

Om någon spelar ladder och behöver items tipsar jag om denna tråden:
http://forums.rpgforums.net/showthread.php?t=225164

Jag behöver non-ladder saker som ni ser.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Petuus
om man är MF sorc och inte HC är blocken helt onödigt. det är vad ja skulle kalla "waste på stats". man ska ha bra resist + massor av liv så man kan ta lite smällar. min sorcar brukar ha upp mot en 1000 liv utan "% mera liv" saker och charms.

Jag är inte helt insatt, vad betyder MF och HC?
Jag gillar faktiskt inte saker som ger mer i liv/man och eller stats, för tillslut kan man bli beroende av dom, och dom kan göra så att man glömmer höja någon stat. Pure strenght!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anubis
Jag är inte helt insatt, vad betyder MF och HC?
Jag gillar faktiskt inte saker som ger mer i liv/man och eller stats, för tillslut kan man bli beroende av dom, och dom kan göra så att man glömmer höja någon stat. Pure strenght!

MF = Magic Find,dvs. en MF sorc är en Sorc som sattsar på att ha mycket magicfind-items.
HC = Hardcore, dvs. när man dör så är man död, 1 liv.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fältkoma
MF = Magic Find,dvs. en MF sorc är en Sorc som sattsar på att ha mycket magicfind-items.
HC = Hardcore, dvs. när man dör så är man död, 1 liv.

Tack, Hardcore kände jag till sen tidigare men var inte vaken nog att förstå förkortningen.
Jag skulle bryta ihop om jag hade en bra HC karaktär på hög lvl som sen dog
På tal om att ha mycket av en sorts items så hade en lvl 13 amason jag tagit bort nu (dog på en jobbigt ställe och orkade inte leta upp det igen) två ringar och en amulett som sammanlagt gav typ 67% mer guld av monster, vet inte om det är mycket men det gjorde mig glad iallafall

Permalänk
Medlem

67% goldfind. Vad gulligt

Permalänk
Medlem

Vad man nu ska med massor av guld till...

Visa signatur

: AMD Ryzen9 9900X : 64GB RAM : Nvidia RTX 4070 Ti Super :

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LecToR
Vad man nu ska med massor av guld till...

Det kan vara bra precis i början om man gamblar upp dom. Givetvis är det bara lönsamt om man inte har samlat item's med en annan char först.
Man kan faktiskt få ganska hyfsad utrustning då, dock inte specielt länge.

Permalänk
Medlem

Gambla är toppen i början. Finns ju massa vettigt som man vanligtvis inte kan komma åt på låg level, t.ex. crystal sword i act1. Dessutom får man rares ganska ofta, i alla fall 1:10.

Permalänk
Avstängd

Ja undra ifall nån orkar boosta mig genom nightmare?:) min sorc är lvl 47 nu.. ja är i act 2nm ;P skulle vara hyggligt..

Visa signatur

nothing is what it seems to be...

Permalänk
Medlem

ofta vet jag inte.. med en lvl 9x gubbe på ladder kan jag gambla hela inventoryn full och få kanske 5-6st rares. förövrigt är runt lvl20-40 guld att gambla nästan allting. alla vettiga grejer kan man få där med bra life/resist/osv förrutom +str/dex som kräver högre lvl numera

btw snackar om amulleter. så är en hel del

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GREK1
ofta vet jag inte.. med en lvl 9x gubbe på ladder kan jag gambla hela inventoryn full och få kanske 5-6st rares. förövrigt är runt lvl20-40 guld att gambla nästan allting. alla vettiga grejer kan man få där med bra life/resist/osv förrutom +str/dex som kräver högre lvl numera

btw snackar om amulleter. så är en hel del

Att gambla på circlets, amus och ringar är det enda vettiga (om man nu inte ska ha låglvl-saker) eftersom det kan bli rätt roliga rares ibland. Att försöka gambla till sig unika är nästan hopplöst även om chansen är större nu än i 1.09. Just nu är det 1/5000 att den ska bli unik

Visa signatur

"I must digest this information"

Permalänk

Jo cirklets är grymma....Fick en med:
100 defense
2 all ama skill
8 lifeleech
67 life
20 % attack speed
1 soc

Permalänk
Medlem
Citat:

67% goldfind. Vad gulligt

Det blev snabbt ett överflöd

Jag har börjat spela med barbaren nu och jag känner att det är där jag hör hemma, så att säga. Barb är lätt (tycker jag) och jag gillar att slakta mina fiender med stålet Axemastery är det som gäller.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fear The Llama
Jo cirklets är grymma....Fick en med:
100 defense
2 all ama skill
8 lifeleech
67 life
20 % attack speed
1 soc

Nice, lägg in en 40 ed, 15 ias juvel och använd den på en bowazon

Permalänk
Medlem

[dork alert]Attack speed finns inte i rare circlets. Måste ha varit cast rate, eller run/walk speed[/dork alert]

EDIT: Alla som lirar på europe ladder kan skriva sitt account här.. har "en del" att bli av med. Det sköter jag dock imorrn.. men skriv accs så fort ni kan.

Permalänk

Jag har varit i Grekland i 2 veckor nu och blivit rejält avgiftad. Är rätt trött på D2 nu. Men allt som krävs är väl nåt halvår innan jag är igång igen

Permalänk
Citat:

[dork alert]Attack speed finns inte i rare circlets. Måste ha varit cast rate, eller run/walk speed[/dork alert]

EDIT: Alla som lirar på europe ladder kan skriva sitt account här.. har "en del" att bli av med. Det sköter jag dock imorrn.. men skriv accs så fort ni kan.

OK, jag heter Xgold_Reborn. Du kan viska eller bara skriv här när du ska lira

Permalänk
Medlem

Mitt account är lika som mitt nick, moraboy, tar gärna emot lite saker som ligger och skräpar.

Visa signatur

<:: 2600+ :: Radeon 9600Pro :: 512 TwinMOS 400mhz ::>

Permalänk
Medlem

pollygodis är mitt acc.
har inte heller något emot gratisgrejer

Permalänk

cs-sux är mitt acc...

Visa signatur

Gillar att skälla på cs nördar.
mer CO-OP till folket!
Amd64 3200+ Abit kv8 guru Radeon AX800pro 256Mb vivo 1024Mb ddr 120gb hdd.

Permalänk
Medlem

Nä, med en nystartad gubbe skulle det inte va helt fel med lite
prylar haha.

amorea2 är mitt acc. ni övriga som har lust o spela någon gång eller så
kan ju höra av er om ni känner för det

Permalänk

Har nån nått level 99 än eller på den nya säsongen?
Läste att det var nåt pris för att komma först i varje realm.

Permalänk
Medlem

på west och europe är det lvl97 i top d2x. d2c är 92 på europe(samma lvls på hardcore med förrutom d2x hc som är 95@europe)

Permalänk
Medlem

Free ladder items in wedc/wedc lite tempo, är förmodligen fullt redan innan jag hunnit posta här. Folk som är riktigt rika behöver inte komma, det är inga riktiga dyrgripar.. finaste är väl arkaines och lite sådant.

När jag droppat allt på en mula tar jag nästa och gör wedc1/1 osv..

Permalänk
Avstängd

andreasdr:
Hur kan man bli trött på Diablo 2? möjligtvis om det kom ut en Diablo 3 med bättre grafik och har bättre stöd för Direct3D, men annars finns det knappt några spel som har sån beroendegrad så länge. För mig är Diablo 2 + LOD en drog.

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

Själv har jag varit upptagen med min nya bil och kommit av mig lite. Får se när man drar igång spelandet igen.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower