Jag har ett problem som jag är riktigt trött på och som jag inte förstår. Kommer nog inte kunna formulera problemet kort....
Jag har två hårddiskar på datorn var av en av dessa är uppdelad i två, det är den disken som XP ligger på.
Jo problemet är att när jag fyllt upp en disk och varningstexten kommer upp att den är full så går jag in och ska rensa lite.
Disken ligger på 120GB och den är full, jag markerar en fil på 4GB och slänger den. Kvar borde jag ha 116GB men datorn reagerar inte på den filen jag slänger. Samma varningstext dyker upp efter en stund igen. Jag startar om datorn och försöker igen men ingen skillnad, kvar ligger filen, eller inte filen utan filens storlek.
Ja jag tömmer papperskorgen.
Märkte nu att datorn hade förstått och frigjort lite åt mig, efter ett par dagar säkert..
Men om jag först slänger en fil så blir det ju ingen skillnad men om jag slänger en till på 4GB så vips så fattar datorn. Verkar som att jag alltid måste slänga två filer på en gång innan datorn fattar. Men jag vill ju inte slänga filer jag behöver.
Med diskfragmentering blir det ingen skillnad.
Formatera hela datorn kanske är enda hjälpen? Så mjukvaran blir fräsch igen!?
Problemet har kommit nu när jag allt oftare fyller upp diskarna till max. Men det ska man ju kunna göra tycker jag. Det dom är till för ju.
Ja ja nu har jag skrivit av mig lite så nu måste jag slänga en fil till för att få lite utrymme....
Hoppas att någon kommer med något bra tips.. För så här ska det väl inte vara..!?
Lite om datorn:
Kör med XP Home
* 2st Seagate Barracuda V 120GB IDE 7200RPM
ATA/100, hårddisk 2MB cache ST3120023A
* Asus P4PE/L/GD Moderkort 478/533, 333DDR
I845PE, ATA/100, ATX, USB2.0, Lan, Ljud