Permalänk
Medlem

Moderkort`s Tjut = Inge Garanti!

Hejsan!
Det är så att jag har ett problem med mitt moderkort, ett K8V Se Deluxe.. En kondensator på moderkortet har gått sönder(min gissning), vid vanligt användande stör det mig inte... Men så fort jag använder min BT-adapter så börjar "den" tjuta, i 5 minuter kanske det inte är irriterande, men efter 3 timmars med datoranvändande så känner man tinitusen komma smygande )

Min självklara idèe var ju att lämna tillbaka moderkortet, eller lämna in det på service hos min lokala datorhandlare.. överraskande nog, tillsammans med ASUS(tillverkaren av moderkortet) att det här är ett för litet fel för att det ska gå på garantin...

Det är ju inte så skoj att man inte kan använda BT-adaptern, ska man ta fram lödutrustningen och börja leka lite eller kan man på ngt sätt få det här på garantin?

MVH peakk

Visa signatur

AMD 64 +3400 ; 1024 Mb ram ; 9800 XT ;1 x 74,3 Raptor ; 2 x 160 GB Seagate ; VP201s 20.1" TFT:

Permalänk
Geeks
SweClockers

Är det en konding som gått sönder ska du absolut få ett nytt på garantin. Kolla om du ser nån som börjat läcka. Låter som om din datorbutik försöker blåsa dig.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem

Det låter mest som skitsnack från idn datorbutik. Jag fick ett nytt ljudkort från db.com när jag hade ett litet problem med mitt integrerade.

Visa signatur

Asus P8P67 Pro | Core i7 2600 | Sapphire Radeon R9 290 | A-DATA SSD 510

Permalänk
Avstängd

Re: Moderkort`s Tjut = Inge Garanti!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av peakk
Hejsan!
Det är så att jag har ett problem med mitt moderkort, ett K8V Se Deluxe.. En kondensator på moderkortet har gått sönder(min gissning), vid vanligt användande stör det mig inte... Men så fort jag använder min BT-adapter så börjar "den" tjuta, i 5 minuter kanske det inte är irriterande, men efter 3 timmars med datoranvändande så känner man tinitusen komma smygande )

Min självklara idèe var ju att lämna tillbaka moderkortet, eller lämna in det på service hos min lokala datorhandlare.. överraskande nog, tillsammans med ASUS(tillverkaren av moderkortet) att det här är ett för litet fel för att det ska gå på garantin...

Det är ju inte så skoj att man inte kan använda BT-adaptern, ska man ta fram lödutrustningen och börja leka lite eller kan man på ngt sätt få det här på garantin?

MVH peakk

Vilken butik köpte du kortet i?

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk
Medlem

www.alina.se ;;
Alina Systems...

Visa signatur

AMD 64 +3400 ; 1024 Mb ram ; 9800 XT ;1 x 74,3 Raptor ; 2 x 160 GB Seagate ; VP201s 20.1" TFT:

Permalänk
Medlem

Det finns knappast något som heter: för litet fel för att gå på garantin. har man garanti så har man, det ska täcka ALLA fel. Om de bråkar, hota med konsumentombudsmannen. Han e grym.

En fråga bara, vad är det som tjuter? Är det nån del på kortet som skapar ljudet eller låter det i högtalaren?

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Avstängd
Citat:

www.alina.se ;;
Alina Systems...

Stackare deras jävla anledning räcker fan inte.Att asus skulle ha sagt att felet är för lite tror jag knappast på!Det är ju ett tillverkningsfel så det är ju självklart att du ska få byta.Vem vet kanske vi har DataPrince 2 här

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk
Medlem

aj jävlar jag som köpte ett moderkort för en 4-5 månader från Specitek, nu har det inbyggda ljudet slutat fungera :/

och jag har inte kvar orderlappen lr något

Visa signatur

4770k @ 4.8Ghz | MSI Sea Hawk 1080ti | 600w SFX | Fractal Design Nano | Kraken X31 | 1024Gb SSD Raid0 | 16Gb Corsair Vengeance LP | MSI Z87i AC | Sennheiser HD650 | Acer Predator Z35 35" 21:9 144hz | Schiit Modi | Schiit Vali | Blue Snowball Mic

Permalänk
Medlem

Så jag ska gå och kräva ett nytt moderkort helt enkelt?

Det är ju ändå min BT-adapter som orsakar ljudet.. (även fast det är ju inte den som låter, utan moderkortet... Jag har lokaliserat ljudet till vänster om processorn..vid 3 cylinder-liknande saker där..konsedatorerna

MVH peakk

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Så jag ska gå och kräva ett nytt moderkort helt enkelt?

Det är ju ändå min BT-adapter som orsakar ljudet.. (även fast det är ju inte den som låter, utan moderkortet... Jag har lokaliserat ljudet till vänster om processorn..vid 3 cylinder-liknande saker där..konsedatorerna

MVH peakk

Då får jag fråga vad en BT-adapter är?om du det är du som har orsakat felet är det självklart att du inte kommer få byta

Visa signatur

Permalänk
Medlem

BlåTand adapter ?

Visa signatur

2400+ @ 2,31 GHz -- 768 MB PC3200 -- 340 Gb -- 9600XT

Permalänk
Medlem

Bluetooth-Adapter..Blåtand japp )

Orsakat felet själv? jag har inte lött på det på moderkortet. Det är propert anslutet med USB till moderkortets USB-port!

Min fråga var ju snarare, att musen..tangentbordet inte orsakar nå tjut. Utan just BT-adaptern.. men det är ju ändå moderkortet som tjuter. Därför jag inte vill klampa in och be om ett nytt moderkort..så det var det jag ville ha kommentarer på!

MVH peakk

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Bluetooth-Adapter..Blåtand japp )

Orsakat felet själv? jag har inte lött på det på moderkortet. Det är propert anslutet med USB till moderkortets USB-port!

Min fråga var ju snarare, att musen..tangentbordet inte orsakar nå tjut. Utan just BT-adaptern.. men det är ju ändå moderkortet som tjuter. Därför jag inte vill klampa in och be om ett nytt moderkort..så det var det jag ville ha kommentarer på!

MVH peakk

okej,men det låter ju lite sjukt.en bt-adapter ansluten till USB ansluter tjutljud?hmm,mysko!

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Jag måste fnissa lite......

USB-problem kan förorsaka en rent helvete -egen erfarenhet!

Men ett tjutande moderkort var något nytt!

Har du prövat nya drivrutiner?, någon liten konflikt kanske? (När du använder BT-adaptern så säger du samtidigt till moderkortet att vråla.....för det är väl ur speakern som det kommer eller?, gör det inte så kan du ha ett nytt kort ögonaböj såvida din blåtand inte har förorsakat problemet förståss........

Mvh AJ

Visa signatur

frihetskämpen

Permalänk
Medlem

alltid samma BS om man får problem med något som man handlat på en liten skrutt firma..

minsta lilla fel ska fixas, bytte systemkort på en bärbar i jobbet av anledning att den frös nångång om året vid en ett visst kommando

man får vad man betalar för..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AJ
Jag måste fnissa lite......

USB-problem kan förorsaka en rent helvete -egen erfarenhet!

Men ett tjutande moderkort var något nytt!

Har du prövat nya drivrutiner?, någon liten konflikt kanske? (När du använder BT-adaptern så säger du samtidigt till moderkortet att vråla.....för det är väl ur speakern som det kommer eller?, gör det inte så kan du ha ett nytt kort ögonaböj såvida din blåtand inte har förorsakat problemet förståss........

Mvh AJ

BT-Adaptern fungerar fint!

Nepp, inte pc-speakern som skriker. Det är ett hög-frekvent ljud som man hör bakom alla fläktar, alltså inte någon pc-speaker...

Rent Teoretiskt, hur skulle blåtanden kunna orsaka det? Det är en MSI bluetooth adapter som är köpt från webhallen... så det är inge skit från någon marknad i bangladesh!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av cumpaq

alltid samma BS om man får problem med något som man handlat på en liten skrutt firma..

minsta lilla fel ska fixas, bytte systemkort på en bärbar i jobbet av anledning att den frös nångång om året vid en ett visst kommando

man får vad man betalar för..

Tack för det Tipset, ska ta och kontakta den dära firman igen och se vad som kan göras..

----

MVH peakk

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det är klart du har garanti.

Permalänk
Medlem

Eh.. Låt mig se..
Du har en BT-adapter som får moderkortet att tjuta?
Men ingen annan USB-enhet?
Inte funderat på att det kanske är din BT-adapter som är SEPE?
Fast låt mig gissa.. du är villig att gå igenom processen
av ett moderkortsbyte.. som uppenbarligen fungerar bra?
Det var ju ett sjysst asuskort?
Var köpte du BT-adaptern då? Vad har de att säga?

Jag skulle lätt byta BT-adaptern.. verkar ju vara mer.. tja. plug and play?
Fast det är ju klart att du ska ha garanti om ditt moderkort
tjuter med all USB-hårdvara.. eller bara tjuter jämt.

Visa signatur

Du tror att du kan.
Du tror att du vet.
Jag HATAR newbies.

Permalänk
Medlem

jag godtar lösningen att bytat BT-adaptern om du kan ge mig en förklaring hur en BT-adapter kan få mitt moderkort att tjuta, och hur jag bevisar det?

"Ja, jag köpte en sak hos er..när jag använder den så tjuter mitt moderkort."
Svar: "ja, då är det väl ditt moderkort det är fel på"
Känns det som om jag kommer få som svar.. men jag slår de en signal nu och hör vad de har att säga.

Det blir nog ingen garanti på moderkortet, i och med att det är bara vid speciell hårdvara(den hära adaptern).. Men om jag inte får ngn garanti hos webhallen får jag väl kika med asus direkt och höra vad de har att säga. För någon produkt har fel på sig och jag har garanti på båda

MVH peakk

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

jag godtar lösningen att bytat BT-adaptern om du kan ge mig en förklaring hur en BT-adapter kan få mitt moderkort att tjuta, och hur jag bevisar det?

"Ja, jag köpte en sak hos er..när jag använder den så tjuter mitt moderkort."
Svar: "ja, då är det väl ditt moderkort det är fel på"
Känns det som om jag kommer få som svar.. men jag slår de en signal nu och hör vad de har att säga.

Det blir nog ingen garanti på moderkortet, i och med att det är bara vid speciell hårdvara(den hära adaptern).. Men om jag inte får ngn garanti hos webhallen får jag väl kika med asus direkt och höra vad de har att säga. För någon produkt har fel på sig och jag har garanti på båda

MVH peakk

Ingen garanti hos webbhallen?Du har köpt BT adaptern där eller?Det är ju bara att säga denna BT adapter jag köpte hos er får mitt moderkort att tjuta!

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Skitfirma hit och skit firma dit!

Världens största (I mitt tycke skitfirma) är DELL.

DELL:s annonser är ju rena hånet mot konsumenternas kompetens.
Prylarna är bland de äldsta och sämsta som finns på marknaden.
DELL har en egen strömkontakt!, vissa chassin inte 100% ATX kompatibla.
Givetvis är DELL:s intresse att sälja mycket och tjäna pengar precis som alla andra! (även mitt, jag är inte bättre hehe)

När det gäller prylarnas garanti och liknande så får man se till att specificera sig ordentligt när man handlar; Alla handlare utnyttjar detta kryphål och skickar sk. DEMO eller sämre varor än förväntat.
KÖP RETAIL eller BOX, bygg själv, lev enkelt och lätt!
Köp Bulk när du kan dina saker och dina konsumenträttigheter.
ALLA VAROR LEVERERAS FRÅN EXAKT SAMMA CENTRALLAGER; Ingen kvalitetsskillnad mellan leverantörer över huvudtaget!; Säljartroll från vissa smärre firmor i sthlmsområdet brukar fantisera om höga priser= hög kvalitet, detta har dock inte något med verkligheten att göra.

90% av strul som inte drivrutinsrelaterat verkar ju enbart ha med RTFM och klåperi att göra; möjligtvis felköp av ickekompatibla prylar; Handlarna kanske borde informera "Dina saker är ej kompatibla, vill du ändå köpa?, vi rekommenderar detta istället, vi vet ej om de är kompatibla eller ej.....".

Mvh AJ ; RTFM på kompatibiltet och ström mellan ASUS USB och MSI BT om ej något hittas så skall du ha ett nytt MSI BT eller ASUS MOBO beroende på vem det är fel på.........är MSI BT verkligen USB2.0 HI-Speed?

Länkar:
http://www.msi.com.tw/program/products/communication/cmu/pro_...
http://www.msi.com.tw/program/products/communication/cmu/pro_...
http://www.msi.com.tw/program/support/driver/dvr/spt_dvr_deta...

http://www.asus.com.tw/support/support.aspx
http://www.msi.com.tw/html/service/forum/index_lan.htm

Visa signatur

frihetskämpen

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xelathur
aj jävlar jag som köpte ett moderkort för en 4-5 månader från Specitek, nu har det inbyggda ljudet slutat fungera :/

och jag har inte kvar orderlappen lr något

Ring dom och be om en kvittokopia. De kan ta betalt för det men det kanske det är värt.
Oftast finns du kvar i en kunddatabas och de kan kolla vad du verkligen beställde.
Om de undrar varför du vill ha en kvittokopia och du inte vill ange att du tänker skicka tillbaka en produkt..... nu är faktiskt en lögn tillåten.... säg att det är för att du ska kunna försäkra dina grejjer till rätt värde.

för att svara på huvud tråden. Oavset vilket litet skitfel det är nån av grejjerna så har du rätt till att få felet åtgärdat.. därefter byte eller pengarna tillbaka.

Bevis på hur en usb enhet kan få transistorer att tjuta. Med lite enkel el-lära så fattar man.
Om nu BT prylen belastar eller vill ha mycket ström. Så kan transistorerna, som ska leverar strömen, börja "självsvänga" (detta ger det högfrekventa tjutandet). Oftast beror det på billiga eller defeckta kondensatorer. Vad jag vet så pysslar inte ASUS med skitkomponeneter.

Så kolla vad MoBo:t klarar att leverera och vad BTprylen vill ha.

Testat på annan dator..??
Jordat utag för din dator??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DjRaven
Ingen garanti hos webbhallen?Du har köpt BT adaptern där eller?Det är ju bara att säga denna BT adapter jag köpte hos er får mitt moderkort att tjuta!

"Hejsan! Mitt moderkort tjuter när jag använder era produkter!"
"Hrm, det är alltså ditt moderkort som tjuter..som du INTE köpt oss hos?"
"Ja....."
"okey, njae det är ju inge fel på BT-adaptern..den fugnerar väl osså?"
"mjo..den fungerar"
"japp..då är det ditt moderkort det är fel på"

( kan jag tänka mig)

Citat:

för att svara på huvud tråden. Oavset vilket litet skitfel det är nån av grejjerna så har du rätt till att få felet åtgärdat.. därefter byte eller pengarna tillbaka.

Bevis på hur en usb enhet kan få transistorer att tjuta. Med lite enkel el-lära så fattar man.
Om nu BT prylen belastar eller vill ha mycket ström. Så kan transistorerna, som ska leverar strömen, börja "självsvänga" (detta ger det högfrekventa tjutandet). Oftast beror det på billiga eller defeckta kondensatorer. Vad jag vet så pysslar inte ASUS med skitkomponeneter.

Så kolla vad MoBo:t klarar att leverera och vad BTprylen vill ha.

Testat på annan dator..??
Jordat utag för din dator

Uppenbarligen vägrar företaget där jag köpt moderkortet ge mig garanti, men som på dig låter det inte som om det är BT-adaptern det är fel på, det är ju moderkortet som har de defekta komponenterna?

Ska ta och kika på BT-adaptern och vad mobot ger för stuff när jag kommer hem imorrn, om jag nu lyckas läsa ngt på mobot (Lite svårt)

Asus har ju kvalite, men det kan ju ändå vara så att 1/10000 moderkort är sönder..så jag kan ju ha haft otur.

MVH peakk

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Alltså.. en helvetes massa elektronik låter ju?
Utan att den är dålig för den skull..
Har ni aldrig hört en tv eller en crt tjuta?
Problemet är att BT-tillverkaren kommer säga "moderkortets fel"..
och ASUS kommer säga "BT-tillverkarens fel".. och i mitten sitter du..
och firman åxå för den delen..
Det är en massa oväsen för ingenting. wtf kostar en bt-adapter eg?
300-400? Ge den till syrran (om du nu har nån ) och köp en ny?
Butiken kanske kan ge dig någon juste deal på en bt-adapter istället?
som inte låter.. det är ju en miljaaaaaaaard gånger mer meck att byta ett
moderkort. Säg att det nya moderkortet kanske har någon annan muppig
grej fast det är ett ASUS.. då kommer du ju få frispel när det kraschar i spel eller
liknande.. och behöva byta skiten igen..
All jävla elektronik har buggar/småfel. Gäller bara att hitta dem. Finns inga
felfria produkter.
Inse kombinationsmöjligheterna? moderkortstillverkare, biosar, mjukvaror,
elektronikdelar är aldrig identiska, strömkrav, OS.. finns fan fler kombinationer
på dator-konfigurationer än atomer i universum.. nästan iaf
Vill du ha en fungerande dator eller vill du mecka? Iofs.. dum fråga. Det är ju
sweclockers vi pratar om

Visa signatur

Du tror att du kan.
Du tror att du vet.
Jag HATAR newbies.

Permalänk
Avstängd

Det är nog bra mycket värre än 1/10000.........

Men checka länkarna i mitt tidigare inlägg, de leder dig nog rätt!

Rent tekniskt sett så kan det vara som så att de har fubbat lite med bakåt kompatibiliteten i tron att alla som tjackar ett AMD64-system investerar säg minst 6000Kr och därför inte kommer att stoppa in ett USB1.1 device med hög strömförbrukning...........
(Har förresten noterat att vissa USB-hubbar byter från USB2.0Hi-speed till USB2.0/1.1 Fullspeed vid användande av flera devices (säg 3-4 stycken).....

En fråga till....vad skall du med bluetooth till igentligen.....Du fick väl med en wireless AP när du köpte MOBOT samt lite annat smått och gott......
Och förresten....det kan ju vara någon BIOS-inställning också "legacy device" eller liknande........

Mvh AJ

Visa signatur

frihetskämpen

Permalänk
Medlem
Citat:

Det är nog bra mycket värre än 1/10000.........

Men checka länkarna i mitt tidigare inlägg, de leder dig nog rätt!

Rent tekniskt sett så kan det vara som så att de har fubbat lite med bakåt kompatibiliteten i tron att alla som tjackar ett AMD64-system investerar säg minst 6000Kr och därför inte kommer att stoppa in ett USB1.1 device med hög strömförbrukning...........
(Har förresten noterat att vissa USB-hubbar byter från USB2.0Hi-speed till USB2.0/1.1 Fullspeed vid användande av flera devices (säg 3-4 stycken).....

En fråga till....vad skall du med bluetooth till igentligen.....Du fick väl med en wireless AP när du köpte MOBOT samt lite annat smått och gott......
Och förresten....det kan ju vara någon BIOS-inställning också "legacy device" eller liknande........

Mvh AJ

Tyvärr stödjer inte min mobil 802.11a/b/g men om den gjorde det skulle jag gärna köra med w-lan iställlet :)= Tyvärr har Ericsson lämnat mig med bluetooth...

Till Milky: Du verkar inte vara så positiv till saker du köper. Jag brukar kräva att de fungerar!

MVH peakk

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

"Hejsan! Mitt moderkort tjuter när jag använder era produkter!"
"Hrm, det är alltså ditt moderkort som tjuter..som du INTE köpt oss hos?"
"Ja....."
"okey, njae det är ju inge fel på BT-adaptern..den fugnerar väl osså?"
"mjo..den fungerar"
"japp..då är det ditt moderkort det är fel på"

( kan jag tänka mig)

LOL!jag ger mig.det verkar bara vara strul

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

[B]Skitfirma hit och skit firma dit!

Världens största (I mitt tycke skitfirma) är DELL.

DELL:s annonser är ju rena hånet mot konsumenternas kompetens.
Prylarna är bland de äldsta och sämsta som finns på marknaden.

Jahaja, så x800 är bland det äldsta och sämsta på marknaden, och X300 också då? Sen alla intels senaste chipsets och annat, jajustja, sen är ju Dothan kärnan otroligt gammal när det gäller Pentium M processorer...
Sen när det gäller deras PDA'er t.ex. så har axim x30 den senaste generationens processorer och operativssystem. Deras X30 high har den snabbaste xscale processorn på markanden, och än så länge är Dell den Enda stora tillverkaren som säljer PDA'er med sådanna.

Citat:

DELL har en egen strömkontakt!, vissa chassin inte 100% ATX kompatibla.

Egen strömkontakt? följer ATX-standarden finfint numera, och det angående Chassit, jo...det gör ju inte andra märkesdatorer, dom gör det av en anledning, det är en DELL burk, det är inte meningen att du ska sätta in ett eget moderkort och sen ev. sälja den med andra komponenter och det fortfarande står "DELL" på den, kan tänka mig att det är för att skydda sitt varumärke.

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Avstängd

Om en pryl är ny är igentligen helt ointressant!
exempelvis är alla moderkort som de försöker racka på oss svenskar av typen 865, dvs intels flygfältsöverskottslager inköpt för ca: 100Kr styck av DELL(momsen betald).
Detta innebär att den stackare som köper en sådan maskin måste uppgradrera säg 6 månader tidigare än den som köper ett 875......
X300 kan fanimej inte vara bra, det är ju billigare än ett Radeon noname 9600 med halverat bit-antal..........
915 chipsetet försvann ju från annonserna illa kvickt!
likaså DDR2-400........det är ju tamejfan slöare än noname DDR1-400.

När det gäller bärbara datorer så är ju alla säljare lika goda kålsupare, men det borde ju vara standard med DVD-RW eller hur?, det är det i resten av världen utom restlagers-dumpningsSVERIGE.

Till företag så måste leverera saker med fina etiketter så att cheferna kan hävda att de har det senaste och bästa!
Tyvärr blir ingen it-snubbe impad av 865...eller celeron.

Det är bara en myt att man skyddar sitt varumärke på detta vis!, du är ju mindre världsvan än gymnasieungarna!
Det är för att du skall vara tvungen att köpa uppgraderingar och liknande från DELL till höga priser!
Framförallt så skall du inte kunna handla av någon annan.

Mvh AJ

Visa signatur

frihetskämpen

Permalänk
Medlem

AJ; det står dig som konsument fritt att köpa PRECIS ALLT fritt från andra tillverkare än Dell, förutom Moderkort/Chassi, dessa 2 är ihopsatta med varandra på icke-atx standardsätt för att du inte ska kunna fucka upp det. ALLT annat där i är numera standard. Allt dell gör är att inte garantera att det fungerar, dom har Aldrig och kommer Aldrig hindra dig som kund från att göra detta...

Celeron? Ge mig en Dell maskin som är menad för gamers som har celeron.

Nu börjar du prata om att DDR2 är slöare än DDR 1, visst, men du sa ju att dell bara hade GAMLA saker, ddr2 är väl inte gammalt?

Dell trycker in så jävla mycket nytt i sina datorer att tekniken inte alltid hunnit mogna, säger du emot det så är det du som inte vet.

Racka på oss svenskar? Tror du att dell har en egen liten marknad för bara sverige, du ska se att de maskiner som säljs här i sverige är i stort sett identiska med Dells maskiner i resten av europa, om inte t.o.m. resten av världen.

Sen att dom kommer behöva uppgradera tidigare bara för att dell kör 865 och inte 875? *skakar på huvudet* Intel kommer nog göra båda dessa totalt uråldriga såfort dom släpper nästa generation processorer.

Duger inte Intel 925x chipset åt dig?

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.