Permalänk
Medlem

USB2.0 vill inte fungera, Epox 8RDA3+

Jag har ett Epox 8RDA3+, med stöd för USB2.0, Service Pack 1 installerat, och en Philips HDD100 med senaste firmwareuppdateringen.

Nånstans mella de tre går det lite snett. Jag har tankat ner stöd för USB2.0 från WindowsUpdate, och USB2.0-drivers från epox.com. Jag misstänker att det är där det blir fel; installationen beter sig inte riktigt som den ska. Allt är över i tre enkla steg, och vid "Finish" står det att den kan starta ReadMe-filen och USB2.0 Setup Program, men de valen finns inte att kryssa i. Jag kan bara trycka Finish. När jag sen kollar i program-mappen för USB2.0 Setup Program ligger där bara Uninst.isu.

Var annars kan man tanka ner USB2.0-drivers? Eller är dom moderkortsspecifika? Jag har sökt lite på nätet, men jag vet inte vad chipet heter, i manualen står det bara "nForce2 MCP".

Visa signatur

What ain't no country I ever heard of! Do they speak English in What?

Permalänk
Hedersmedlem

du ska bara behöva service pack 1 - sedan ska det bara vara att dubbelklicka på usb-controllern i enhetshanteraren & välja updatera drivrutin (därefter trycka på next några gånger, så installerar den sig själv)

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

Vad skall det stå då???
För mig står det USB root hub!!! Men på vad ser man att den är 2.0???

Permalänk
Medlem

Nu har jag "Uppdatera drivrutin" på både "Standard OpenHCD USB Host Controller" och "USB-rotnav (hub)", och på båda får jag meddelandet att det inte finns någon bättre drivrutin än den som är installerad.

Visa signatur

What ain't no country I ever heard of! Do they speak English in What?

Permalänk
Inaktiv

Har samma problem jag med.. Men mina usb enheter visas som okända när jag kollar med enhetshanteraren och vägrar att fungera..

Permalänk
Medlem

Det är inte samma problem. Mina USB-grejer funkar finfint, problemet är att jag får köra i USB1.1 istället. Att dra över 15GB med USB1.1 kommer ta hela natten. 12Mbps vs. 480Mbps...

Visa signatur

What ain't no country I ever heard of! Do they speak English in What?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blasfemi
Nu har jag "Uppdatera drivrutin" på både "Standard OpenHCD USB Host Controller" och "USB-rotnav (hub)", och på båda får jag meddelandet att det inte finns någon bättre drivrutin än den som är installerad.

Jag får exakt samma sak. Och jag ändrade i biosen till hispeed men inget händer!!!!

Permalänk

ok, har ÄNTLIGEN fått min iriver h120, och vad händer? usb 2.0 funkar itne! trots att den ska göra!

har som alla andra här sp1, testat att uppdatera osv osv. inget funkar. vad ska man göra? snälla hjälp oss!

EDIT: googlade och hittade denna magiska, underbara länk som garanterat borde lösa alla era problem! well, mina löstes iaf

http://www.usbman.com/Guides/SiS%20USB%20Tips%20and%20Tricks....

Visa signatur

MacBook