norpa åt sig bandbredden på det lokala nätverket?

Permalänk
Hedersmedlem

Hehe Dejá vu. Kanske var NaWi som skapade en sådan här tråd förut?
Jag kommer ihåg ett svar att sätta motstånd på nätverkskabeln så "kvalitén" på den skulle vara reglerbar.

Kan du inte ordna någon störsändare vid hennes nätverkskort?

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
Hehe Dejá vu. Kanske var NaWi som skapade en sådan här tråd förut?
Jag kommer ihåg ett svar att sätta motstånd på nätverkskabeln så "kvalitén" på den skulle vara reglerbar.

Kan du inte ordna någon störsändare vid hennes nätverkskort?

Magnet?

Permalänk
Medlem

Helt seriöst... skämtar trådskaparen med oss? En mor som sitter och tankar p2p 24/7...

Dags att inse läget...mamma e knäpp och jag får vänta tills jag kan köpa egen lina...

Hålla på och manipulera hård/mjukvara såhär i det dolda för att ha möjlighet att spela onlinespel...verkar ju vara helt vansinnigt...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hkman
Helt seriöst... skämtar trådskaparen med oss?

Jag har tänkt tanken själv.

Permalänk
Medlem

Seriöst? vad tankar morsan igentligen som är så superviktigt? och varför måste download clienten vara på dygnet runt? Är hon nån whärez sharar drottning eller

Skum morsa

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dakke
Seriöst? vad tankar morsan igentligen som är så superviktigt? och varför måste download clienten vara på dygnet runt? Är hon nån whärez sharar drottning eller

Skum morsa

Hehe, Det tar imot men nu kom det, LOL

Visa signatur

Stationär: Corsair Obsidian 250D, ASRock FM2A88X-ITX+, AMD A-Series A10-7850K 4,3 GHz, SanDisk Extreme II SSD 240GB, Corsair Vengeance Pro Red DDR3 2400MHz CL11 2x8GB, Seasonic X-400 Fanless, Corsair Hydro H100i

//Kabben

Permalänk
Medlem

Ta bort allt olagligt från din dator, och sedan ringer du ett anonymt samtal till polisen och anmäler henne Men om det är lite våldsamt med tanke på att det är din mor, så får du nog leva med det.

Visa signatur

Hur det än går så kan det ju inte bli värre, än att det går åt helvete.

Permalänk
Medlem

Skaffa en layer3-switch så kan du säkert fippla med hennes hastighet

Permalänk
Medlem

nej jag skojar inte med er! om ni undrar vad min mor tankar så e d jäääääääääävla massor med musik. hon har >>12000<< låtar på sin hårddisk. tro d eller ej men hon har fan sjukt mycke musik. hon "försöker" också tanka ner filmer men dom blir alltid halft färdiga o sen skiter hon i dom.

och ja min morsa e psykiskt störd! hon har varit sjukskriven i över ett år nu pga diskbrock i nacken. d ända hon gör e o kontrollera så hennes p2p program e igång o sen sätter hon sig med syrrans bärbara i soffan o tittar på tv.

sen den idéen med att ändra mac adress funkar inte. det e bara syrrans bärbara som kör trådlöst. jag o morsan kör på sladd.

Permalänk
Avstängd

OMG please!. Jag hade dött, har lite problem här hemma med, syrran har börjat hitta ut på dc :O. Plus satans webcam som tar upp hela jävla min upload :|. Dock har jag netlimitat hennes burk till 0.5mbit ner och 0.2mbit ut hohoho :D.

Hon märker ingenting

Visa signatur

-=XP-M 2400+=- -=Abit AN7=- -=9700PRO=- -=TW/WB 2x256[BH5]=- -=Antec True Power 550W=- -=Audigy2=- -=Maze 4@CPU=- -=Samsung 959NF[BNC]=-
-=Clock=250x10.5 | 11-2-2-2 [Sync][CPU Interface enable]=-

Permalänk
Medlem

haha, kör på dc och gå in i extremt många hubbar, slå gärna på kazaa och andra P2P applikationer, sen låter du folk tanka från dig så hon får smaka på samma mynt. Då kommer det garanterat ta lång tid för henne att tanka musik och jag tippar på att hon skulle ge upp om en låt tar 24 timmar att tanka nåttt sånt kanske, vad vet jag?

Permalänk
Medlem

bobban:
gjorde något liknande förut när hon webcamade me en kompis. slog på alla mina p2p program, webcam o allt annat som tar mycke bandbredd så hennes webcam blev skitslö. problemet med det var att hon märkte ju att jag hade massor me program som tog upp bandbredd. då tog hon mina elsladdar till datorn. iof så hämnades jag där o raderade 6gb av hennes mp3 låtar. hon vet fortfarande inte att d vart jag. hon tror hon gjorde något fel när hon kopplade in den hårddisken som mp3orna låg på sanningen är att jag tog en fet magnet o satte på hårddisken.

Permalänk
Medlem

Som sagt, vad kör datorn för os?

Är det WinXP Pro så kan du ju dels slå på Remote Desktop, men även göra lite schyssta policies

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Den här tråden är bara för mycket!

Jag har en lösning på problemet dock; ta din månadspeng och pröjsa mellanskillnaden till en snabbare uppkoppling.

Visa signatur
Permalänk

Går det inte att leka rövare på något vis med det där apple juice från din dator och få henne bannad på nåt vis därifrån?

Sen kontaktar Antipiratbyrån aldrig en användare direkt. De kontaktar din ISP, som i sin tur skickar meddelandet. Dina uppgifter får inte lämnas ut (ens till APB) om inte en polisanmälan har gjorts.

Visa signatur

"I've got a plan so cunning, you could put a tail on it and call it a weasel!" - Edmund Blackadder
"Det man inte har, och inte får, det TAR man!" - Vargen
The Mad Modders - bygger och moddar :: Sysinfo - info om mina datorer :: Res till Poros

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DI6
Den här tråden är bara för mycket!

Jag har en lösning på problemet dock; ta din månadspeng och pröjsa mellanskillnaden till en snabbare uppkoppling.

Hastigheten på internetabbonemanget påverkar inte pingtiderna i det här fallet.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Ta reda på vad servern som hennes mjukvara ansluter till heter. Pinga den och få dens IP. Lägg in den i routern din som en blockerad server. Eller ta serverns namn och lägg in den i hennes host-fil (ligger i \windows\system32\drivers\etc).
Öppna den och lägg till det här i slutet av filen:

127.0.0.1 servernamnet

Visa signatur

*Intel i7 3820, ASUS Sabertooth X79, 32GB RAM, Nvidia GTX660 & GTX660, Samsung SSD 840 Pro & 2 Barracuda 7200.10 i RAID1, ESI Audio ESP1010e
*Amiga 4000D i Elbox Tower. 16 MB FAST Mem & 2 MB Chip Mem. Indivision AGA MK2, FastATA 4000 MK-VI, 16 GB CF & 40 GB IDE

Permalänk
Medlem

bygg en egen router baserad på en dator med 2 nätverkskort on en linuxdist, där finns det möjlighet att strypa linan..

Men inte för att vara taskig men.. seriöst, ta ett snack med henne, tänk ut vad du ska säga och konfrontera henne, med eller utan en son med sämst ping så är inte det liv hon lever ett vidare värdefullt liv att leva, visst, hon är sjukskriven men det innebär väl inte att man bara ska dega? Försök få henne att hitta på nått, kanske med dig t.o.m.?

Permalänk
Medlem

Skala av hennes rj45 kabel och knippsa av 6 av kablarna, kommer ta ett tag innan hon hittar problemet

Permalänk
Medlem

Jag tror nog det bästa du kan göra är att lipa lite för far din

prata om att du inte ser någon mening med livet och saknar glädje osv

jamenar det måste ju gå att diskutera på något sätt

Visa signatur

MSI K8N Neo4-F AMD 64 3000+@1.93GHz
Twinmos 1.5GB RAM
X800Xl + 360GB Hdd

Permalänk
Medlem

lider me dejj

Visa signatur

| A64 3000+ @ ~3800+ | corsair xms4400 512mb | Gainward Geforce 6800NU (fullt upplåst) | 2x200gb Maxtor |

Permalänk
Medlem

Om inte någon av dom andra svaren funkar så kan du ju testa att visa lite vrede, nu menar jag inte att du ska misshandla hon eller så.
Utan bara skrika ut din protest till hon och kanske kasta sönder ett eller annat, kan funka, kan också bli värre

Permalänk
Medlem

He, jag skulle nog vara stolt at ha en sådan morsa.
Nåja, du kan fippla med routern. Den bör ha en inbyggd brandvägg i sig, ändra bara så att hennes ip inte är DMZ. Blockera de servarna som den använder i Routern, som någon annan sade ett motstånd eller någon som käkar kapacitet på nätverkskabeln bör ju även det funka.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Avstängd

En trojan i hennes burk är inte fel, Sub7 är en jäkel jag aldrig får bort ur datorn utan att fixa i registret.

Finns säker möjlighet att begränsa bandbredd på routern också, gör på min

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Du kan hälsa från mig att din morsa e dum i huvudet å tänker bara på sig själv.

\Masonit

Visa signatur

Livet börjar vid 200!

Permalänk
Medlem

Koppla in henne på grannens router.

Permalänk
Medlem

Orkade inte läsa allas förslag nu men.. ;

Knöka in ett extra NIC i din dator, kör linan direkt till din burk, sedan till routern och därigenom till hennes dator.

Sedan stryper du trafiken i din dator, så behöver du inte köra några program på hennes

Visa signatur

Macbook Pro C2D 15,4"

Permalänk
Medlem

Ta helt enkelt bort programet och om hon inte ger sig så slå sönder datorn!:rolleyes:

Visa signatur

7800x3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Avstängd

blockera i hosts filen är lätt bästa alternativet, lägg dit deras websida oxå, så säger du att dom antagligen har problem/är nere, men du måste göra det på syrrans och din egen oxå, så hon inte försöker kolla och märker O_O!

men det med magneten på hårddisken låter lite tveksamt...

Visa signatur

Information wants to be free.
Internet: 1Gbit/1Gbit LAN/WiFi: Cisco/Meraki
Laptop: Dell XPS 9550 4K touch HTPC: Raspberry Pi 3 LibreELEC
Desktop: WIP

Permalänk
Medlem

Bandwidth controller (http://bandwidthcontroller.com/)
Installera det på hennes dator, det är som Netlimiter fast "mer dolt".