Permalänk

Geforce 4 Mx 440 problem

Även om grafikkortet inte e d bästa så funkar d, nu ska ja komma te problemet: jag sitter å kör helt vanligt överbelastar inte datorn mycket (har 512 RAM) och helt plötsligt startar den bara om, detta händer minst 2 gånger om dan. d händer åxå när jag kör spel och sånt, nån som vet vad d beror på?

///Kermit

PS. jag tror iaf d e grafikkortet och d drar med sig allt annat jag kör tex explorer och iexplorer crasahr hela tiden plus CS 1.5

Permalänk
Medlem

Tror inte det är grafikkortet, kolla så du inte har någon skit på datorn ev installera om allt och se om problemet kvarstår. Funkar inte det kan det var elagget.

Visa signatur

Är du en arrogant översittare som vet lite bättre än alla andra? Välkommen till Akademiska ämnen, arbetsliv och samhällsdebatt
☺☻☺☻☻☺☻☺
Republikanska föreningen

Permalänk
Medlem

Kanske 'ram minnet som spökar på något sett är det ett nytt minne lr och hur gammal är datorn?

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.

Permalänk
Medlem

memcheck...

Permalänk
Medlem

jag tror på nätdelen prova byta !

Visa signatur

^^

Permalänk

Yay byte just nätagg och d verkar inte ha hjälpt reboot 2 gånger innan ens hann skriva in lösen =( Och jag har formaterat installerat om och hela köret några ggr och d har inte hjälpt...
datorn ligger på 1.7 ghz 512 ram och jag har haft datorn sen förra julen....

///Kermit

PS. satte in ett nytt 256 minne för en månad sen...
Och när jag säger att saker crasahr då meanr jag att allt crashar inklusive msn

Edit: Byte nätagg

Permalänk
Medlem

Har du testat minnet?

Permalänk

Okej ska försöka datorn startar om nästan direkt...
vad heter programmet?

///Kermit

Permalänk
Medlem

Memtest 86

Visa signatur

Är du en arrogant översittare som vet lite bättre än alla andra? Välkommen till Akademiska ämnen, arbetsliv och samhällsdebatt
☺☻☺☻☻☺☻☺
Republikanska föreningen